همراه با استعدادیابی زیربنای ورزش نیز توسعه می خواهد

هاشمی: با تولید بشقابک‌های داخلی نیازی به واردات نیست/ به زودی مشکل سربازی نوروزیان حل خواهد شد

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۳:۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۷۳۳۱۳
هاشمی: با تولید بشقابک‌های داخلی نیازی به واردات نیست/ به زودی مشکل سربازی نوروزیان حل خواهد شد
رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: امیدوارم توسعه در تولید تجهیزات به سرعت پیش برود تا به خودکفایی کامل برسیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مراسم افتتاحیه تولید بشقابک‌های اهداف پروازی سازگار با محیط زیست و ارگانیک برگزار شد. برخی از این بشقابک ها حتی از جنس کاکائو هستند. در این مراسم که در محل کارخانه تولید این بشقابک‌ها برگزار شد، سید مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی مراسم افتتاحیه را انجام داد.

هاشمی در این مراسم، اظها‌ر کرد: در هندوستان که بودیم کسی باورش نمی‌شد که چنین تولیدی در ایران داشته باشیم. در جهان اقداماتی در‌ این‌ راستا صورت نگرفته است و تولید بشقابک ارگانیک کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که با این کار به محیط زیست نیز کمک می‌کنیم.

وی در ادامه خاطر‌ نشان کرد: امیدوارم که به زودی استانداردهای بین‌المللی را کسب کنیم و این کار در سطح جهان به صورت گسترده تولید شود. درست است که این کارخانه کوچک است، ولی کار بزرگی در آن انجام می‌شود. بسیاری از کارها در همین جاهای کوچک رقم می خورد.

رییس فدراسیون تیراندازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: از این راه، هم نیاز ورزشکاران را تامین می‌کنیم و هم با تولید بشقابک‌های داخلی نیازی به واردات نیست و این طوری ارز از کشور خارج نمی‌شود،‌ بلکه ارزآوری هم خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تولید فشنگ و سلاح اهداف ثابت نیز توضیح داد: ما پیش از این نیز تولید فشنگ و سلاح اهداف ثابت را شروع کرده‌ایم. البته سلاح‌های ما در بحث اهداف ثابت بوده است، اما می‌خواهیم تولید سلاح‌های انحصاری کشور را در بحث اهداف پروازی نیز داشته باشیم.

هاشمی همچنین گفت: همراه با توسعه استعدادیابی و توجه به ورزش قهرمانی باید کارهای زیربنایی و تولید تجهیزات را در تیراندازی پیش برد. باید از کسانی که در تولید این بشقابک‌ها فعال هستند تشکر کنم. امیدوارم توسعه در تولید تجهیزات به سرعت پیش برود تا به خودکفایی کامل برسیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص مشکل فشنگ و اعزام به هانوفر آلمان نیز، اعلام کرد: بخشی از مشکلات فشنگمان حل شده است، اما مساله مالی آن تامین نشده است. تحریم ها برداشته شده و ما راحت‌تر می‌توانیم فشنگ وارد کنیم. البته تولید کنندگان داخلی نگران این مساله نباشند. از فشنگ‌های داخلی هم استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص بدهکاری به لازلو سوچک، سرمربی تیم ملی تفنگ نیز، خاطر‌ نشان کرد: لازلو معادل 10 ماه از ما حقوق طلبکار است. شرایط او سخت است. به ما خیلی لطف داشته و با توجه به تعهد و علاقمندی که دارد با همه این مشکلات کنار آمده تا کسب نتایج ارزشمندی داشته باشد.

هاشمی ا‌دا‌مه‌ داد: من جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان داشته‌ام که قول تامین منابع را داده‌اند. البته 90 درصد از اعتبارات مصوب را گرفته‌ایم، اما چیزی که درخواست شده و برای سال المپیک نیاز است بسیار بیشتر از این مبلغ است. باید سازمان مدیریت و بر‌نامه‌ریزی بودجه و خود دولت در آستانه المپیک توجه ویژه‌ای به ورزشکاران داشته باشند. خصوصا رشته تیراندازی که هزینه ارزی زیادی دارد باید در اولویت قرار داده شود. به اردوها و مسابقات خارجی نیاز داریم که باید اعزام داشته باشیم. هفته‌ آینده باید تیم را به هانوفر آلمان اعزام کنیم اما منابع آن به درستی تامین نشده است.

رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص مشکل سربازی پوریا نوروزیان گفت: نوروزیان باید دوره آموزشی خود را بگذراند. البته قرار است این دوره به صورت دوره وقت محاسبه شود و بعد از آن به عنوان مامور در خدمت ما باشد، زیرا نوروزیان تنها ورزشکار پسر المپیکی ما است و مشکلش حل می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز