اقدامات فدراسیون وزنه برداری در مبارزه با دوپینگ

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۱۵:۵۱:۱۳
کد خبر: ۳۷۶۰۳۴
اقدامات فدراسیون وزنه برداری در مبارزه با دوپینگ
فدراسیون وزنه برداری در تازه ترین اقدام ضد دوپینگ، پولادمردان را موظف کرد ضمن امضا فرم تعهدنامه ضد دوپینگ، مبلغ 300 میلیون ریال سفته به فدراسیون بسپارند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون وزنه برداری، رئیس کمیته پزشکی این فدراسیون تاکید کرد: سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ - وادا - در بحث مبارزه با دوپینگ پیگیر است و حتی قصد دارد مدیریت آن را از فدراسیون های بین المللی بگیرد، تا نظارت دقیق تری روی نمونه ها داشته باشد.

داود باقری افزود: سخت گیری های فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیز در ماه های اخیر افزایش یافته و در آئین نامه های جدید به صراحت عنوان کرده است مربیان به هیچ عنوان حق ندارند به ورزشکاران مکمل های دارویی بدهند و این کار باید مستقیما از طریق کادر پزشکی تیم ها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این سخت گیری های بین المللی، در داخل کشور نیز طبق مصوبه جدید فدراسیون پزشکی ورزشی هر ورزشکاری که تست دوپینگ مثبت داشته باشد، فدراسیون مربوطه باید مبلغ 300 میلیون ریال غرامت پرداخت کند که همه این موارد، شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری را بر آن داشت تا تصمیم بگیرد مراقبت بیشتری از وزنه برداران داشته باشد.

باقری با اشاره به تصمیم شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری گفت: در نخستین اقدام تعهدنامه ای برای مبارزه با دوپینگ در قالب یک فرم تنظیم شده است که ورزشکاران باید آن را امضا کنند. همراه با این فرم از هر وزنه بردار مبلغ 300 میلیون ریال سفته دریافت خواهد شد و همه وزنه برداران فعال کشور که خواهان حضور در میادین بین المللی هستند باید این تعهدنامه را امضا کنند.

وی گفت: با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران موسوم به نادو از سال آینده در همه مسابقات داخلی از وزنه برداران نمونه گیری می شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت: آزمایش دوپینگ از همه ورزشکاران دعوت شده به اردوهای تیم ملی در رده های مختلف سنی نیز از دیگر برنامه های فدراسیون برای مراقبت از ورزشکاران و حرکت در مسیر وزنه برداری پاک است.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر نام 10 وزنه بردار کشورمان در فهرست وادا قرار دارد، گفت: بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، بهادر مولایی، علی هاشمی و کیا قدمی به همراه چهار وزنه بردار نوجوانی که سال گذشته آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شد، نفراتی هستند که هر لحظه باید منتظر حضور سرزده ماموران وادا و آزمایش دوپینگ باشند.

به گفته وی، علاوه بر این، 70 وزنه بردار فعال دیگر داریم که اسامی آنها به زودی روی سایت فدراسیون قرار خواهد گرفت که با توجه به اینکه اسامی آنها به فدراسیون بین المللی ابلاغ می شود و در معرض آزمایش دوپینگ هستند باید به شکل ویژه ای مراقب سلامت خود باشند.

باقری تصریح کرد: همه باید بدانند که این قوانین و سخت گیری ها در مرحله نخست برای حمایت از ورزشکاران است، ضمن اینکه ما وظیفه داریم از آبرو و اعتبار کشورمان در میادین بین المللی صیانت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز