فعالیت نیروی زمینی در ورزش؛ تیمداری در ۲۰ رشته ورزشی

حسن پور: هدف ما در فوتبال صعود به لیگ دسته یک است/ پیگیر وضعیت ارسلان نیستم

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۱۱:۰۸:۰۱
کد خبر: ۳۷۵۵۲۰
حسن پور: هدف ما در فوتبال صعود به لیگ دسته یک است/ پیگیر وضعیت ارسلان نیستم
امیر مرتضی حسن پور با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و قهرمانی در نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش از فعالیت‌های باشگاه نیروی زمینی صحبت کرد و این باشگاه را یکی از حلقه‌های زنجیره ورزش دانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا امیر مرتضی حسن‌پور مدیر باشگاه نیروی زمینی درباره جایگاه ورزش در نیروهای مسلح اظهار کرد: توجه به آمادگی جسمانی،‌ سلامت و ورزیدگی در نیروهای مسلح از اولویت‌ها است به همین دلیل در برنامه‌های نظامی توجه به ورزش اهمیت بسیار زیادی دارد. ورزش قهرمانی قله است و ورزش همگانی دامنه این قله محسوب می‌شود و این دو دارای جایگاه بسیار بالایی در نیروهای مسلح دارند. از اولویت‌های نیروهای مسلح در ورزش توجه به آمادگی جسمانی و بالابردن سطح توان جسمانی است چرا که وقتی یک رزمنده توانایی جسمی بالایی دارد اعتماد به نفسش نیز بیشتر می‌شود.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: زمانی که یک رزمنده آمادگی بدنی بالایی داشته باشد در میدان نبرد به راحتی از پس دشمنان برمی‌آید. برهمین اساس توسعه ورزش در نیروهای مسلح برای ما یک وظیفه است و به طور خاص به آن توجه می‌کنیم. در هیچ مجموعه‌ای ورزش صبحگاهی به طور همیشگی برگزار نمی‌شود اما در نیروهای مسلح به دلیل اهمیت ورزش این اتفاق می‌افتد. نگاه ما این است که جوان‌ها به سمت ورزش کشیده شوند چرا که این اتفاق بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی را در پی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های نیروی زمینی در امر ورزش چگونه است؟ تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های انسان محور در ارتش یکی از ماموریت‌های خود می‌داند که سطح آمادگی جسمانی را بالا ببرد و سطح توان رزمی یگان‌هایش را افزایش دهد. این موضوع تاثیر مستقیم بر حوزه امنیت دارد.

حسن‌پور با اشاره به این موضوع افزود: نیروی زمینی آماده و پا در رکاب خود به عنوان یک عامل بازدارنده برای دشمنان شناخته می‌شود که برابر تهدیدات دشمنان قرار می‌گیرد؛ اتفاقی که امروز به خوبی شاهد آن هستیم. نیروی زمینی آماده باعث ایجاد رعب در دل دشمنان شده‌است. دشمنان به دلیل نیروهای مسلح مقتدر در کشور به خود اجازه نمی‌دهند که این سرزمین را تهدید کنند.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش با اشاره به توجه ویژه به ورزش همگانی در نیروی زمینی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوعی که مطرح شد ما توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داریم و تلاشمان این است که شرایطی را فراهم کنیم که همه جوان‌ها به سمت ورزش کشیده شوند. تربیت بدنی نیروی زمینی با همکاری فرماندهان یگان‌های تابعه برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و نظارت کامل بر اجرای این برنامه‌ها دارد. یکی از فعالیت‌هایی که در سطح نیروی زمینی انجام می‌شود برگزاری تست آمادگی جسمانی سالانه برای کارکنان است که برایمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

او در پاسخ به این سوال که برنامه‌های نیروی زمینی در عرصه ورزش قهرمانی چگونه است؟ گفت: همانطور که گفتم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش قهرمانی قله است و ما با توجه به این قسمت ایجاد انگیزه می‌کنیم تا جوان‌ها رو به ورزش بیاورند. یکی از علل حضور ما در ورزش قهرمانی همین ایجاد انگیزه است. از جمله سیاست‌های دیگر ما بر اساس تدابیر فرمانده کل نیروی زمینی برای توجه به ورزش قهرمانی کمک به ورزش کشور است.

حسن‌پور افزود: معتقدیم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره ورزش هستیم و در جایگاهی قرار داریم که باید به ورزش کشور کمک کنیم. همانطور که می‌دانید جوانان زمانی که به سن سربازی می‌رسند باید این دوران را سپری کنند. ما تلاش می‌کنیم تا برای جوانان ورزشکار این شرایط را فراهم کنیم که در ورزش قهرمانی خود حضور داشته باشند و فعالیتشان را ادامه دهند. به گونه‌ای ما حلقه اتصال زنجیره ورزش در دوران خدمت جوانان ورزشکار هستیم. به همین دلیل هم در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنیم.

او با اشاره به رشته‌هایی که نیروی زمینی در آن فعالیت دارد تصریح کرد: سال 94 سال پرکاری برای ما بود و در 20 رشته ورزشی تیم‌داری کردیم. هدف ما کسب مقام قهرمانی نیست بلکه به دنبال فراهم کردن شرایط ادامه ورزش برای جوانانی هستیم که به سن خدمت رسیده‌اند. دقیقا ما همان حلقه زنجیره ورزش برای جوانان هستیم. خیلی خوشحال هستیم که توانستیم به تعداد زیادی از جوانان ورزشکار کمک کنیم که بتوانند در دوران خدمت نیز ورزششان را ادامه دهند.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ادامه داد: البته این نکته را باید بگویم که اگر در این میان تیم‌های مابه قهرمانی هم برسند خوشحال می‌شویم چرا که باعث رشد ورزش است. اکنون هم در رشته‌هایی مدعی بوده‌ایم و مقام‌هایی کسب کرده‌ایم. نیروی زمینی در تیراندازی جزو مدعیان است، در شیرجه قهرمان شده، در واترپلو جزو مدعیان بودیم،‌در تیراندازی با کمان به مقام رسیدیم،‌ در سه‌گانه رتبه سوم کشور را کسب کردیم،‌در اسکیت هاکی نایب قهرمان شدیم،‌ در چوگان به مقام قهرمانی رسیدیم و عناوین دیگری هم در رشته‌های دیگر بدست آوردیم. تمام این افتخارها باعث خوشحالی ما است چرا که به گونه‌ای به ورزش کشور کمک کردیم.

حسن‌پور با اشاره به فعالیت در رشته‌های دیگر عنوان کرد: ما در هندبال برای پشتوانه‌سازی ورود کردیم و تیم ملی جوانان را که برای رقابت‌های آسیایی و جهانی آماده می‌شد تحت پوشش گرفتیم که در لیگ برتر حضور پیدا کرد. به دنبال نتیجه نبودیم اما تیم خوب کار کرد و مطمئن باشید تاثیر این برنامه‌ریزی را در رقابت های آسیایی خواهیم دید. در بسکتبال لیگ برتری بودیم،‌در لیگ برتر وزنه‌برداری حضور داشتیم و فرصت را برای جوانان مهیا کردیم.

وی افزود: خوشحالیم که در تیم بسکتبال ما یکسری بازیکن جوان و بی ادعا خودشان را نشان دادند و برابر بهترین‌های ایران نمایشی قابل قبول داشتند. در نهایت نیز سه نفر از بازیکنان ما به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

مدیر باشگاه نیروی زمینی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم بسکتبال راضی بوده؟ تصریح کرد: بسکتبال ما تیمی جوان با میانگین سنی نزدیک به 22 سال بود. واقعا هیچ کس توقعی از آنها نداشت. یکسری بازیکنی که دیده نشده‌بودند و در سال‌های گذشته نیمکت نشین بودند وارد ترکیب شدند و عملکردی خوب به نمایش گذاشتند. کار خوب کادرفنی و همدلی و خواست خود بازیکنان باعث شد این تیم در لیگ برتر عملکردی خوب داشته باشد و تا آخرین لحظه مبارزه کند. باور کنید هر زمان که تلاش بازیکنان را می‌دیدم خستگی از تنم خارج می‌شد و لذت می‌برد.

او ادامه داد: اگر امسال هم لیگ ملی داشتیم مطمئن باشید در کل مسابقات دو تیم می‌توانستند ما را شکست دهند. مسابقات فصل به طور کامل نشان داد که همه تیم‌ها با استفاده از بازیکنان خارجی خود برابر ما نتیجه گرفتند. ما فضا را برای حضور جوان‌ها ساخته بودیم و در کسب نتیجه‌ هم چوب کم تجربه بودن نفرات و نداشتن یار خارجی را خوردیم با این حال من به طور کامل از عملکرد تیم بسکتبال راضی هستم چرا که یکی از هدف‌های ما معرفی چهره‌های جدید به ورزش است که در تیم ما این اتفاق افتاد.

حسن‌پور درباره فصل بعدی لیگ برتر بسکتبال نیز گفت: ما برنامه‌های منظم و مفصل برای فصل بعدی داریم. هیچ کدام از بازیکنان رها نمی‌شوند و یکسری از جوانان خوب دیگر هم به ما اضافه می‌شوند. یک تیم جوان و کاملا ایرانی در فصل آینده لیگ نیز حضور خواهد داشت و تلاش ما این است که همانند امسال بتوانیم میدان را به جوان ها بدهیم تا خودشان را نشان دهند.

او افزود: جا دارد از زحمت‌های کادرفنی تیم نیز تشکر کنم. از عملکردشان کاملا رضایت دارم چرا که با یکسری بازیکن جوان جوری کار کردند که تمام مسابقات پایاپای بود و حریفان کار ساده‌ای برابر ما نداشتند. تمرین‌های ما از ابتدای سال آینده به طور منظم آغاز می‌شود.

حسن‌پور در پاسخ به این سوال که از وضعیت ارسلان کاظمی خبری دارد؟ تصریح کرد: ارسلان کاظمی مراجعه‌ای به ما نداشته و من از طریق  رسانه‌ها متوجه شدم که یک اسفند باید به خدمت برود. متوجه شدم که سرباز نیروی زمینی است. خیلی از وضعیتش اطلاع ندارم و پیگیر کارش هم نیستنم. هر وقت خودش مراجعه کرد و کمک خواست به او فکر می‌کنم.

مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم فوتبال این باشگاه چگونه است؟ گفت: فوتبال رشته ای پرطرفدار و سنگین است. ما فراز و نشیب زیادی داشتیم اما اکنون شرایطمان بد نیست. تلاش می‌کنیم که به دور دوم لیگ دسته دوم برویم و آنجا برای رسیدن به لیگ دسته یک مبارزه کنیم. تمام تلاش ما صعود به دسته یک کشور است. سال گذشته یکسری اتفاق‌ها باعث سقوط ما شد و اکنون می‌خواهیم آن را جبران کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده به رشته ورزشی دیگری هم ورود خواهند کرد یا نه؟ گفت: هر جا که به نیروی زمینی نیاز داشته باشند و از ما کمک بخواهند با توجه به توانایی که داریم فعالیتمان را آغاز می‌کنیم چرا که هدف ما خدمت به ورزش است. هدف ما از حضور در ورزش قهرمانی کشور ایجاد انگیزه برای جوان‌ها و معرفی استعدادهای جدید به ورزش کشور است.

حسن‌پور در پایان بیان کرد: خیلی از فدراسیون‌ها برای همکاری دو طرفه موجود اهمیت قائل می‌شوند و تلاش می‌کنند از پتانسیل نیروی زمینی استفاده کنند. به دیلی این نگاه ملی از آنها تشکر می‌کنم. از آقای مشحون در فدراسیون بسکتبال،‌ آقای مهدوی در فدراسیون هندبال،‌ آقای رضوانی در فدراسیون شنا، آقای داورزنی در والیبال و دیگر دوستان ما در فدراسیون‌ها که تلاش دارند از توانایی‌های موجود برای رشد و پیشرفت ورزش کشور استفاده کنند تشکر می‌کنم. ما هم تلاش می‌کنیم که خدمتگذار خوبی برای جوانان ایران باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز