عباسعلی کشتکار در گفتگو با برنا:

باید فضا را المپیکی‌تر کنیم/ در ایران یک سکوی استاندارد نداریم

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۹:۳۲:۴۴
کد خبر: ۳۵۷۳۱۲
باید فضا را المپیکی‌تر کنیم/ در ایران یک سکوی استاندارد نداریم
سرمربی تیم ملی شنا گفت: آریا نسیمی فر و جمال چاووشی از شانس‌های اصلی ما برای کسب سهمیه هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا ایران در خصوص برگزاری اردوی شنا و وضعیت ملی پوشان صحبت کرد.

پیشکسوت شنای کشور در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به برپایی اردوی تیم ملی اظهار داشت: این اردو جهت آماده سازی هرچه بیشتر برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک ریو برگزار شده است. این اردو متصل به اردوهای قبلی بوده ولی بعد از رقابت های تایلند که بچه ها بسیار موفق بودند در این رقابت ها اصلی ترین اردوی تیم ملی است.

کشتکار ادامه داد: برترین استعدادهای ایران را از سراسر کشور جمع آوری کرده ایم و با تصمیماتی که در فدراسیون گرفته شده می خواهیم که از لحاظ کمی نیز توانایی های خود را بالا ببریم و فقط ویترین را برای خود نگه نداریم.اردوی ما 11 نفر در استخر آزادی تشکیل شده و تا اواسط تیرماه اردو را خواهیم داشت.

وی افزود: اولین فرصت ما برای کسب سهمیه المپیک در اواسط فروردین ماه سال بعد در امارات است که می خواهیم اولین حمله خود را برای کسب سهمیه به این رقابت ها کنیم. قبل از مسابقات امارات برای آشنایی با آب و هوای آنجا اردویی در کویت خواهیم داشت.ما در چند مرحله شانس گرفتن سهمیه را خواهیم داشت و اگر در امارات نتوانیم در بعضی نفرات کسب سهمیه کنیم به رقابت های مجارستان و بلغارستان خواهیم رفت و تلاش می کنیم که به امید خدا دست پر به کشور برگردیم. آریا نسیمی فر و جمال چاووشی از شانس های اصلی ما هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در رقابت های انتخابی به خاطر رکوردهای ورودی در گروه B قرار داریم امکان بیش از دو سهمیه گرفتن را نداریم.

سرمربی تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: در برنامه هایی که داریم با فدراسیون قصد داریم همچون کشورهای آسیایی شرقی در زمینه شنا بسیار خوب عمل کنیم و بتوانیم سکوهای بین المللی را به دست بیاوریم. اگر بخواهیم نگاه کنیم استعدادهایی که در ایران داریم از لحاظ فیزیولوژی و استایل بدنی نسبت به کشورهای آسیای شرقی بسیار قابل تر است فقط باید زمینه و بستر و امکانات برای این بچه ها مهیا شود. برنامه های بلند مدت ما برای رقابت های 2018 جاکارتا و المپیک 2020 می باشد.

وی در خصوص حمایت های فدراسیون اظهار داشت: تا به این لحظه هر چیزی که از فدراسیون خواسته ایم در حد توان و حتی بهتر در اختیار ما گذاشته اند و همکاری خوبی را با ما داشته اند. وضعیت جسمانی و روحی روانی بچه ها خیلی بهتر شده و با انگیزه بهتری دارند کار می کنند. ما از 6 صبح تا 6 بعدازظهر در حال تمرین و بدنسازی هستیم و حضور مسئولین باعث می شود بچه ها با دلگرمی بیشتری کار کنند. باید فضا را المپیکی تر کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری را به دست آوریم.

کشتکار در ادامه افزود: بسیاری از قوانین و مقررات به خاطر استفاده از وسایل و سخت افزارهای قدیمی تغییر کرده است و ما نیز باید سعی کنیم خودمان را با علم سخت افزاری روز دنیا یکی کنیم. ما یک سکوی استاندارد در ایران نداریم و بچه ها وقتی به مسابقات می روند با سکوهای جدید آشنا نیستند. وسایل و تجهیزاتی که در گمرک مانده باید زودتر ترخیص بشود و به دست صاحبان اصلی خود برسد.

وی بیان داشت: بچه های تیم ملی در چند روزی که در رقابت های برون مرزی تمرین می کنند می توانند از وسایل و تجهیزات مدرن استفاده کنند و این بزرگترین ضعف برای بچه های ماست.

سرمربی تیم ملی شنا در خصوص دورنمای شنای کشور گفت: اگر توجه بیشتری به هیئت های استان ها صورت بگیرد و بچه هایی که علاقه زیاد به شنا دارند و از پتانسیل خوبی برخوردار هستند شناسایی شوند و زیر نظر گرفته بشوند می توانیم آینده ی روشنی را داشته باشیم. در حال حاضر هیئت های ما دچار مشکلات سخت افزاری زیادی هستند و از حداقل امکانات که یک استخر خوب و مناسب است محروم هستند. بچه های ما نشان داده اند که به رشته شنا علاقه زیادی دارند ولی احتیاج به حمایت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز