باید عملکرد سرمربی را قبل از قرارداد ببینیم

افشاردوست: حضور یون در ایران فعلا منتفی است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۲:۵۶:۳۱
کد خبر: ۳۵۶۲۴۳
افشاردوست: حضور یون در ایران فعلا منتفی است
دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: حضور یون مربی زن کره ای در ایران برای کار در تیم های پایه و تیم ملی والیبال بانوان ایران فعلا منتفی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمود افشاردوست درباره روند گزینش سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: خانم یون که گزینه ما برای هدایت این تیم بود با شرایطی که برایش گذاشتیم، موافقت نکرد و هنوز حضورش در ایران فعلا منتفی است.

وی با تاکید بر اینکه هر مربی که بخواهد هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران را بر عهده گیرد، باید عملکردش را قبل از قرارداد ببینیم، گفت: فدراسیون والیبال برای یون از کره جنوبی نیز این شرط را گذاشته بود که یک ماه در ایران با تیم های پایه کار کند تا پس از بررسی عملکردش درباره ادامه همکاری و هدایت تیم ملی تصمیم بگیریم .

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: این مربی در حال حاضر هدایت یک تیم باشگاهی را در کره جنوبی بر عهده دارد و از فدراسیون والیبال ایران خواست که ابتدا قرارداد دو ساله منعقد کند بعد تیم خود را رها کند و فدراسیون والیبال بااین روش موافق نیست زیرا باید حتما عملکرد او را از نزدیک ببنیم و بعد در صورت تاییدقرارداد امضا کنیم .

وی با بیان اینکه فدراسیون والیبال حتی برای لوزانوبا آن پرونده درخشان و تجربه حضور در المپیک، بررسی میدانی عملکردش را مد نظر داشت،گفت: در سفر به لهستان از نزدیک با روش تمرین و مدیریت لوزانو آشنا شدیم و سپس برای هدایت تیم ملی با او به توافق و قرارداد رسیدیم. البته شاید در آینده نیز فرصتی پیش آید تا با سفر به کره جنوبی با روش کار یون نیز آشنا شویم اما در حال حاضر موضوع آمدن او به تهران منتفی شده است.

افشاردوست با بیان اینکه مربیان زن والیبال در جهان بسیار کم هستند گفت: اکثر مربیان مرد هستند و مربی زن شایسته برای تیم ملی والیبال ایران بسیار کم است. تایلند که در ورزش والیبال بانوان یکی از قدرت های برتر جهان است نیز در پاسخ به درخواست فدراسیون والبیال ایران تاکید کرد که تمامی مربیان این کشور مرد هستند .

وی تصریح کرد: با چند کشور دیگر از جمله چین برای معرفی مربی زن مکاتبه کردیم و منتظر جواب آنان هستیم تا در صورت وجود مربی شایسته، پرونده آنان را بررسی کنیم. البته یک گزینه اروپایی هم داریم که در حال بررسی و شناخت وی هستیم.

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: تلاش داریم که قبل از پایان لیگ برتر والیبال بانوان مربی مورد نظر را شناسایی و به ایران بیاوریم که فرد مورد نظر حداقل عملکرد بانوان والیبالیست را در لیگ برتر و حتی دسته یک برای انتخاب بازیکنان زیر نظر داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز