مدیران ناکارآمد عامل مشکلات فوتبال هستند

بیانی: استقلال امروز با گذشته قابل قیاس نیست/ راس فوتبال به دست غیر فوتبالی‌ها افتاده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۲۳:۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۷۳۷۳۶
بیانی: استقلال امروز با گذشته قابل قیاس نیست/ راس فوتبال به دست غیر فوتبالی‌ها افتاده است
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فوتبال امروز ما مشکلات فراوانی را دارد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، شکست غافلگیرکننده استقلال در برابر نفت در رقابت های هفته بیستم لیگ برتر سبب شد تا آبی ها بعد از مدتها صدرنشینی، صدر جدول لیگ را از دست بدهند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال نیز درگیر مسائل و بحران های متعددی شده و با نزدیک شدن به موعد انتخابات، این حواشی رو به فزونی گذاشته است. شاهرخ بیانی پیشکسوت و آنالیزور فصل گذشته استقلال درباره شرایط این روزهای فوتبال ایران و البته وضعیت استقلال صحبت کرد.

شاهرخ بیانی مشکلات فوتبال ایران را از ناکارآمدی مدیران دانست و اظهار داشت: فوتبال امروز ما مشکلات فراوانی را دارد. وضعیت نابسامان و حواشی مختلف فوتبال ایران را درگیر خود کرده و از فدراسیون گرفته تا همه باشگاه ها با آن درگیر هستند. متاسفانه مدیرانی که فوتبالی نیستند در رأس کار و در راس فوتبال  قرار گرفته‌اند که این باعث شده فوتبال وضعیت مناسبی نداشته باشد. کسی که در رأس فوتبال یک کشور قرار می‌گیرد، باید درد فوتبال و فوتبالیست‌ها را بداند و وگرنه نتیجه لازم به دست نمی‌آید. مثل این‌که کسی رشته مهندسی کشاورزی خوانده باشد و در اداره برق کار کند.

بیانی ادامه داد: این ناکارآمدی به باشگاه ها نیز سرایت کرده است. برخی از افرادی که مدیریت باشگاه‌ها را برعهده گرفته‌اند، آدم‌های خوبی هستند اما متاسفانه سررشته‌ای در ورزش و فوتبال ندارند. آن‌ها چون خودشان این رشته را لمس نکرده و مشکلات فوتبالیست‌ها را نمی‌دانند، نمی‌توانند مدیران خوبی باشند.

وی مشکلات اخیر فوتبال ایران را نتیجه همین ناکارآمدی مدیران فوتبال دانست و افزود: همین عدم تخصص گرایی و نخبه گرایی در فوتبال ایران مشکلات فراوانی را موجب شده که بیشترین نمود را در بحث اقتصادی داشته و تمامی ارکان فوتبال ایران با مشکل بی پولی مواجه هستند. از فدراسیون فوتبال گرفته تا باشگاه ها. مشکلات اقتصادی هر سال بدتر می‌شود و این نتیجه ناکارآمدی مسئولان و مدیران است. تمام تیم‌های دنیا مخصوصا آسیا مثل تایلند، کره و تیم‌های عربی نسبت به 20 سال گذشته خود تغییرات زیادی داشته‌اند اما ما متاسفانه با انتخاب و انتصاب های غلط و عدم توجه به تخصص هر روز پسرفت کرده ایم.

پیشکسوت استقلال به مشکل زیرساخت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نشانه های موفقیت هر فوتبالی توسعه آن است و توسعه ارتباط مستقیمی به زیرساخت و امکانات دارد. متاسفانه در این بخش نیز ناکارآمدی مدیران سبب شده تا هیچ دستاوردی نداشته باشیم. زیرساخت‌های فوتبال ما ضعیف است. یک زمین صاف فوتبالی نداریم درحالی که این الفبای فوتبال است. وقتی یک زمین صاف نداریم چه توقعی از این فوتبال می‌توانیم داشته باشیم.

پیشکسوت استقلال در ادامه به وضعیت استقلال پرداخت و گفت: مشکلات استقلال نیز متاثر از فوتبال کشور است. در تمام سال های اخیر استقلال هم شرایطی مثل فوتبال ایران داشته. استقلال فعلی را نمی توان به هیچ عنوان با استقلال سال های گذشته مقایسه کرد.

آنالیزور سابق استقلال در مقایسه تیم استقلال حال حاضر با استقلال زمان خودش افزود: استقلال الان با زمان ما فرق زیادی کرده. زمان ما عشق و علاقه بود طرفداران با عشق و علاقه می‌آمدند. در ضعیف‌ترین بازی ما 70 هزار تماشاچی می‌آمد ولی الان در بهترین بازی 10 هزار نفر می‌آیند. دلیل آن هم این است که ثبات مدیریت وجود ندارد و بازیکنان مرتب تیم عوض می‌کنند. آن تعصب قدیم نیست. زمان ما هرکدام از بازیکنان10 تا 15 هزار طرفدار داشتند ولی الان کل طرفدار تیم 10 هزارنفر هم نیست.

بیانی گفت: متاسفانه مدیران به پیشکسوتان باشگاه ها که به نوعی سرمایه و چکیده هر باشگاه و ورزش هستند بی اعتنایی می کنند در صورتی که این افراد عمر خود را در این ورزش سپری کرده اند و تجارب آنها می تواند به موفقیت مجموعه ورزش و به طور مشخص هر باشگاهی کمک کند. باید اتاق فکر تشکیل دهند و از پیشکسوتان مشاوره بگیرند. هر باشگاه تعداد زیادی پیشکسوت دارد ولی یک نفر از آن‌ها هم در باشگاه حضور ندارد و همین سبب می شود تا دلال‌ها از شرایط موجود سو استفاده کرده و در باشگاه‌ها جولان بدهند و برای باشگاه بازیکن انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال در همین 3، 4 سال اخیر، گلری به استقلال آمد که اصلا گلر نبود و فقط پول بیت المال را گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز