قرار نیست همه مثل پدرم و تختی اسطوره شوند

مدوید: کشتی ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد/ تختی یک الگو برای پدرم بود

۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۱۵:۰۳:۱۱
کد خبر: ۳۶۱۳۸۵
مدوید: کشتی ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد/ تختی یک الگو برای پدرم بود
الکسی مدوید گفت: آرزو داشتم که یک روز از نزدیک بر سر قبر تختی حاضر شوم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، الکسی مدوید فرزند الکساندر مدوید قهرمان نامدار کشتی جهان و هم‌دوره جهان پهلوان تختی با حضور در ابن باویه شهرری بر سر مزار جهان پهلوان تختی حاضر شد.

الکسی مدوید فرزند الکساندر مدوید دارنده چندین مدال رنگارنگ جهان و المپیک و از اسطوره‌های کشتی جهان که به دعوت فدراسیون کشتی برای دیدن رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی به ایران سفر کرده بود، با حضور در ابن بابویه شهرری بر سر مزار جهان پهلوان تختی حاضر شد.

الکسی مدوید درباره این که چقدر از تختی شناخت دارد، گفت: پدرم همیشه از غلامرضا تختی نه به عنوان یک حریف بلکه به عنوان یک دوست و الگوی اخلاقی یاد می‌کند و خاطراتی بسیاری را از این مرد بزرگ برای من بازگو کرده است. وی می‌گفت در یک رقابت وقتی تختی متوجه پای آسیب دیده‌ام شد، هیچ‌گاه از آن پا زیر نگرفت و خود این موضوع نشان می‌دهد که چرا غلامرضا تختی مرد بزرگی بوده است.

وی با اشاره به این که خیلی دوست داشته از نزدیک بر سر مزار جهان پهلوان تختی حاضر شود، ادامه داد: برای نخستین بار است که به کشور ایران سفر می‌کنم و از این اتفاق خیلی خوشحال هستم چرا که کشتی ایران جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد و از همه مهم‌تر این که به آرزوی که داشتم یعنی حضور بر سر مزار تختی رسیدم.

مدویدِ پسر درباره این که چرا راه پدر را ادامه نداده هم اظهار داشت: من کشتی‌گیر بودم و حتی عناوینی را هم به دست آوردم و خیلی هم دوست داشتم همچون پدرم صاحب مدال‌های رنگارنگ شوم اما هر چقدر تلاش کردم، نشد، البته قرار نیست همه همچون پدرم و پهلوان تختی اسطوره شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز