در جلسه معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال عنوان شد

سجادی: به دنبال ریشه کن کردن بی اخلاقی هستیم/ برای پاک کردن بی اخلاقی ها باید یک همکاری جمعی وجود داشته باشد

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۷:۳۹:۴۹
کد خبر: ۳۵۹۰۰۲
سجادی: به دنبال ریشه کن کردن بی اخلاقی هستیم/ برای پاک کردن بی اخلاقی ها باید یک همکاری جمعی وجود داشته باشد
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به دنبال راهکار هایی برای ریشه کن کردن بی اخلاقی ها در ورزش هستیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان  پیش از ظهر امروز (شنبه) با روسای فدراسیون های والیبال، فوتبال، بسکتبال و هندبال، دیدار کرد.

سجادی در خصوص این دیدار گفت: با توجه به مشکلاتی که در بعضی از مسابقات فوتسال، فوتبال و والیبال بوجود آمده بود امروز نشستی را با حضور روسای این فدراسیون ها و همچنین مسئولین کمیته های انضباطی این فدراسیون ها برگزار کردیم. در این نشست در مورد مسائل و مشکلاتی که جنبه انضباطی دارد و در مسابقات تحت نظر این فدراسیون ها اتفاق می افتد صحبت شد و روسای فدراسیون ها گزارش هایی را از مسائلی که به عنوان مسائل بی انضباطی اتفاق افتاده و اقداماتی را که در این زمینه انجام داده اند، ارائه کردند.

سجادی ادامه داد: در مجموع ما به دنبال این هستیم که کمترین موارد بی انضباطی و بی اخلاقی را در ورزش ببینیم و تلاش خواهیم کرد در رشته هایی که مورد توجه مردم هستند این موارد تا حد امکان ریشه کن شوند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای درخصوص راهکارهایی که روسای فدراسیون ها در این نشست بیان کرده اند، گفت: عمدتا نظرشان این بود که برای ریشه کن کردن این مشکلات باید یک همکاری جمعی وجود داشته باشد و بین مدیران مربیان سرپرستان و بازیکنان و برگزارکنندگان مسابقات همکاری لازم وجود داشته باشد و از قبل هماهنگی های لازم بین آنها انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: همچنین باید تماشاگرانی را که در میادین و مسابقات حضور پیدا می کنند از نظر فرهنگی به سطحی برسانیم که هنگام برگزاری مسابقات باعث ایجاد بی نظمی نشوند و فضای برگزاری مسابقات را متشنج نکنند. قطعا اگر بین بازیکنان، مربیان، سرپرستان، مدیران، مسئولان برگزاری مسابقات و تماشاگران هماهنگی و همدلی وجود نداشته باشد و از قبل از نظر فرهنگی و اخلاقی روی آنها کار نشده باشد، بازهم ممکن است این اتفاقات رخ دهد.

سجادی با تاکید بر اینکه بازیکنان مربیان و سرپرستان باید از قوانین تبعیت کنند، افزود: آنچه که مسلم است مربیان، سرپرستان و بازیکنان باید به داور در زمین مسابقه احترام بگذارند و اگر داور اشتباهی هم انجام بدهد قوانین، مقررات و آیین نامه ها مسیر اعتراض به داور را مشخص کرده است و در هیچ رشته ای در حین برگزاری مسابقه در هیچ جای دنیا و در هیچ رشته ای اینگونه نیست که بازیکنان به این شکل به داور اعتراض کنند هرچند همیشه مواردی ناهنجاری در همه جای دنیا هست اما اعتراض های اینگونه و ایجاد هجمه ای در این حد در هیچ کجا وجود ندارد.

سجادی افزود: در رشته های مختلف شکل اعتراض متفاوت است و اعتراض ها بستگی به عرف و فرهنگ کشورهای مختلف نیز دارد در مجموع در رشته های مختلف مسیر اعتراض متفاوت است به طوری که به بعضی از اعتراض ها بلافاصه رسیدگی می شود و به بعضی از اعتراض ها بعدا رسیدگی می شود.

 

وی ادامه داد: اینکه ما فکر کنیم می توانیم به این شکل باعث ناآرامی در حین برگزاری مسابقات ورزشی شویم کار درستی نیست. همچنین ما از تماشاگران فهیم ورزش ایران انتظار داریم که قداست میدان مسابقه را حفظ کنند و به مربیان، بازیکنان، مجریان، داوران و تمام عواملی که در برگزاری مسابقه نقشی دارند احترام بگذارند تا فضای بی اخلاقی در میادین ورزشی ایجاد نشود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای درخصوص اعتراضاتی که در برخی رشته های ورزش ایران به داوران می شود، گفت: در بعضی از مسابقات بخاطر اشتباهی که داور انجام می دهد اعتراضات بیش از حد می شود و این اعتراضات بعد از مسابقه شدت پیدا می کند، عوامل تیم ها هر زمانی با مصاحبه هایشان به داوری اعتراض کنند هیچ تفاوتی با اعتراضات حضوری به داور ندارد و باید این مسائل را چه در حین مسابقه و چه بعد از بازی رعایت کنند و اعتراضات خود را از مسیر قانونی پیگری کنند و فراموش نکنند که داور نیز امکان اشتباه دارد و قرار نیست همیشه بدون نقص قضاوت کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: در بحث اعتراض به داوران و ایجاد فضای بد اخلاقی در ورزشگاه ها، تعدادی از بازیکنان و مربیان اصول حرفه ای را رعایت نمی کنند، این بازیکنان و مربیان نیز باید حرفه ای تر با مسائل برخورد کنند و مسائل فرهنگی و اخلاقی را در میادین ورزشی و ادبیات گفتاری شان رعایت کنند.

سجادی با اشاره به حساسیت موجود در بعضی از مسابقات، گفت: برای مسابقات حساس جلسه ای پیش بینی شده است و از این به بعد یک روز قبل از برگزاری چنین مسابقاتی مسئولین فدراسیون، مسئولین کمیته انضباطی و مسئولین برگزاری مسابقه با مدیران، مربیان و سرپرستان دو تیمی که مسابقه دارند جلسه ای را برگزار خواهند کرد و در خصوص برگزاری مسابقه بدون هیچ حاشیه و بی اخلاقی بحث و تبادل نظر خواهند کرد و بر رعایت دستورات و قوانین و آیین نامه ها تاکید خواهند کرد که در طول برگزاری مسابقه هیچ مشکلی پیش نیاید و مسابقه در کمال آرامش برگزار شود و تماشاگران بتوانند از دیدن یک رقابت ورزشی زیبا و جوانمردانه لذت ببرند.

وی در همین زمینه افزود: روسای فدراسیون های حاضر در این نشست تاکید داشتند که برای پاک نگه داشتنم فضای ورزش حتما برابر مقرارت و آیین نامه ها با متخلفان رفتار خواهند کرد و در این زمینه هیچ اغماضی نخواهند داشت که اگر عده معدودی در پی این هستند که در فضاهای ورزشی نا آرامی ایجاد کنند از اقدام آنها جلوگیری شود.

سجادی در پایان با اشاره به اینکه در قرارداد ورزشکاران حرفه ای باید بندهایی برای رعایت کردن ارزش های فرهنگی و اخلاقی گنجانده شود، عنوان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در نشست امروز گنجاندن بندهایی در قرارداد ورزشکاران حرفه ای است که بر اساس آن ورزشکاران به رعایت مسائل اخلاقی و رعایت قداست و حرمت فضاهای ورزشی پایبند باشند. در مجموع از جانب وزارت ورزش نیز حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی در میادین ورزش حمایت و پشتیبانی می شود و تلاش خواهیم کرد فضای برگزاری مسابقات فضایی خوب، فرهنگی و در شان جامعه فهمیم ما باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز