مربی اوکراینی بسیاری از اشکالات من را برطرف کرد

خادم الشریعه: اگر در مونت کارلو مربی داشتم، بهتر نتیجه می‌گرفتم/ در تهران موفق‌تر از دور قبل خواهم بود

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۷۷۷۰
خادم الشریعه: اگر در مونت کارلو مربی داشتم، بهتر نتیجه می‌گرفتم/ در تهران موفق‌تر از دور قبل خواهم بود
نشست مطبوعاتی رقابت های شطرنج گرندپری بانوان جوان در فدراسیون شطرنج برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نشست مطبوعاتی رقابت های شطرنج گرندپری بانوان جوان در فدراسیون شطرنج برگزار شد.

سارا خادم الشریعه استاد بزرگ شطرنج ایران که هم اکنون برای مسابقات جهانی شطرنج در جبل الطارق وجود دارد از طریق اسکایپ میهمان کنفرانس مطبوعاتی بود و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. خادم الشریعه در ابتدا درباره حضورش در رقابت های شطرنج گرندپری گفت: حضور در جمع 12 نفر شطرنج بازان برتر دنیا اتفاق بزرگی است. که می تواند به ما خیلی کمک کند. در دور اول نتیجه خوبی نگرفتم. اما برای دور دوم آماده هستم در این میان 10 روز با مربی اکراینی تمرین کردم که برای آماده سازی من بسیار موثر بود.

خادم الشریعه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر این که دلیل اینکه در منت کارلو شروع خیلی خوبی داشت اما رفته رفته افت کرد گفت: در مسابقات بزرگ و سطح بالایی همچون رقابت های شطرنج گرندپری بانوان جوان شرایط روحی و روانی در نتیجه گرفتن بسیار مهم است و تاثیر بسزایی دارد. حضور کوچینگ در این رقابت های سطح بالایی بسیار موثر است. پس از نتیجه خیلی خوبی که در سه بازی ابتدایی گرفتم، در دور چهارم در مقابل حریفم در آخرین ثانیه ها تساوی را از دست دادم و همین مساله از لحاظ روحی و روانی من را به هم ریخت و همین سبب شد در ادامه  نتوانم نتایج خوبی بگیرم. بی تردید اگر کسی کنار من بود و به من کمک می کرد و از لحاظ روحی روانی روی من کار می کرد می توانستم در ادامه نتایج بهتری بگیرم. فراموش نکنید من برای نخستین بار تجربه حضور در چنین رقابت های سطح بالایی را داشتم. بی تجربگی نیز مزید بر علت شد تا آنچنان که باید و شاید نتوانم خودم را نشان بدهم.

استاد بزرگ شطرنج ایران در ادامه درباره تمرینات 10 روزه اش و این که آیا این تمرینات برای آمادگی او کافی بوده گفت: بی تردید اگر تمرینات مستمر و طولانی تر باشد قطعا موثرتر و تاثیرگذارتر است. اما تمرین با این مربی اوکراینی در همان 10 روز نتایج بسیار خوبی داشت و بسیاری از اشکالات تکنیکی من برطرف شد. که قطعاً در مسابقات شطرنج گرندپری به من کمک خواهد کرد.

این بانوی شطرنج باز در رابطه با حضورش در مسابقات جبل الطارق و نتایجی که تاکنون کسب کرده گفت: گذشته در این مسابقات در دور پنجم به یک حریف فرانسوی باختم اما در دور چهارم برابر استاد بزرگ شطرنج با امتیاز 2600 مساوی کردم. همچنین قبل از آن در رقابت های بوندسلیگا نیز حریف قدر روسیه ای خود را شکست دادم. و در کل نتایج بدی نگرفته ام.

خادم الشریعه در ادامه درباره میزبانی رقابت های شطرنج گرندپری بانوان جوان و تاثیر آن بر شطرنج ایران گفت: بعد از برگزاری فینال رقابت های قهرمانی شطرنج جهان در سال 2000، این مهمترین مسابقاتی است که در ایران برگزار می شود. اگر میزبانی این رقابت ها ایده آل باشد قطعاً می توانیم برای میزبانی مسابقات بزرگتر و بیشتری اقدام کنیم و شاهد رقابت های بزرگ جهانی شطرنج در ایران باشیم. قطعاً برگزاری رقابت هایی در این سطح به پیشرفت و توسعه شطرنج ایران کمک خواهد کرد.

استاد بزرگ شطرنج  ایران در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار برنا مبنی بر پیش بینی اش از نتایجی که در رقابت های شطرنج گرندپری کسب خواهد کرد گفت: سطح رقابت ها بسیار بالاست و رقبای بزرگ و با کیفیتی در آن شرکت خواهند کرد و همین پیش بینی مسابقات را سخت و غیرممکن می کند. اما می توانم اطمینان بدهم که از دور اول این رقابت ها خیلی بهتر نتیجه خواهم گرفت.

خادم الشریعه درباره حضورش در مسابقات پی  در پی تا قبل از رقابت های گرند پری و احتمال خستگی جسمی و ذهنی گفت: نسبت به این مساله خودم هم اندکی نگران بودم اما برای خودم برنامه ریزی کردم. مسابقات جبل الطارق را سخت و جدی نمی گیرم و بیشتر برای من جنبه آمادگی دارد بعد از این رقابت ها در لیگ برتر هم استراحت خواهم کرد تا از لحاظ جسمی و ذهنی کاملاً مهیای رقابت های گرندپری باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز