IOC اجازه تبلیغ روی لباس‌ها را نمی‌دهد

شهنازی: کمپانی لی‌نینگ تمرکز خود را بر روی حمایت از کاروان ایران قرار داده است

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۱۱:۴۰:۳۰
کد خبر: ۳۵۷۵۳۵
شهنازی: کمپانی لی‌نینگ تمرکز خود را بر روی حمایت از کاروان ایران قرار داده است
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با طراحی این لباس مقدمات اولیه برای معرفی لباس ملی ورزش ایران فراهم شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در جریان نشست خبری معرفی حامی مالی البسه کاروان اعزامی ایران به المپیک برزیل که امروز سه‌شنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، شاهرخ شهنازی اظهار داشت: از ماه های گذشته مذاکراتی با کمپانی های مختلف داشتیم و در نهایت با استفاده از تجربه ای که از انتخاب حامی مالی برای البسه کاروان ایران در رویدادهای قبل به دست آورده بودیم، با شرکت لی نینگ برای همکاری در این زمینه به توافق رسیدیم.
 
وی در مورد آنچه باعث حاصل شدن توافق نهایی در این زمینه از سوی کمیته ملی المپیک شد، افزود: در پیشنهاد ارائه شده از این شرکت نباید بابت گمرک که هزینه های بالایی هم دارد، هزینه‌ای پرداخت کنیم و بر همین اساس گزینه مورد نظر را انتخاب کردیم، ضمن اینکه باید بگویم از کمپانی های اروپایی مانند ایتالیا و آلمان هم پیشنهاد داشتیم، اما تولید ۸۰ درصد این کمپانی ها هم در کشور چین انجام می‌شد. این موضوع هم دلیلی بر انتخاب همکاری با شرکت تیمی لی نینگ شد.
 
شهنازی با بیان اینکه طرح ارائه شده برای لباس کاروان المپیکی ایران با همفکری انجمن ملی طراحان انجام شد، گفت: شمای البسه کاروان ایران برگرفته از طرح های اسلامی- اسلیمی است. قالب رنگ لباس مورد نظر سفید که نماد صلح و آرامش است، همراه با رنگ آبی می باشد. طرح اسلیمی مورد نظر برگرفته از گنبد مسجد لطف‌الله اصفهان است، ضمن اینکه رنگ آبی نیز برگرفته از خلیج فارس می باشد. البته باید بگویم در طرح ارائه شده نماد پرچم ایران هم به چشم می خورد.
 
وی با تاکید بر اینکه لباس طراحی شده برای المپیک برزیل می تواند آغازی برای معرفی لباس ملی ورزش ایران باشد، در مورد روند لازم برای رسیدن به این مهم خاطرنشان کرد: با طراحی این لباس ساز و کارهای لازم برای رسیدن به یک لباس ملی جهت استفاده از میادین مختلف توسط ورزشکاران رشته های مختلف ایجاد شده است. برای ملی شدن این لباس باید با نهادهایی مثل وزارت ورزش و وزارت ارشاد نیز رایزنی و مذاکره شود در هر صورت مهم آن است که اقدامات لازم را برای ارائه لباس ملی ورزش ایران برداشته ایم.

شهنازی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا، مبنی بر این که آیا کمپانی لی نینگ اسپانسر کشور دیگری در المپیک ریو خواهد بود گفت: کمپانی لی نینگ اسپانسر دو کشور دیگر در المپیک خواهد بود اما این دو کشور در جغرافیای ورزش جهان جایگاهی ندارند و به هیچ عنوان توانایی کسب مدال در حضور در جدول بازی ها را نخواهند داشت. بنابراین مهمترین کشوری که تحت پوشش این کمپانی قرار گرفته، ایران است و با توجه به توانایی ورزش ایران و کسب مدال در المپیک، این شرکت تمرکز خود را بر روی حمایت از کاروان ایران قرار داده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد اینکه آیا در مورد لزوم استفاده از لباس استفاده شده توسط اعضای کاروان ایران در هر لحظه از المپیک فکری شده است نیز توضیح داد: مشکلاتی که در این زمینه و در المپیک پیش ایجاد شد را به یاد داریم. البته انتخاب اسپانسر و طراحی لباس المپیک لندن مربوط به دوره ما نبود، ضمن اینکه از شرکت فعال در این زمینه تشکر می کنم باید بگویم به نحوی موضوع را مدیریت می کنیم تا مشکل و اختلاف نظری ایجاد نشود و تمام اعضا از لباس ارائه شده استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز