آب پاکی AFC روی دستان فدراسیون فوتبال؛

ایران مجبور به بازی در قطر است

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۹:۵۹:۵۲
کد خبر: ۳۶۰۱۵۸
ایران مجبور به بازی در قطر است
ایران نمی تواند ازبکستان را به عنوان میزبان رقابت‌‌ها انتخاب کند زیرا تیم‌های ازبکستانی در این رقابت‌ها حاضر هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، یکی از منابع موثق کنفدراسیون فوتبال آسیا به روزنامه الشرق الاوسط خبر داد که گزینه ایران برای برگزاری دیدارهای آسیایی خود با تیم‌های عربستانی محدود به قطر است.

فدراسیون عربستان پس از آنکه اعلام کرد که برای بازی‌های آسیایی در ایران نمی‌آید و خواستار برگزاری دیدارهای تیم‌های عربستانی با تیم‌های ایرانی در کشوری بی‌طرف شد، سخن از میزبانی کشوری بی‌طرف برای این بازی‌ها به میان آمد.

پیش از این سایت یورو اسپورت از منابع آگاه AFC اعلام کرده بود که عربستان قطر را برای میزبانی این رقابت‌ها پیشنهاد داده است اما با مخالفت شدید ایران همراه بود و ایران لبنان را پیشنهاد داده در نتیجه سعودی‌ها هم مخالفت کردند. در این گزارش آمده بود که پیشنهاد AFC مسقط پایتخت عمان خواهد بود.

روزنامه الشرق الاوسط خبر جدیدی را ارائه کرده است که در آن به نقل از منابع موثق از AFC اعلام کرده است که گزینه‌های ایران محدود به قطر است و دیگر کشورها بنا به دلایلی خاص مورد قبول AFC نیست.

بنا بر منابع آگاه به این روزنامه عربی خبر داده شده است احمد الخمیس دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان عازم دوحه است تا جلساتی را در آنجا با حضور مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان ایرانی برگزارکند تا درباره میزبانی بازی‌ها تصمیم نهایی گرفته شود.

این منبع افزود: مسابقات قهرمانی زیر23 سال آسیا( مقدماتی راه‌یابی به المپیک 2016) در دوحه برگزار می‌شود که مسئولان هر دو کشور در این رقابت‌ها حاضر هستند و مسئولان AFC هم در آنجا هستند.

الشرق الاوسط در این زمینه نوشت: ایران نمی تواند ازبکستان را به عنوان میزبان رقابت‌‌ها انتخاب کند زیرا تیم‌های ازبکستانی در این رقابت‌ها حاضر هستند و ظرفیت ورزشگاه‌های آنها پُر خواهد بود. گزینه دوم سوریه است در این کشور هم نمی‌توان بازی کرد زیرا از سوی فیفا تحریم شده است. گزینه لبنان هم رد است زیرا پرواز مستقیم از عربستان به بیروت وجود ندارد و باید تیم‌ها ابتدا به اردن بروند سپس به آنجا عازم شوند. در پایان مسقط پایتخت عمان راه حل AFC نیست. زیرا ورزشگاه‌های آن شرایط مطلوب برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد مگر اینکه مسئولان کنفدراسیون از آن چشم‌پوشی کنند.

سعودی‌ها دوحه را برای میزبانی رقابت‌ها انتخاب کردند. امارات هم نمی‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد زیرا پیش از این رئیس فدراسیون فوتبال امارات هم اعلام کرده بود در ایران بازی نمی‌کنند.

بنا بر منبعی آگاه از AFC، کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند قرعه‌کشی مجددی انجام دهد زیرا این کار بسیار سخت است. چون باید تمام تیم‌های ایرانی را به رقابت‌های شرق آسیا منتقل کند که این کار با موافقت کشورهای عربی است که این غیرممکن است.

نظر شما