فرزانه فصیحی در گفتگو با برنا:

روی فرد خاصی تمرکز نمی‌کنم/ هدف اصلی‌ام موفقیت در المپیک است

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۲۳:۰۵:۰۵
کد خبر: ۳۶۸۴۱۵
روی فرد خاصی تمرکز نمی‌کنم/ هدف اصلی‌ام موفقیت در المپیک است
قهرمان دوی 60 متر گفت: با هزینه‌های شخصی خودم به این پایه رسیده‌ام.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فرزانه فصیحی، قهرمان دوی 60 متر رقابت های داخل سالن کشور، درخصوص شرایط و آمادگی در تیم ملی برای بازی های آسیایی صحبت کرد.

بانوی دونده کشورمان در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به قهرمانی اخیری که در رقابت های داخل سالن به دست آورد و رکورد جدیدی را به ثبت رسانید، اظهار داشت: رکوردی که زدم رکورد ملی ایران بود و توانستم که زمان 7 ثانیه و 35 صدم ثانیه را برای خودم ثبت کنم. قبل از این بهترین رکوردی را که به ثبت رسانده بودم زمان 7 ثانیه و 46 بود که خوشحالم رکورد خودم و ملی ایران را بهبود بخشیدم.

وی در ادامه درباره سطح مسابقات افزود: امسال کیفیت مسابقات نسبت به ادوار قبل بسیار بهتر برگزار شد و ورزشکاران با انگیزه های زیادی در این رقابت ها شرکت کردند. رقیب اصلی من خانم طوسی بود در این مسابقات، ولی من روی فرد خاصی تمرکز نکرده بودم و تمام کسانی که حضور داشتند برای من یک رقیب جدی بودند. خدا رو شکر می کنم با وجود رقیبی همچون خانم طوسی توانستم به مقام قهرمانی برسم.

فصیحی در پاسخ به این سوال که آیا می خواهی در ماده سرعت به فعالیت خودت ادامه بدهی یا خیر، خاطرنشان کرد: تمام برنامه ریزی و هدف گذاری من روی دوی سرعت است و می خواهم با تمرکزی که روی این رشته گذاشتم بتوانم پیشرفت های بیشتری را در این زمینه کسب کنم.

بانوی دونده دوی 60 متر در خصوص آینده خودش در این رشته گفت: هدف های خیلی بزرگی در سر دارم و می خواهم به بالاترین رتبه های جهانی برسم و به المپیک راه پیدا کنم چون این استعداد و توانایی را در خود می بینم که این کار رو انجام دهم.

وی افزود: تا به امروز کسی باورش نمی شد که من بتوانم به این موفقیت ها دست پیدا کنم و روزی رکورددار دوی سرعت در ایران بشوم ولی با تلاشی که در این چند سال انجام داده ام این امر اتفاق افتاد و این تازه شروع کار من است و هدف اصلی ام موفقیت در رقابت های جهانی و المپیک است.

رکورددار دوی 60 متر در ادامه گفت: تا به اکنون با هزینه های شخصی خودم به این پایه رسیده ام و همه لوازمی که لازم داشته ام را خودم تهیه کرده ام. تنها چند ماه است که حقوق ناچیزی را از طرف فدراسیون دریافت می کنم که تنها برای هزینه رفت و آمدم کافیست.

فصیحی در پاسخ به این سوال که با این نتیجه و رکوردی که در رقابت ها گرفته ای انتظارات از شما بیشتر خواهد شد، ادامه داد: قطعا همین طور است و حالا که به این موفقیت دست پیدا کرده ام وظیفه سنگین تری روی دوشم احساس می کنم و تلاشم را چند برابر خواهم کرد که از اعتمادی که به من شده بتوانم بهترین نتایج را دوباره تکرار کنم.

وی همچنین با توجه به قرار گرفتن در رنکینگ بهترین های جهان خاطرنشان کرد: مسلما برای هرکسی قرار گرفتن در لیست بهترین های جهان خیلی امر خوب و خوشحال کننده ای است. ولی باید توجه داشته باشم که انتظارات نیز از من بیشتر خواهد شد. با وجودی که کسی باور نمی کرد در این جایگاه روزی بتوانم قرار بگیرم، حالا که این امر اتفاق افتاده امیدوارم بتوانم که در رنکینگ جهانی از این بالاتر بروم.

وی در این باره ابراز داشت: فدراسیون باید یک برنامه بلند مدت را برای ورزشکاران داشته باشد که بتوانیم با هدف به آینده فکر کنیم و تمرینات خود را داشته باشیم و برای چهار سال دیگر و المپیک 2020 به راحتی صعود کرده باشیم. اگر به بانوان ورزشکار ما بهای بیشتری داده شود قطعا نتایجی که کسب خواهند کرد دست کمی از آقایان نخواهد داشت، با توجه به اینکه این مسئله را بارها و بارها نیز ثابت کرده ایم.

فصیحی ادامه داد: از زمانی که آقای کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی شده است کارهای خوبی صورت گرفته و هر کاری که از دستشان آمده برای ما انجام داده اند. ولی متأسفانه کمبودها و کاستی های زیادی در فدراسیون وجود دارد و نیازمند حمایت بیشتر مسئولین می باشد که بتوانیم مدال های بیشتری را برای کشورمان کسب کنیم.

نظر شما