دیدار رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال با رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ایران؛

علیپور: بیس بال و سافت بال ایران پتانسیل قابل توجهی دارد/ فراچری: آماده کمک به ایران هستیم

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۲۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۵۰۳
علیپور: بیس بال و سافت بال ایران پتانسیل قابل توجهی دارد/ فراچری: آماده کمک به ایران هستیم
رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال گفت: آماده تعامل با ایران برای پیشرفت بیس بال و سافت بال هستیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ریکاردو فراچری، رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال که امروز به کشورمان سفر کرده است، عصر سه شنبه در دیدار با محمد علیپور ضمن ابراز خوشحالی از علاقه مندی مسئولان ایرانی به این دو رشته مهیج و پرطرفدار، تصریح کرد که آماده تعامل با ایران برای پیشرفت بیس بال و سافت بال است.

در این دیدار که مسئولان فدراسیون انجمن های ورزشی و همچنین انجمن بیس بال و سافت بال کشورمان حضور داشتند ابتدا محمد علیپور ضمن خوش آمدگویی به ریکاردو فراچری، حضور وی در ایران را به فال نیک گرفت.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی 15 انجمن دارد که بی گمان انجمن بیس بال و سافت بال جزو انجمن های اکتیو و فعال ما به شمار می رود که طی سال های اخیر حرکت روبه جلویی داشته اند.

علیپور اضافه کرد: خوشبختانه استعدادهای خوبی در بیس بال و همچنین سافت بال ایران وجود دارد ولی واقعیت این است که ما از نظر زمین استاندارد و تجهیزات و امکانات در مضیقه هستیم لذا امید است که با حمایت فدراسیون جهانی بتوانیم مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را کاهش دهیم و در راه اعتلای بیس بال و سافت بال بیش از پیش فعالیت کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص ارتقای دانش مربیان و داوران و حضور کارشناسان مجرب در کشورمان و همچنین حضور این عزیزان در کلاس های پیشرفته جهانی نیز به تعامل فدراسیون جهانی نیاز مند هستیم.

علیپور با تاکید بر پتانسیل خوب بانوان ایران در رشته سافت بال گفت: قابلیت ورزشکاران بانوان ما کمتر از آقایان نیست و نگاه ما به بخش خانم ها واقعا جدی است و معتقدم که این قشر مستعد حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که آکادمی بیس بال و سافت بال با حمایت فدراسیون جهانی در ایران راه اندازی شود تا کشورمان بتواند به عنوان یک پایگاه، کشورهای آسیای مرکزی را ساپورت کند که این مهم طبعا در رشد و شکوفایی بیس بال و سافت بال نقش موثری خواهد داشت.

علیپور همچنین  پیشنهاد داد که  مسابقات این دو رشته در سطح آسیا بیشتر برگزار شود، زیرا رقابت هایی که در حال حاضر در عرصه این قاره برگزار می شود، کافی نیست.

- ریکاردو فراچری: از علاقه مندی ایرانی ها به وجد آمدم

در ادامه این دیدار رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال با تاکید بر اینکه از علاقه مندی علیپور و مقامات انجمن بیس بال و سافت بال ایرانی به وجد آمده است، گفت: بخاطر این علاقه مندی به کشور شما آمده ام و می دانم که موقعیت ایران از نظر استراتژیکی در سطح منطقه قابل توجه است.

ریکاردو فراچری افزود: طبعا اگر شما یک برنامه قوی داشته باشید، ما آماده همکاری با شما هستیم. حتی حاضریم که چند نوجوان مستعد را با هزینه فدراسیون جهانی در آکادمی خود تربیت کنیم و برای ارتقای سطح دانش مربیان و داوران ایرانی اهتمام کنیم.

وی افزود: حضور افراد متخصص و کاردان در ایران بمنظور شناسایی افراد مستعد می تواند مثمر ثمر باشد که ما اینکار را انجام خواهیم داد. حتی اگر بخواهید مسابقات بین المللی در سطح نوجوانان و جوانان در ایران برگزار کنید ، ما آماده همکاری هستیم.

فراچری به نقش مهم آموزش اشاره کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی کنید که از سطوح پایه بتوانید برای آینده بیس بال و سافت بال بکوشید در زمینه تجهیزات نیز با شما همکاری خواهیم کرد.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال در ادامه گفت: این یک پروژه میان ما و ایران است و قطعا خواب و رویا نیست منوط به اینکه شما بتوانید در زمینه پشتوانه سازی اقدام کنید و بگونه ای برنامه ریزی کنید که در زمین های بیس بال و سافت بال دیگر رشته ها ورود نکنند زیرا در این صورت زمین ویژه این رشته ها خراب خواهد شد.

در پایان این مراسم رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال نشان ویژه ای به محمد علیپور اهدا کرد و متقابلا رییس فدراسیون انجمن های ورزشِی هدایایی به رسم یادبود به ریکاردو فراچری و همچنین جیوانی پانتالئونی رییس دفتر وی اهدا کرد.

در این مراسم محمد حسن (سیروس )عالمی مشاور عالی فدراسیون انجمن های ورزشی، علیرضا ادیب، کیوان صفاییان، بهرام کاردان رییس، دبیر و نایب رییس انجمن بیس با ل و سافت بال، مهسا حسینی نایب رییس بانوان و کاشف رانا نایب رییس کمیته استعداد یابی این انجمن نیز حضور داشتند.

قرار است رییس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال ساعت 10 صبح فردا در محل کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی دیدار و گفت وگو کند و سپس راهی شهرستان کرج شود. ضمن اینکه وی روز پنجشنبه به اصفهان سفر خواهد کرد و روز شنبه در آخرین روز حضور خود در ایران، گفت وگویی با نمایندگان رسانه های ورزشی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز