احمدرضا براتی در گفتگو با برنا:

تغییر اساسنامه مشکلات فوتبال را بیشتر می‌کند

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۱۲:۰۵:۲۰
کد خبر: ۳۵۹۳۲۰
تغییر اساسنامه مشکلات فوتبال را بیشتر می‌کند
کارشناس حقوقی فوتبال گفت: بازنگری و تدوین تغییر در اساسنامه فدارسیون فوتبال باید از طریق کارشناسان حقوقی انجام شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، احمدرضا براتی، حقوق دان فوتبال در خصوص تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال درباره تغییرات اساسنامه صحبت کرد.

براتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، با اشاره به تشکیل اضطراری مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در تشکیل این مجمع در این بازه زمانی دو بحث وجود دارد. یکی به خاطر مسائل مالی فدراسیون است که باید تکلیف بعضی از مسائل روشن شود و طراز مالی برای سال آینده مشخص شود و بحث دیگر در خصوص تغییر و اصلاحیه اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

حقوقدان فوتبال ادامه داد: اینکه بخواهند جلسه مجمع را برای مسائل مالی برگزار کنند قابل توجیه است ولی اینکه در این بازه زمانی قرار است که اساسنامه اصلاح بشود واقعا توجیهی ندارد و قابل تأمل است و ضرورتی نداشت که با فاصله کوتاهی که تا انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال مانده این اصلاحیه صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: عزیزانی که نگارنده این اساسنامه هستند و قبلا بسیار دفاع می کردند از بندهای این اساسنامه چه شد که به یکباره مواضع شان تغییر کرد و گفته می شود بیش از 200 اشکال در این اساسنامه پیدا کردند. من این تعداد را نشمردم و نمیدانم اما واقعا تعجب برانگیز است. در اصلاحیه هایی که AFC هم انجام می دهد تابحال شاهد اینگونه تغییرات نبوده ایم که به یکباره این حجم از اصلاحیات را داشته باشیم.

براتی خاطرنشان کرد: اینکه این طرح از طرف کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ارائه شده است برای تغییر اساسنامه مشکلی ندارد چون که یکی از وظایف کمیته حقوقی همین قضیه است که باید ورود کند ولی باید حداقل به تأیید 10 نفر از اعضای مجمع رسیده باشد که در دستور کار جلسه مجمع قرار بگیرد.

وی در خصوص اینکه چرا به فاصله اندکی که به انتخابات فدراسیون فوتبال مانده این تغییرات دارد صورت می گیرد، اظهار داشت: یقیناً این امر شبهه بزرگی را در جامعه فوتبال ایجاد کرده است و خیلی ها بر این باورند که شاید تیم فعلی فدراسیون فوتبال پشت پرده این قضیه هستند و می خواهند نفعی از این قضیه ببرند. هرچند که در ظاهر قضیه این طور به نظر نمی رسد که آقای کفاشیان نفعی از این موضوع ببرد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: این اصلاحیه سراسر پر از مشکل است و ایرادهای خیلی زیادی دارد و در صورت اجرا نه تنها نمی تواند معایب اساسنامه قبلی را بپوشاند بلکه مشکلات بیشتری برای فوتبال ایجاد خواهد کرد و احتیاج به بازنگری دارد و از طریق کارشناسان اهل فن این بازنگری و تدوین جدید باید صورت بگیرد نه اینکه کسی که شناختی از قانون ندارد بخواهد اظهار نظر کند و قانونی وضع نماید.

براتی در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم قوانینی با معیارهای امروزی وضع کنیم و خللی در کار ایجاد نشود به زمان بیشتری احتیاج است که کارشناسان بررسی کنند و مجمع تصمیم گیری نماید. اصلاحیه اساسنامه باید سبب نشود که یکسری از قوانین زیر سوال برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز