رقابت های جودوی گرندپری آلمان

محجوب به مدال برنز دست پیدا کرد

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۲۲:۰۲:۵۴
کد خبر: ۳۷۶۰۸۹
نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم جودوی ایران به مدال برنز رقابت های گرندپری آلمان دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم جودوی ایران به مدال برنز رقابت های گرندپری آلمان دست یافت تا پس از کسب مدال طلای رقابت های اتریش گام بلند دیگری برای کسب سهمیه المپیک ریو بردارد.

در رقابت‌های جودوی گرندپری آلمان جواد محجوب نماینده وزن 100- کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به مصاف یورگ فونسکا از پرتغال رفت و در پایان موفق شد حریف خود را ضربه فنی کند و به گردن آویز برنز برسد.

محجوب با این مدال برنز ۱۲۰ امتیاز گرفت و پس از کسب مدال طلا در تورنمنت اتریش که چند روز پیش برگزار شد باز هم به اوضاع خود در رنکینگ جهانی سر و سامان داد تا نشان از بازگشت دوباره به روزهای اوج خود داشته باشد.

وی پیش از این در دو مبارزه نخست خود به دلیل سر وزن نرسیدن رقبای خود از انگلستان و مصر راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. سپس در این مرحله مقابل سعیدجلال سعیدوف از تاجیکستان با امتیاز یوکو به پیروزی رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با آدلان بی‌سلطانف از روسیه در مدت زمان دو دقیقه و 25 ثانیه ضربه فنی شد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

وی در ادامه در مرحله شانس مجدد به مصاف هنک گرول از هلند و دارنده دومدال برنز المپیک و سه مدال نقره جهان رفت و موفق شد در مدت زمان دو دقیقه و هشت ثانیه حریف خود را ضربه فنی کند.

دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها که امتیاز آن در کسب سهمیه المپیک اثرگذار است، سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم بود که در روز دوم این رقابت‌ها با یک پیروزی و یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

جواد محجوب در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی جودو با 646 امتیاز در رتبه 31 دنیا جای دارد و سعید ملایی نیز با 580 امتیاز در رده 34 قرار دارد.

مسابقات جودوی گرندپری دوسلدورف با حضور ۳۵۹ جودوکار در بخش مردان و ۲۱۹ جودوکار در بخش بانوان از ۸۶ کشور دنیا برگزار شد.

نظر شما