محمد پنجعلی در گفتگو با برنا:

فوتبال به بن بست خورده است/ عملکرد ۸ ساله فدراسیون قابل دفاع نیست

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۳۷۱۲۳۹
فوتبال به بن بست خورده است/ عملکرد ۸ ساله فدراسیون قابل دفاع نیست
پیشکسوت پرسپولیس گفت: رابطه جای خیلی چیزها را در فوتبال گرفته است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد پنجعلی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، درخصوص عملکرد فدراسیون فوتبال در 8 سال گذشته و همچنین شرایط تیم های ملی تحت نظر این فدراسیون صحبت کرد.

مدافع اسبق تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به عملکردی که فدراسیون در دو دوره گذشته داشته است، اظهار داشت: عملکرد 8 ساله فدراسیون فوتبال قابل دفاع نیست چون در این مدت متأسفانه پیشرفتی نداشته ایم که بخواهیم دفاعی کنیم. مسئله اصلی تفکر موجود در این فدراسیون است که احساس می کنند که با برگزاری لیگ داخلی و انجام چند بازی دوستانه موفقیتی را بدست آورده اند.

وی در ادامه افزود: موفقیت در این است که ما بتوانیم در رقابت های برون مرزی مانند جام باشگاه های آسیا، جام ملتهای آسیا، المپیک و جام جهانی بدرخشیم و نتایج خوبی را کسب کنیم. و برای رسیدن به این موفقیت ها برنامه ریزی و زیرساخت احتیاج است که هیچ کدام را در فدراسیون فوتبال نداریم و در چند سال گذشته سیر سقوطی را دنبال کرده ایم.

پنجعلی ادامه داد: چندین سال است که نتوانسته ایم در جام ملت های آسیا به نیمه نهایی برسیم و این برای تیمی که در گذشته همیشه پای ثابت فینال بوده یعنی فاجعه. همینطور در لیگ قهرمانان آسیا به جز سپاهان که یک دور به فینال رسید هیچ تیم دیگری را در این حد و اندازه نداشته ایم. در المپیک هم که ناکامی های ما به بالای 40 سال رسید و این نشان می دهد که رفته رفته فوتبال ما در حال سقوط است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشوری مانند ژاپن و کره را الگوی ورزشی خود قرار می دادیم الان همه تیم ملی بسیار خوبی داشتیم و هم باشگاه ها و تیم های با کیفیت تر. وقتی ژاپن به راحتی می آید و هم تیم ها را می برد و به المپیک صعود می کند به خاطر این است که چند سال برای فوتبال و ورزش است کشور برنامه ریزی شده است. باشگاه های ما برای نتیجه گیری فقط پول بیت المال را از بین می برند و نتیجه ای هم کسب نمی کنند.

مدافع اسبق پرسپولیس اظهار داشت: متأسفانه در رشته ای مانند فوتسال که در گذشته به راحتی در آسیا عنوان قهرمانی را به دست می آوردیم نیز دچار مشکل شده ایم و در دو دوره گذشته به قهرمانی نرسیده ایم. و این نشان می دهد که نه تنها فوتبال ما رو به افول است، بلکه فوتسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. موفقیت ها و پیروزی هایی را هم که در چند سال گذشته به دست آورده ایم به خاطر اتفاقات و درخشش یکسری از افراد خاص بوده است.

وی افزود: در مدت گذشته چندین استادیوم به سیستم ورزشی ما اضافه شده است ولی کدام استفاده و بهره گیری را توانسته ایم انجام بدهیم. کدام آکادمی را توانسته ایم راه اندازی کنیم. استعدادهای ما روز به روز در حال سوخت است.

پنجعلی با اشاره به اینکه در انتخاب ریاست فدراسیون ورزش باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد، گفت: متأسفانه رابطه جای خیلی چیزها را در فوتبال گرفته است و شایسته سالاری در این ورزش مرده. چرا نباید امثال دادکان در این فوتبال باشند و بزرگان ما نقشی در ورزش نداشته باشند. در یک جمله می توان گفت که آفت ورزش رابطه است. در فوتبال به بن بست خورده ایم. وقتی کسی را اشتباها وارد فوتبال می کنیم دیگر نباید به دنبال مقصر بگردیم و یقه ی کسی را بگیریم.

پیشکسوت فوتبال درباره گزارش کمیسیون اصل 90 درخصوص فساد در فوتبال، اظهار داشت: امروز بزرگترین دغدغه ای که در فوتبال وجود دارد گزارش این کمیسیون است که باید هرچه زودتر تکلیفش مشخص شود و شفاف سازی صورت بگیرد. اگر همچنین اتفاقاتی که در گزارش آمده وجود داشته باشد باید با عوامل قضیه برخورد قانونی شود و دیگر در دستگاه دولتی جایی را نداشته باشند.

پنجعلی در پایان درباره صحبت هایی که درخصوص فدراسیون فوتبال می شود و حمایتی که مجمع و هیئت رئیسه از کفاشیان می کنند، بیان داشت: اعضای مجمع و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید توجه داشته باشند که اگر فرصتی که در اختیار آنها گذاشته شده و مقامی که دارند به ناحق استفاده کنند بزرگترین ظلم را در حق فوتبال و جامعه خواهند کرد. جناح بازی باید در فوتبال از بین برود و شخصی که از همه نظر برای ریاست و سرپرستی این فدراسیون مناسب است انتخاب شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز