هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال؛ جدال سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها

رفت و برگشت در جاده اصفهان برای صدر!/ قرمز و آبی، استاد و شاگرد!

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۲۳:۰۰:۰۶
کد خبر: ۳۶۷۷۵۲
رفت و برگشت در جاده اصفهان برای صدر!/ قرمز و آبی، استاد و شاگرد!
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز می شود که حساسیت به اوج رسیده و سرخابی ها در مقابل اندیشه اصفهانی ها به میدان خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که تیم ها نزدیک به یک ماه در حال آماده سازی و نقل و انتقالات بازیکنان بودند. بازی های این هفته از روز پنجشنبه با انجام یک بازی و روز جمعه با سه بازی پیگیری شد و بازی های حساس به سه شنبه این هفته رسید. در حساس ترین بازی ها سرخابی ها به مصاف دو تیم اصفهانی می روند و جدال بالای جدول باعث شده که این دوبازی از حساسیت خاصی برخوردار باشد.

 

*پرسپولیس - سپاهان؛ مصاف استاد با شاگرد

P&S6

موقعیت: پرسپولیس با پیروزی که در آخرین بازی قبل از تعطیلات نیم فصل به دست آورد با روحیه دوچندان پا به تعطیلات گذاشت و توانست در جدول به عنوان تیم های مدعی باقی بماند. با توجه به باخت این هفته استقلال خوزستان، اگر مصاف دو تیم ذوب آهن و استقلال به مساوی ختم بشود تیم پرسپولیس می تواند تا رده سوم جدول خود را بالا بکشد. پرسپولیس در تعطیلات نیم فصل در جام شهدا شرکت کرد و توانست به مقام نایب قهرمانی برسد هرچند که در این رقابت ها پرسپولیس بازهم نشان داد که در خط دفاعی هنوز مشکل دارد. سرخ پوشان در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن جوان را جذب کردند و با توجه به حاشیه هایی که در درون دروازه پرسپولیس پیش آمد بعد از صحبت های زیادی که در خصوص تعدادی از دروازه بانان انجام می شد بالاخره الکساندر لوبانف ازبکستانی به این تیم اضافه شد.

تیم سپاهان نیز که در این فصل هنوز نتوانسته به شرایط سال های گذشته خود برسد و از ابتدای فصل با حاشیه های زیادی روبرو برود به دنبال این است که از رده نهم جدول جدا شود و خود را بالا بکشد. با توجه به تغییر کادر فنی سپاهان و اضافه شدن استیماچ به تیم هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و شاهد دگرگونی در این تیم نبوده ایم. باید دید که با رفتن مهدی شریفی مشکلات سپاهان بیشتر نخواهد شد و این تیم بازی های روان قبل خود را تکرار کند.

ستاره: بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل سرخ پوشان مهدی طارمی بوده که توانسته با 11 گل در صدر گلزنان لیگ قرار بگیرد. در بازی های جام شهدا نیز نشان داد که اشتیاقش برای گلزنی همچنان بالاست و می تواند با موقعیت های خوبی که ایجاد می کند در برابر سپاهان مهره اصلی پرسپولیس باشد.

در طرف دیگر محمدرضا خلعتبری یکی از بهترین های سپاهان بوده و توانسته گل های حساسی را برای زردپوشان به ثمر برساند و همچنین برای مهاجمان دیگر سپاهان موقعیت سازی کند.

حاشیه: جدال دو تیم پرسپولیس و سپاهان جدای از اینکه همیشه دارای حساسیت بوده این بار شاهد تقابل برانکو و استیماچ نیزخواهیم بود. با توجه به اینکه سرمربی سرخ پوشان در صحبت هایش اعلام کرده بود که استیماچ شاگردش بوده حالا باید دید مصاف استاد و شاگرد به سود کدامشان خواهد بود. در ترکیب سپاهان چند بازیکن هستند که در پرسپولیس نیز بازی کرده اند. خلعتبری، احمدی و گردان قطعا رودرروی پرسپولیس با انگیزه مضاعفی بازی خواهند کرد، بخصوص خلعتبری که همیشه دارای حاشیه های زیادی نیز بوده است. لوبانف اولین بازی رسمی اش را در حالی برابر سپاهان به میدان خواهد رفت که سوشا مکانی با تمهیداتی که انجام شده در دو روز گذشته در تمرینات پرسپولیس حضور داشته است.

آنها که نیستند: به احتمال خیلی زیاد محمد انصاری که در تمرینات دچار مصدومیت شد تنها غایب پرسپولیس خواهد بود.

نمایش آخر: تیم پرسپولیس در آخرین بازی خود در لیگ توانست با نتیجه 2 بر صفر استقلال خوزستان را شکست دهد. تیم سپاهان نیز در مقابل ذوب آهن به تساوی یک بر یک رسید.

بازی رفت: سپاهان در بازی رفت موفق شد در اصفهان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسد.

 

*ذوب آهن - استقلال؛ فینال برای صدرنشینی!

SS&Zob12

موقعیت: نیم فصل اول لیگ برتر با قهرمانی تیم استقلال به پایان رسید و آبی پوشان توانستند با 34 امتیاز بالاتر از همنام خوزستانی خودشان در صدر بایستند. با وجود حاشیه ها و مشکلاتی که برای سرپرست تیم به وجود آمد استقلالی ها نتوانستند در خصوص نقل و انتقالات کاری را انجام دهند و بیشتر روی آماده سازی تیم کار کردند. با توجه به باخت این هفته استقلال خوزستان آبی پوشان پایتخت می توانند به پیروزی برابر ذوب آهن حاشیه امن تری را برای خودشان به وجود بیاورند. بازیکنان تیم استقلال بعد از مدت ها توانستند مبلغی از قرارداد خودشان را دریافت کنند و همین امر شاید سبب این شود که با روحیه ای مضاعف به دیدار ذوب آهن بروند.

تیم ذوب آهن که یکی از شگفتی های نیم فصل اول بود و توانست بازی های خوبی را از خود نشان بدهد و در رده سوم قرار بگیرد، ولی نتوانست نمایش قابل قبولی را در رقابت های جام جام شهدا داشته باشد و با دوباخت مقابل صبا و سایپا به عنوان تیم آخر این تورنمنت رسید. حالا باید دید که این تکنیک گل محمدی بود که نخواست دستش برای لیگ برتر رو شود و یا اینکه در تعطیلات نیم فصل این تیم افت کرده است. این بازی برای دو تیم یک بازی 6 امتیازی است.

ستاره: جابر انصاری از بازیکنان موفق و تأثیرگذار هفته های اخیر استقلال بوده و توانست در بازی با ملوان نیز نمایش فوق العاده ای داشته باشد. با وجود دوندگی و خلاقیتی که این بازیکن برای خلق موقعیت دارد قطعا در برابر ذوب آهن کارساز خواهد بود. در طرف دیگر نیز مسعود حسن زاده با توجه به نمایش خوبی که در برابر سپاهان داشت می تواند بهترین مهره گل محمدی در برابر استقلال باشد.

حاشیه: از آنجایی که دو تیم استقلال و ذوب آهن در فینال جام حذفی که خردادماه در خرمشهر برگزار می شود باید در مقابل هم به میدان بروند، این بازی می تواند از این نظر حائز اهمیت باشد. همچنین دوئل مهدی رحمتی و رشید مظاهری نیز می تواند در این مسابقه اهمیت زیادی داشته باشد. تیم استقلال در هفته گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان تمرین این تیم را ترک کردند که با میانجیگری مدیریت و پرداخت چک به بازیکنان دوباره به تمرینات بازگشتند.

آنها که نیستند: خسرو حیدری بزرگترین غایب این دیدار است که به دلیل مصدومیت نمی تواند تا سه هفته استقلال را همراهی کند. در طرف دیگر نیز کاوه رضایی به دلیل اینکه در جام شهدا با مصدومیت مواجه شد احتمالا این بازی را از دست خواهد داد.

نمایش آخر: تیم استقلال در آخرین بازی خود در نیم فصل اول در برابر ملوان در انزلی به میدان رفت که در یک بازی پرحاشیه با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد. تیم ذوب آهن نیز در دربی شهر اصفهان مقابل ذوب آهن به تساوی یک بر یک رسید.

بازی رفت: در بازی رفت در تهران ذوب آهن موفق شد با نتیجه 2 بر صفر استقلال را شکست دهد.

 

برنامه بازی های هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه 12 بهمن

*گسترش فولاد – صبا؛ ساعت 14:30، ورزشگاه گسترش

 

سه شنبه 13 بهمن

*ذوب آهن – استقلال؛ ساعت 14:30، ورزشگاه ذوب آهن

*پدیده – سایپا؛ ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن

*پرسپولیس – سپاهان؛ ساعت 17، ورزشگاه آزادی

نظر شما