حسن روشن در گفتگو با برنا:

اگر رانت در انتخابات باشد، باید فاتحه فوتبال را خواند/ کفاشیان بازوهای خوبی ندارد

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۲۳:۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۷۰۶۵۷
اگر رانت در انتخابات باشد، باید فاتحه فوتبال را خواند/ کفاشیان بازوهای خوبی ندارد
پیشکسوت فوتبال گفت: جای تعجب است که تیم ملی ایران در رده اول آسیا قرار دارد!

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درخصوص عملکرد فدراسیون فوتبال در 8 سال گذشته و همچنین شرایط تیم های ملی تحت نظر این فدراسیون صحبت کرد.

بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به عملکرد فدراسیون فوتبال در دو دوره گذشته اظهار داشت: در کل اگر بخواهیم حساب کنیم تیم های ملی ما موفق نبوده است. اگر موفقیتی هم بدست آورده ایم به خاطر خلاقیتی که بازیکنان ما داشته اند به دست آمده است. فدراسیون همیشه در وضعیتی بوده که شرایط خوب و قوی نداشته است.

وی در ادامه افزود: کسانی را که در کمیته ها منصوب کرده اند با وجود اینکه از دوستان ما هستند ولی متأسفانه کارایی را برای فوتبال نداشته اند و به خاطر بدنه ضعیف فدراسیون فوتبال است که در این مدت نتایجی که به دست آمده است چنگی به دل نمی زند. کمیته ها کارهایشان را نتوانسته اند انجام دهند.

روشن خاطرنشان کرد: در تمام دنیا رئیس فدراسیون مقام تشریفاتی است و این کمیته ها و اعضای داخلی فدراسیون هستند که باید با توانایی هایی که دارند زمینه پیشرفت فوتبال را فراهم نمایند. نمی خواهیم بگوییم که آدمهای بدی بوده اند ولی همه جا آدم های خوب نمی توانند مدیریت خوب و توانایی خوبی را داشته باشند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: جای تعجب است با وجود عملکرد ضعیفی که در سطح ملی و باشگاهی در این مدت داشته ایم باید تیم اول قاره آسیا در رده بندی جهانی قرار بگیریم! من با دست های پشت پرده این قضیه کاری ندارم، ولی در زمانی که تیم های زمان ما به مسابقات جهانی می رفتند و در المپیک حضور داشتیم به خاطر این بود که رئیس فدراسیون فوتبال در آن موقع از پیشکسوتان و با تجربه های این رشته در اداره و هدایت فدراسیون استفاده می کرد.

وی ادامه داد: به نظر من بزرگترین عیبی که این فدراسیون در طول این مدت داشته نداشتن یک تقویم چهار ساله برای برنامه ریزی و تدوین یک برنامه جامع بوده و ما اکثر فرصت ها را از دست داده ایم در این مدت. ما می توانستیم با تدوین این تقویم دارای یک برنامه زمانبندی مناسب باشیم و دیگر تیم ها به دلیل اردوهای تیم ملی و امید اینقدر اعتراض نمی کردند و لیگ فوتبال به چالش کشیده نمی شد.

روشن در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب کفاشیان برای فدراسیون کار درستی بوده یا خیر، اظهار داشت: آقای کفاشیان به خاطر اینکه از ابتدا یک دوومیدانی کار را بوده و خود ایشان نیز همواره گفته اند که من فوتبالی نیستم، ولی می توانست با انتخاب بازوهای مناسب و کمیته های فعال و خلاق در پیشبرد اهداف این فدراسیون قدم مثبتی را بردارد.

وی بیان داشت: زمانی که آقای کفاشیان برای ریاست فدراسیون انتخاب شدند تنها نامزدی که در انتخابات باقی مانده بود آقای شهنازی بودند که از این لحاظ باید گفت که او نیز فوتبالی نبود و شرایطش با آقای کفاشیان زیاد فرق نمی کرد. چون فوتبال در ورزش دنیا حرف اول را می زند، باید کسی در حد و اندازه های فدراسیون فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش کشور انتخاب می شد که بتواند جوابگوی این همه استعداد و علاقه مند به این رشته را باشد.

وی همچنین درخصوص تنشی که بین تیم ملی و فدراسیون ایجاد شده بود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کارلوس کی روش بارها عنوان کرده است که کمیته فنی تیم های ملی را قبول ندارد، ولی این کمیته همواره از کی روش حمایت کرده و موضع دفاع را در برابر این مربی پرتغالی داشته است. این نشان می دهد به جای اینکه کمیته فنی فدراسیون روی کی روش تسلط داشته باشند، این کی روش است که روی کمیته فنی تسلط دارد و بیشتر حرفش به کرسی می نشیند. رفتار فدراسیون با کی روش رفتار مناسبی نبوده است و یکی از علل ضعف های مدیریتی و عملکردی فدراسیون فوتبال همین قضیه بوده است.

روشن در ادامه درباره موضع مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص انتخابات این فدراسیون افزود: اگر مجمع بخواهد در خصوص انتخابات رئیس فدراسیون و انتخاب سرپرست رانت بازی کند باید فاتحه این فوتبال را خواند. فدراسیون فوتبال و مجمع این فدراسیون باید با دلیل و شفاف سازی کار کند و با انجام ندادن یکسری از کارها از ایجاد شبهه در جامعه و فوتبال جلوگیری کند. کاندیداها از همین الان باید مشخص باشند که به درستی بتوان درخصوص انتخاب آنها تصمیم گیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز