علیرضا رضایی در گفتگو با برنا:

هیچ مورد مثبت دوپینگ در مسابقات نداشته‌ایم/ با سهمیه کامل به المپیک خواهیم رفت

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۸۹۳
هیچ مورد مثبت دوپینگ در مسابقات نداشته‌ایم/ با سهمیه کامل به المپیک خواهیم رفت
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون امکانات خوبی را در اختیار تیم‌های ملی قرار داده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص برنامه های آتی این فدراسیون و وضعیت اردوها صحبت کرد.

پیشکسوت کشتی کشور در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نامه اخیر سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر کنترل ورزشکاران در عدم استفاده از مواد نیروزا، اظهار داشت: فدراسیون کشتی به مدت یک و سال نیم است که در این راستا به طور جدی ورود کرده است و ارتباطات زیادی با کمیته پزشکی ورزشی و کمیته ضد دوپینگ داریم و کارهای زیادی را انجام داده ایم.

وی در ادامه افزود: در این مدت آزمایش های زیادی را انجام داده ایم که خوشبختانه در مسابقات رسمی ما یک نمونه مثبت هم وجود نداشته است و فقط یک مورد خارج از مسابقات داشتیم که آنهم از روی ناآگاهی بوده است.

رضایی ادامه داد: فدراسیون کشتی با تشکیل کلاس های مختلفی در زمینه آموزش ورزشکاران درخصوص عدم استفاده از داروهای نیروزها در دو سال گذشته توانسته است قدم مثبتی را بردارد و اکثر کشتی گیران ما در این مورد به آگاهی کافی رسیده اند.

وی گفت: فقط فدراسیون کشتی نیست که درگیر این موضوع می باشد و اکثر فدراسیون ها به این قضیه وارد شده اند و وزارت ورزش نیز به عنوان متولی این امر سعی دارد که این موضوع به خوبی و درستی انجام بگیرد.

رضایی در ادامه درخصوص برنامه های فدراسیون برای کسب سهمیه های باقی مانده برای المپیک ریو خاطرنشان کرد: طبق شورای فنی که برگزار شد و تصمیماتی که اتخاذ گردید برای یک سهمیه باقی مانده در کشتی آزاد و سهمیه در کشتی فرنگی قصد داریم در مسابقات قزاقستان این سهمیه ها کسب شود و دیگر کار را به رقابت های دیگری موکول نکنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه اردوهای خوبی در کشتی فرنگی و آزاد برگزار شده و کشتی گیران به آمادگی نسبتا کاملی رسیده اند و زیر نظر مربیان خود کار می کنند و امیدواریم که بتوانیم با سهمیه کامل وارد رقابت های المپیک ریو بشویم.

پیشکسوت کشتی سنگین وزن در این خصوص که تعدادی از اعضای تیم اعتقاد دارند شرایط المپیکی در فدراسیون وجود ندارد اضافه کرد: این طور نیست و فدراسیون با جدیت کار خود را برای آمادگی تیم ها برای رقابت های المپیک ریو ادامه می دهد و امکانات زیادی را در اختیار تیم کشتی فرنگی و آزاد قرار داده ایم و این برای این است که نتیجه گیری کنیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا محمد بنا از عبدولی در رقابت های جام زومباتلی استفاده نمی کند، ادامه داد: در این خصوص نفر اولی که تصمیم می گیرد آقای بنا است و ایشان با نظر فنی این کار را انجام داده و می تواند تشخیص بدهد که چه کسی را به مسابقات ببرد و چه کسی را نبرد. بهرحال ما نیز به نظر آقای بنا احترام می گذاریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز