رقابت‌های داخلی جنبه استعدادیابی دارد

هادی‌زاده: بهترین رکوردها را به مسابقات اعزام می‌کنیم

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۴:۳۲:۴۲
کد خبر: ۳۶۰۳۶۴
هادی‌زاده: بهترین رکوردها را به مسابقات اعزام می‌کنیم
رئیس انجمن دوومیدانی معلولین گفت: هر استان می‌تواند حداکثر 12 ورزشکار مرد و 8 ورزشکار زن به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی‌اصغر هادی‌زاده، رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین درباره برگزاری رقابت های قهرمانی کشور صحبت کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: مسابقات پاراآسیایی جوانان سال 2017 برگزار می‌شود، به همین منظور قرار بود امسال رقابت‌های انتخابی تیم ملی را در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار کنیم که به دلیل سرما و شرایط جوی و جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی، این مسابقات به اردیبهشت ماه سال 95 موکول شد.

وی افزود: این مسابقات به میزبانی یکی از استان‌های داوطلب برگزار می‌شود و ورزشکاران در دو گروه سنی زیر 14 سال و زیر 17 سال با هم به رقابت خواهند پرداخت تا برترین‌ها بر اساس رکوردهای ثبت شده به تیم ملی دعوت شوند.

هادی‌زاده در خصوص شرایط سنی ورزشکاران عنوان کرد: معیار تعیین شرایط سنی بر این اساس است که ورزشکاران در زمان مسابقات پاراآسیایی 2017 یا سال 1396، در گروه سنی 19 و 16 سال باشند. پس کلیه ورزشکارانی که در سال 94 شرایط شرکت در مسابقات را داشتند، می‌توانند سال آینده نیز بدون در نظر گرفتن افزایش سن، در مسابقات اردیبهشت ماه شرکت کنند یا به عبارتی متولدین 1380 برای گروه سنی زیر 14 سال و متولدین 1377 برای گروه سنی زیر 17 سال (بدون در نظر گرفتن روز و ماه) مجاز به شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور هستند.

وی تصریح کرد: هر استان می‌تواند حداکثر 12 ورزشکار مرد و 8 ورزشکار زن به همراه داشته باشد و امتیازات مسابقات بخش زنان و مردان به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

رئیس انجمن دوومیدانی در پایان گفت: مسابقات بیشتر جنبه استعداد یابی دارد و با حضور کارشناسان عملکرد ورزشکاران با فاکتورهای مورد نظر ارزیابی شده و به رشته‌های تخصصی هدایت می‌شوند، البته انتخاب تیم ملی جوانان علاوه بر مسابقات پاراآسیایی جوانان، پشتوانه‌سازی خوبی برای رقابت‌های پاراآسیایی 2018 و پارالمپیک 2020 نیز خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز