نمایندگان ایران به جمع ۶۴ شمشیرباز برتر جام جهانی ایتالیا صعود کردند

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۲۲:۴۶:۴۸
کد خبر: ۳۶۷۱۰۶
نمایندگان ایران به جمع ۶۴ شمشیرباز برتر جام جهانی ایتالیا صعود کردند
شمشیربازان ایران به جمع 64 نفر برتر جام جهانی ایتالیا صعود کردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر از امروز در پادووا ایتالیا آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف حریفان خود رفتند. از میان 18 شمشیربازی برتر جهان 16 شمشیرباز در این رقابت ها حاضر بودند. مجتبی عابدینی و علی پاکدامن ملی پوشان ایران در بخش انفرادی اسلحه سابر این رقابت ها هستند.

عابدینی دور نخست با قرعه استراحت روبه رو شد اما علی پاکدامن دیگر شمشیرباز ایران که در دور گروهی با شمشیربازانی از ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، ترکیه و آمریکا رقابت کرد. او در پایان با 4 برد و 25 امتیاز به عنوان نفر سوم گروه خود به دور بعد راه یافت.

علی پاکدامن شمشیرباز اسلحه سابر که در رده 29 جهان قرار دارد می تواند در صورت قطعی شدن سهمیه سه نفر برتر آسیا در این رشته از طریق رنکینگ جهانی، به عنوان نفر برتر آسیا راهی ریو شود. او هم اکنون نفر چهارم آسیاست اما سه نفر برتر که عابدینی نیز جزو آن هاست در رنکینگ جهانی شرایط خوبی دارند و دو کره ای سهمیه المپیک‌شان قطعی شده است.

مجتبی عابدینی نیز قبل از این رقابت ها با 82 امتیاز در رده هجدهم فدراسیون جهانی شمشیربازی قرار داشت و با توجه به اینکه 14 شمشیربازی برتر رنکینگ جهانی راهی المپیک می شوند و از هرکشور هم تنها دو شمشیرباز از طریق رنکینگ المپیکی می شوند عابدینی شانس بسیار بالایی برای گرفتن سهمیه دارد اما بازهم باید تا پایان رقابت ها انتخابی که دو مسابقه دیگر باقی مانده منتظر ماند تا این سهمیه قطعی شود.

ادامه رقابت های بخش انفرادی شنبه برگزار می شود و رقابت های تیمی جام جهانی ایتالیا یکشنبه 10 بهمن انجام می شود.

دیگر رقابت های کسب سهمیه المییک در کره جنوبی و لهستان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز