تلاش کمانداران برای کسب هفتمین سهمیه پاراالمپیک؛

کهتری: ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند در پاراالمپیک خواهند بود

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۰:۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۵۹۷۱۹
کهتری: ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند در پاراالمپیک خواهند بود
تیروکمان از جلمه رشته‌هایی است که در مسیر پارالمپیک برزیل از اوضاع و احوال به نسبت خوبی برخوردار است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تاکنون ۶ سهمیه کمانداران ایران برای بازی های پارالمپیک ریودوژانیرو قطعی شده و امید زیادی می رود که این تعداد سهمیه باحضور در آخرین میدان توزیع سهمیه های پارالمپیک آتی به هفت سهمیه افزایش یابد.

تیر و کمان از جلمه رشته هایی است که در مسیر پارالمپیک برزیل از اوضاع و احوال به نسبت خوبی برخوردار است. این رشته تا به امروز از دو رویداد و توسط شش ورزشکار خود به ورودیه لازم برای بازی های پارالمپیک دست یافته است.

مجید کاکوش و زهرا نعمتی دو کمانداری بودند که همین یکی دو ماه پیش با جضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند صاحب سهمیه شدند. پیش از آن هم هادی نوری، ابراهیم رنجبر، محدثه کهنسال و غلامرضا رحیمی با حضور در مسابقات جهانی آلمان به این سهمیه دست یافته بودند.

 براین اساس تاکنون ۶ سهمیه کمانداران برای شرکت در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک لندن قطعی شده است اما امید زیادی می رود که این تعداد سهمیه افزایش پیدا کند.

مجید کهتری، رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولان، دراین خصوص اظهارداشت: هنوز برای کسب سهمیه پارالمپیک برزیل در رشته تیر و کمان فرصت باقی است و بر همین اساس امید خیلی زیادی داریم که بتوانیم در کامپوند بانوان صاحب سهمیه شویم.

وی با یادآوری اینکه آخرین میدان توزیع این سهمیه ها مسابقات جهانی ۲۰۱۶ است، خاطرنشان کرد: این رقابتها خردادماه سال آینده در چک برگزار می شود. طبق برنامه مصوب تیم ایران با ترکیبی متشکل از هفت کماندار در این رویداد جهانی حضور پیدا خواهد کرد. در میان این ورزشکاران اعزامی و در کنار ۶ ورزشکاری که سهمیه پارالمپیک خود را قطعی کرده اند، سمیه عباسپور هم اعزام خواهد شد.

رئیس انجمن تیر و کمان یادآور شد:  اگرچه عباسپور هنوز سهمیه نگرفته اما با شرایطی که این ورزشکار دارد و انگیزه ای که از پیگیری منظم تمرینات در او سراغ داریم، امید زیادی می رود که وی هم در چک و در رقابت با حریفان جهانی‌اش بتواند صاحب سهمیه شود که در این صورت وی در بخش کامپوند بانوان پارالمپیک برزیل حضور خواهد داشت.

کهتری در بخش پایانی این گفتگو تاکید کرد: سهمیه پارالمپیک کمانداران به ورزشکار داده نمی شود بلکه به NPC تعلق می گیرد اما به احتمال خیلی زیاد همین کماندارانی که صاحب سهمیه شده اند، خودشان هم در پارالمپیک آتی به میدان خواهند رفت چون آنها جزو بهترین ها هستند و اگر غیر از این بود، سهمیه نمی گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز