هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال؛

دوئل قرمزها برای مکان سوم/ خودزنی برای تثبیت صدر!

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۰:۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۷۰۰۸۴
دوئل قرمزها برای مکان سوم/ خودزنی برای تثبیت صدر!
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در حساس ترین بازی هفته با دیدار پرسپولیس و ذوب آهن برای کسب رده سومی جدول پیگیری خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با بازی ملوان و نفت آغاز شد. دیگر دیدارهای این هفته روز یکشنبه پیگیری خواهد شد که در مهم ترین دیدار این هفته پرسپولیس در اصفهان به مصاف ذوب آهن خواهد رفت. تیم استقلال نیز در تهران میزبان استقلال اهواز قعرنشین است. این هفته از لیگ برتر می تواند با تب و تاب بیشتری دنبال شود. چون هفته قبل بعد از یک مدت تعطیلی تیم ها به لیگ برگشته بودند ولی حالا تیم ها شکل بهتری گرفته و نفرات جدیدی که در نیم فصل دوم جذب کرده اند می توانند برای تیم های خود عملکرد بهتری داشته باشند.

پرسپولیس- ذوب آهن؛ سرخ پوشان به دنبال انتقام

P&Zob5

*موقعیت: هفته ای که گذشت برای پرسپولیس هفته استثنایی بود. تمام تیم هایی که با سرخ پوشان در بالای جدول رقابت دارند به نفع این تیم نتیجه گیری کردند و در هفته ای که به نظر می رسید پرسپولیس می تواند با پیروزی در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان وضعیت خود را در جدول خیلی بهبود ببخشد نهایتا تن به تساوی داد و به یک امتیاز خانگی قناعت کرد. پرسپولیس فعلا در رده چهارم جدول قرار دارد و اختلاف امتیازش با رقیب دیرینه اش فقط 5 امتیاز است. سرخ پوشان که نسبت به اوایل فصل پیشرفت چشم گیری داشته اند و توانستند خود را به بالای جدول برسانند حالا به دنبال این هستند که اختلاف خود را با صدر به حداقل برسانند. جدال سرخ پوشان با ذوبی ها این هفته می تواند جدال برای کسب رده سوم جدول نیز باشد.

در طرف دیگر زمین ذوب آهنی قرار دارد که در هفته پیش با تساوی که در خانه بدست آورد مکان سومی خود را به قرمزپوشان تعارف کرد ولی پرسپولیس این هدیه را نپذیرفت. تیم گل محمدی در این فصل تیم با ثباتی نشان داده است و در خط دفاع و حمله بسیار خوب کار کرده اند. هرچند که در جام شهدا که در نیم فصل برگزار شد این تیم عملکرد بسیار خوبی را نداشت. در بازی هفته گذشته ذوب آهن با وجود موقعیت های گلزنی بسیاری که داشت نتوانست دروازه مهدی رحمتی را باز کند. که اگر می توانست جای استقلال خوزستان را در رده دوم بگیرد.

*ستاره: یکی از چهره های شاخص پرسپولیس در این چند هفته رامین رضاییان بوده که توانسته هم پرسپولیس را از باخت خارج از خانه نجات دهد و هم گل سه امتیازی برای این تیم بزند و به احتمال زیاد در بازی با ذوب آهن برانکو روی سانترهای رضاییان از سمت راست حساب ویژه ای باز کرده است.

در طرف دیگر هم کاوه رضایی مهاجم جوان ذوبی ها عملکرد خوبی داشته است و همیشه در برابر استقلال و پرسپولیس بسیار خوب کار می کند.

*حاشیه: یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات اخیر پرسپولیس دروازه بان پرحاشیه این تیم است که با وجود اینکه هفته پیش روی نیمکت سرخ پوشان قرار داشت ولی با اعلام دادگاه نمی تواند فعلا در ترکیب این تیم قرار بگیرد. همچنین مسلمان بازیکن تیم پرسپولیس با خاطر سابقه حضورش در ذوب آهن می تواند انگیزه های زیادی برای این بازی داشته باشد.

*آنها که نیستند: هر دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در بازی این هفته مصدوم و محرومی ندارند و با نفرات اصلی بازی خواهند کرد.

*نمایش آخر: پرسپولیس در بازی آخر خود در برابر تیم دیگر اصفهان یعنی سپاهان به میدان رفت که با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

ذوب آهن نیز در برابر استقلال در خانه به میدان رفت که با نتیجه بدون گل به تساوی رسیدند.

*بازی رفت: دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در تهران با نتیجه 2 بر یک به سود اصفهانی ها به پایان رسید.

استقلال- استقلال اهواز؛ نبرد آبی ها برای صدرنشینی و برای بقا

SS&SS.KH1

*موقعیت: تیم استقلال که هفته گذشته تساوی ارزشمندی را در خانه ذوب آهن کسب کرده این هفته بازی بسیار راحت تری نسبت به هفته گذشته دارد و باید در برابر استقلال اهوازی به میدان برود که وضعیت چندان جالبی ندارد و در قعر جدول جا خوش کرده است و با توجه به اینکه این بازی در خانه است شاگردان مظلومی می توانند با برد صدرنشینی خود را همچنان ادامه بدهند. با توجه به اینکه با تیم رده دوم 2 امتیاز فاصله گرفته است در صورت پیروزی حداقل از این هفته خیالش راحت است که کسی نمی تواند صدر را از این تیم بگیرد.

در طرف دیگر استقلال اهواز که در ابتدای این فصل شرایط خوبی را نداشته و نتوانست نتایج فصل های قبل را که در لیگ حضور داشت تکرار کند با بحران بزرگی در آزادی مواجه خواهد بود. تغییر کادر فنی نیز نشان داده که نمی تواند به حل مشکلات اهوازی ها کمک کند و این تیم احتیاج به کمک های بزرگتری دارند که تیم را از پایه درست کنند.

*ستاره: سجاد شهباززاده مهاجم تند و تیز استقلالی ها با وجود اینکه چند بازی را نیز برای این تیم بازی نکرد ولی در بازی هایی که حضور داشته بسیار موفق عمل کرده و در بازی با ذوب آهن در هفته پیش نیز نمایش فوق العاده ای را داشت و می تواند در بازی با استقلال اهواز نیز تأثیرگذار باشد.

در طرف دیگر با وجود اینکه در این روزها در این تیم ستاره ای وجود ندارد ولی سعید سالارزاده می تواند بهترین این تیم باشد.

*آنها که نیستند: تیم استقلال که خسرو حیدری را از هفته پیش در اختیار نداشته این هفته نیز به دلیل محرومیت مهدی رحمتی و حاج محمدی غایبان این تیم هستند.

*نمایش آخر: استقلال هفته گذشته در برابر تیم ذوب آهن به میدان رفت و با نتیجه بدون گل متوقف شد. تیم استقلال اهواز نیز در بازی پیشین خود در برابر ملوان به تساوی یک بر یک رسید.

*بازی رفت: بازی رفت دو تیم در هفته چهارم با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

نظر شما