نماینده فدراسیون جهانی اسکی:

دلیل لغو مسابقات آلپاین شرایط نامناسب برف بود

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۳:۴۸:۲۹
کد خبر: ۳۵۸۲۶۶
دلیل لغو مسابقات آلپاین شرایط نامناسب برف بود
نماینده فدراسیون جهانی اسکی گفت: اظهارنظر افراد مختلف در خصوص عدم برگزاری مسابقات آلپاین برای فدراسیون جهانی ملاک نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نماینده فدراسیون جهانی اسکی با بیان این که فدراسیون جهانی به خوبی شرایط موجود در اسکی ایران را می‎داند، گفت: اظهارنظر افراد مختلف در خصوص عدم برگزاری مسابقات آلپاین برای فدراسیون جهانی ملاک نیست و آنها در خصوص چرایی این امر نظر نماینده خود را جویا می‎شوند.

ایلیاس موللیس، نماینده فدراسیون جهانی اسکی که جهت حضور در مسابقات آلپاین به ایران سفر بود، عصر روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در محل فدراسیون اسکی با ناصر طالبی، رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران در خصوص چرایی برگزار نشدن مسابقات آلپاین در پیست اسکی دیزین، اظهار داشت: ابتدا مسئولان، پیست اسکی دره را برای برگزاری مسابقه انتخاب کردند. این پیست علاوه بر اینکه از نظر ارتفاعی مشکل داشت، برف آن قسمت هم مناسب نبود. البته شرایط ارتفاع قابل اغماض بود اما در خصوص شرایط برف اصلاً نمی‌توانستیم چشم‎پوشی کنیم چرا که واقعاً کیفیت برف در این منطقه مناسب نبود.

ایلیاس موللیس ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم محل برگزاری را به پیست دیگری منتقل کنیم که آن پیست هم ایمنی لازم را برای ورزشکاران نداشت. برای ما در فدراسیون جهانی مهمترین موضوع سلامت ورزشکاران است، به همین دلیل رقابت آلپاین برگزار نشد. البته فدراسیون اسکی می‌تواند ضمن ارائه درخواستی مجدد، در زمانی مقتضی خواستار برگزاری این رویداد شود.

نماینده فدراسیون جهانی با اشاره به برگزاری مسابقات طی سالیان گذشته، یادآور شد: ما در فدراسیون جهانی دیگر نمی‎خواهیم مسابقات به مانند سالیان گذشته برگزار شود. دیگر نباید آن اتفاقات رخ بدهد و حالا وقتش رسیده است که شرایط برگزاری مسابقات تغییراتی اساسی کند. ضمن اینکه اظهارنظر افراد مختلف در این زمینه برای فدراسیون جهانی ملاک نیست و آنها در خصوص چرایی عدم برگزاری مسابقات، نظر نماینده خود را جویا می‎شوند. من هم طی یک گزارش کامل تمامی موارد را در این باره به آنها خواهم گفت.

ایلیاس موللیس اظهار داشت: کاملاً از شرایط و موارد اسکی در ایران مطلع هستیم و به خوبی می‌دانیم که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. فدراسیون جهانی هم کاملاً از موارد آن اطلاع دارد. البته این مسائل طبیعی است و پس از سپری شدن یک الی دو سال همه چیز به شرایط طبیعی خود بازمی‌گردد.

وی مجدداً ضمن ابراز رضایت از حضور در ایران کمال تشکر را از مسئولان فدراسیون اسکی به دلیل مهیا شدن شرایط برای حضورش در کشورمان داشت.

در حاشیه برگزاری این نشست ناصر طالبی، رئیس فدراسیون اسکی ایران ضمن تشکر به سبب حضور ایلیاس موللیس، از وی درخواست کرد همواره در کنار فدراسیون اسکی ایران باشد و تجارب فنی و علمی خود را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز