مجمع سالانه فدراسیون نجات غریق؛

شعبانی بهار: نجات جان یک نفر، کار مقدسی است/ فدراسیون نجات غریق وظیفه سنگینی بر دوش دارد

۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۱۴:۰۵:۲۲
کد خبر: ۳۶۱۳۷۲
شعبانی بهار: نجات جان یک نفر، کار مقدسی است/ فدراسیون نجات غریق وظیفه سنگینی بر دوش دارد
رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: ماهیت اصلی فدراسیون نجات غریق خدمت است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجمع سالانه فدراسیون نجات غریق با حضور روسای هیات های سراسر کشور، به میزبانی خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزرات ورزش و جوانان در مجمع سالانه فدراسیون نجات غریق، اظهار کرد: انسان با خودش به فکر فرو می رود که چقدر یک ناجی که نجات دهنده جان یک فرد که در حال غرق شدن است، ارزش دارد و ارزش های دینی، معرفتی و اعتقادی که یک ناجی دارد، با ملاک های دنیوی قابل مقایسه نیست و کار آنها ارزشمند است.

وی بیان کرد: سایر فدراسیون ها نیز وظایفی که فدراسیون نجات غریق انجام می دهد را انجام می دهند ولی وظایفی است که این فدراسیون دارد و دیگر فدراسیون ها ندارند و آن هم جان انسان است. به نظر ماهیت فدراسیون نجات غریق با سایر فدراسیون ها متفاوت است و اگر یک ناجی جان یک فرد را نجات داد، به نظر یک جامعه را نجات داده است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به هر حال نجات جان یک نفر، کار مقدسی است که قابل معاوضه و معامله نیست. البته این کفایت نمی کند و مسوولیت های اجرایی هم وجود دارد که باید به آن نیز توجه کرد.

وی با بیان این که از مجموعه فعالیت فدراسیون نجات غریق رضایت کامل را داریم، عنوان کرد: البته این رضایت مندی هیچ وقت صد درصدی نمی شود. انضباط نیروی انسانی، انضباط برنامه و تداوم در پیگیری برنامه ها و همچنین ارتباط منضبط با مجموعه وزارت ورزش و جوانان این فدراسیون خوب است و جزو فدراسیون های خوب ما محسوب می شود. این فدراسیون برای ما جزو فدراسیون هایی است که علی رغم این که اگر در کشور هم غریق داشته باشیم، خیلی حاشیه برای دولت یا وزارت ورزش و جوانان ایجاد نکرده است، در حالی که برخی فدراسیون ها حتی دولت را هم درگیر می کنند.

در این نشست همچنین سیدمصطفی میرسلیم، رییس فدراسیون نجات غریق اظهار کرد: اگر اعضای این مجمع نظراتی دارند به ما بگویند و ما حتما از نظرت کارشناسی تان که بسیار ارزشمند هستند، استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: زندگی یک عطیه خدایی است در حالی که قدرش را نمی دانیم؛ زندگی نعمتی بزرگ و یک فرصت است و این فرصت هم محدود می باشد و باید آن را برای خدمت به مردم غنیمت بشماریم. ماهیت اصلی فدراسیون نجات غریق هم خدمت است.

رییس فدراسیون نجات غریق ادامه داد: اهمیت این قضیه به لحاظ کارشناسی بین المللی آن قدر است که هیچ فعالیت آبی نمی‌تواند صورت بگیرد مگر در حضور منجی غریق. حتی خود مسابقات نجات غریق هم بدون حضور منجی برگزار نمی شود و این اهمیت رسمی بودن کار را نشان می دهد، چرا که در آن جان یک فرد در میان است.

وی بیان کرد: درست است ما در بعد قهرمانی هم فعالیت می کنیم اما افتخار ما جای دیگری است؛ آن هم جایی که مردم را از غرق شدن نجات می دهیم و وقتی این کار صورت می گیرد، قهرمان هستیم. در هر صورت قهرمان واقعی کسی است که از هیچ چیزی دریغ نمی کند و حتی نفراتی هم بوده اند که در این راه جان خود را از دست داده اند.

میرسلیم گفت: باید به انتخاب بهترین منجیان برسیم و افرادی که جوانتر هستند و می خواهند در این زمینه کار کنند، باید آمادگی داشته باشند و ما می گوییم منجی سر کار نرود، مگر این که آمادگی اش احراز شده باشد و خواهش من این است برای این که بتوانیم ویژگی مهم منجیان را ارتقا دهیم، نکاتی را در پرونده آن ها به صورت مرتب در نظر بگیریم.

وی افزود: همچنین توجه شود که منجیان از دود و مواد، پاک مانده باشند چرا که یک منجی نمی تواند دچار آلودگی باشد و اگر در منجی ما نقصی وجود داشته باشد، به درد ما نمی خورد. منجی قهرمان یعنی کسی که پاک باشد و تزکیه نفس داشته باشد.

میرسلیم در خصوص برنامه های میان مدت هم گفت: 41 میلیون نفر مراجعه کننده به سواحل داشته ایم که این تعداد اصلا ظرفیت برخی سواحل ما نیست و باید به اندازه ظرفیت از سواحل استفاده کنیم. پس همه روسای هیات ها ظرفیت پذیرش مراجعه کنندگان برای استفاده از اماکن آبی بالقوه و بالفعل استان های شان را مشخص کنند و آمار را تا شش ماه آینده به اطلاع ما برسانند.

وی بیان کرد: در خوزستان ساحل دریا و رودخانه اساسی داریم ولی متاسفانه بیشترین غریق را در این استان داشته ایم و باید فکر کنیم که چه کاری باید انجام دهیم تا از تعداد غرق شدگان کم شود. یکی از اقدامات این است که باید مکان هایی که پر خطر هستند و مردم به آنجا مراجعه می کنند را شناساسی کنیم که این کار را برای خوزستان انجام نداده ایم. برای شناسایی این مکان ها وقت بگذاریم، چرا که جان یک نفر بسیار ارزش دارد. در این زمینه شعار هم ندهیم و با اولویت هم این کار انجام شود تا مردم با خیال راحت از امکانات آبی برخوردار شوند.

وی خطاب به کیانی زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از شما می خواهم که این مشکل برطرف شود و سال آینده آمار 250 غرق شده این استان به طور مثال به 120 نفر برسد و اگر هم به صفر رسید که بسیار خوب است.

همچنین اسفندیاری نایب رییس فدراسیون گفت:‌ در 10 سال اخیر 75 هزار غرق شده داشتیم و وظیفه چه کسی است که شرایط لازم را مهیا کند تا مسافرین ما به راحتی بتوانند از آب استفاده کنند؟ یکی از وظایف مهم وزارت ورزش و جوانان پیشگیری از امراض است و کاری که ما انجام می دهیم نیز در راستای محقق شدن همین هدف است.

در این مجمع گزارش و عملکرد مالی فدراسیون نجات غریق و همچنین تقویم ورزشی امدادی این فدراسیون قرائت شد و در پایان به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز