گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از انتخابی المپیک ریو

ایران حریف جدی برای رقیبان است

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۲:۳۳:۲۳
کد خبر: ۳۶۶۹۹۱
ایران حریف جدی برای رقیبان است
بسکتبال ایران ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است که هرکدام جزو بهترین‌ها هستند.

 به گزارش سرویس ورزشی برنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت رقابت‌های انتخابی المپیک ریو اشاره کرده و در یک گزارش خاص، درباره مسابقات در ایتالیا که تیم ملی ایران نیز در آن حضور دارد نوشته‌ است.

در این گزارش آمده‌است: یکی از میدان‌های انتخابی المپیک در تورین ایتالیا آماده شده و 6 تیم برای کسب سهیمه ریو به مصاف یکدیگر می‌روند. در این قسمت از مسابقات انتخابی المپیک ایتالیا، یونان، مکزیک، ایران، تونس و کرواسی تیم‌هایی هستند که در دو گروه برابر هم پیکار می‌کنند. تنها یک تیم از این کشورها می‌تواند سهمیه المپیک ریو را بگیرد.

یونان، مکزیک و ایران در گروه A رقابت خواهند کرد که دو تیم نخست، به جمع چهار تیم برتر این منطقه صعود می‌کنند و باید با دو تیم نخست گروه B که کشورهای ایتالیا، تونس و کراوسی را در خود جای داده‌ است، پیکار کنند. رقابت در مرحله نیمه‌نهایی نیز به این شکل است که تیم اول یک گروه با تیم دوم گروه دیگر رقابت می‌کنند و دو برنده راهی فینال خواهند شد. در کل نمی‌توان خیلی راحت درباره تیم‌ها اظهار نظر کرد چون شرایط روشنی ندارند اما با توجه به تجربه‌ها می‌توان گفت در این منطقه یونان نسبت به باقی تیم‌ها شرایط بهتری دارد.

در ادامه این گزارش به بررسی تیم‌های حاضر در این مسابقه‌ها پرداخته شده است.

«یونان

این کشور تیم بسکتبال باتجربه‌ای دارد که اتفاق‌های خوب و بدی را تجربه کرده‌ است. برای المپیک پکن آنها میزبان مسابقات انتخابی بودند و بدون شکست توانستند سهمیه حضور در المپیک 2008 را بدست بیاورند. یونان برای المپیک لندن به مسابقات انتخابی در ونزوئلا سفر کرد و در مرحله یک چهارم پایانی برابر نیجریه باخت و حذف شد. فوتیس کاتزیکاریس، هدایت تیم ملی یونان را برعهده خواهد داشت؛ تیمی که اکنون استعدادهای زیادی در خود دارد. یونان باید در گروهش با ایران و مکزیک رقابت کند؛ دو تیمی که بسیار خطرناک هستند.

مکزیک

این تیم اتفاق‌های بسیار بدی را تجربه کرده که نمونه آن تعلیق فدراسیون این کشور بود که اخیرا بر طرف شده‌ است. سرجیو والدلومیلوس، سرمربی این تیم است که باید بازیکنانش را برای حضور در مسابقات انتخابی آماده کند. گوستاوو آیون، ارزشمندترین بازیکن رقابت‌های قهرمانی آمریکا در سال 2013 بهترین بازیکن و شناخته شده ترین بسکتبالیست این کشور است.

ایران

قهرمان آسیا در سال‌های 2007، 2009 و 2013 که در المپیک پکن،‌ جام جهانی 2010 و 2014 شرکت کرده‌ است. بسکتبال ایران ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است که هرکدام جزو بهترین‌ها هستند. اگر غول بسکتبال ایران یعنی حامد حدادی در ترکیب تیم باشد، مطمئنا شرایط این تیم به طور کامل تغییر خواهد کرد. ایران همانند حدادی، در پست‌های دیگر خود نیز بازیکنان خوبی دارد. افرادی مثل مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی که باتجربه هستند و به دنبال قهرمانی و کسب موفقیت. درک باوئرمن آلمانی که با ایران به مقام سوم آسیا رسید، هدایت بسکتبالیست‌ها در این مسابقات را برعهده خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز