جواد ششکلانی در گفتگو با برنا:

فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مستقل و بدون نظارت باشد/ تغییرات اساسنامه فوتبال را وارد حاشیه می‌کند

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۲۳:۰۲:۲۰
کد خبر: ۳۵۹۴۸۹
فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مستقل و بدون نظارت باشد/ تغییرات اساسنامه فوتبال را وارد حاشیه می‌کند
رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: بدون نظارت دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

جواد ششکلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی و پیشکسوت فوتبال آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص شرایط تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال و با اشاره به زمان برگزاری مجمع برای تغییر در اساسنامه اظهار داشت: متأسفانه زمان خوبی را فدراسیون برای این قضیه انتخاب نکرده و همین امر باعث شده که حرف و حدیث های زیادی در چند وقت اخیر در محافل فوتبالی پیش بیاید. اگر این تغییرات در مجمع چند ماه قبل تر و یا چند ماه بعدتر صحبت از آن پیش می آمد هیچگاه این حساسیت پیش نمی آمد.

وی درخصوص یکی از بندهای جدید اساسنامه افزود: درست است که از قبل از تشکیل وزارت ورزش هم فدراسیون ها کاملا وابسته به اداره تربیت بدنی نبود ولی هیچ گاه نشده بود که به طور مستقل بخواهد کار کند. ورزش ما در سیستمی رشد پیدا کرده که همیشه وابسته به دولت بوده است و نمی توان به یکباره مستقل شد. آن زمانی می توانیم بگوییم مستقل هستیم که هیچ گونه وابستگی به دولت نداشته باشیم ولی وقتی اکثر هزینه های ما توسط دولت تأمین می شود و همچنین برای اعزام تیم های ملی دولت حمایت می کند، واژه استقلال غلط است.

ششکلانی در این خصوص خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نظارت را از فدراسیون فوتبال برداریم، به زودی دچار مشکلات عمده و جبران ناپذیری خواهیم شد. نظارت جزو وظایف وزارت ورزش است و باید که همواره بر تمامی فدراسیون ها نظارت داشته باشد همانطور که الان نظارت دارد. اگر یک NGO را هم در نظر بگیریم تحت نظارت ارگان مربوطه خود فعالیت می کند. حالا فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از بزرگترین فدراسیون های ما چطور می شود بدون نظارت اداره شود.

رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی با اشاره به انتقاداتی که بر تیم فعلی فدراسیون می شود مبنی براینکه دستهای پشت پرده می خواهند تیم آقای کفاشیان در رأس بمانند، اظهار داشت: در این خصوص خود فدراسیون مقصر است که این حاشیه ها به وجود آمده است. برگزاری جلسه مجمع و تغییرات در اساسنامه در این بازه زمانی ذهن ها را دچار دوگانگی خواهد کرد.صحبت های اخیر شاید منطقی نباشد و شبهه برانگیز است. تغییرات در اساسنامه به یک فوتبال برمی گردد نه به یک شخص.

وی در ادامه افزود: به عنوان رئیس هیئت یک استان قطعا از کسی که درایت بیشتر و فوتبالی تر باشد حمایت خواهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز