مسابقات آلیش و گراپلینگ انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود

رضایی: لالوویچ کشتی پهلوانی را الگوی حمایت از کشتی‌های سنتی معرفی کرد

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۹:۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۷۱۳۷۲
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: نناد لالوویچ فعالیت های ایران در کشتی پهلوانی را به عنوان الگوی حمایت از کشتی های سنتی در دنیا معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علیرضا رضایی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: به تازگی نشست هماهنگی کشتی های سنتی در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در این جلسه فعالیت های ایران در کشتی های سنتی به ویژه کشتی پهلوانی و آلیش را بعنوان الگو در دنیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: در این نشست بر المپیکی شدن رشته کشتی های سنتی در آینده تأکید شده است.

رضایی افزود: در همین راستا رقابت های قهرمانی کشور رشته های آلیش و گراپلینگ مردان روز 21 بهمن ماه و مسابقات بانوان روز 23 بهمن ماه در خانه کشتی تهران انجام می شود.

وی در مورد اهمیت این رقابت ها گفت: این مسابقات انتخابی تیم های ملی برای حضور در مسابقات جهانی محسوب می شود و تمام مدعیان برای پوشیدن لباس تیم ملی باید در این مسابقات شرکت کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: جهت حمایت از کشتی های سنتی برنامه ریزی مناسبی برای برپایی اردوهای مشترک خارجی و داخلی با کشورهای صاحب نام دنیا بالخصوص در رشته گراپلینگ برای آقایان و بانوان انجام گردیده است.

وی در پایان گفت: از رشته های آلیش و گراپلینگ بانوان در جهت توسعه این ورزش ها در کشور در چهارچوب قواعد و مقررات اسلامی و ایرانی حمایت می کنیم تا در راستای برنامه های اتحادیه جهانی کشتی (UWW) و بالخصوص کمیته ملی المپیک حرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز