موفقیت در بسکتبال به دو فاکتور نیاز دارد

باوئرمن: ایران را به خاطر مردمانش انتخاب کردم/ کار دشواری برای المپیکی شدن داریم

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۷۶۱۳۶
باوئرمن: ایران را به خاطر مردمانش انتخاب کردم/ کار دشواری برای المپیکی شدن داریم
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اعتقاد دارم گروهی که در آن قرار گرفتیم، سخت‌ ترین است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، درک باوئرمن سرمربی تیم بسکتبال در گفتگو با رادیو ورزش اظهار داشت: در تابستان گذشته که در ایران بودم و با تیم ملی ایران کار کردم، روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. من به ایران و مردمانش، همچنین بازیکنان تحت نظرم علاقه بسیار زیادی دارم. با وجود پیشنهادات بسیار زیادی که از اروپا و سایر نقاط دنیا داشتم، ایران را به خاطر مردمش انتخاب کردم و این یکی از دلایل عمده‌ای است که اینجا هستم. امیدوارم بخشی از آینده بسکتبال ایران باشم که کار در آن را آغاز کرده است.

وی در خصوص برنامه ریزی تیم بزرگسالان گفت: دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را برنامه ریزی کرده‌ام. برنامه کوتاه مدت این تیم این است که برای موفقیت در مسابقات پیش المپیک و المپیک بهترین سعی خود را داشته باشیم. اعتقاد دارم گروهی که در آن قرار گرفتیم، سخت ترین گروه است؛ زیرا ما در اروپا مقابل سه تا از بهترین تیم‌های این قاره (کرواسی، ایتالیا، یونان) بازی خواهیم کرد.

باوئرمن ادامه داد: اگر از اهالی بسکتبال در دنیا پرسیده شود که در این گروه، کدام تیم شانس بیشتری دارد، شاید به ترتیب، یونان، کرواسی و ایران را نام ببرند ولی برای آن تیم‌های اروپایی، روی کاغذ شانس بیشتر را می‌توان متصور شد. بدون شک این سه تیم خیلی سخت خواهند جنگید و ما کار سختی را مقابل آنها خواهیم داشت. من فکر می‌کنم که اگر لیگ ملی ادامه پیدا می‌کرد، شاید ما به اهداف طولانی مدتی که داشتیم، خیلی سریع تر می رسیدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره فلسفه خاص مربیگری خود اظهار داشت: جز در سایه کار زیاد، هیچ اتفاقی امکان پذیر نیست. اولین چیزی که در کار حرفه‌ای مهم است، توجه به این نکته است که حرفه ای شدن با کار سخت و کار تیمی به دست می آید و تنها به من سرمربی مربوط نمی شود؛ زیرا من باید مدیریت کنم. کار طاقت فرسای همکارانم به عنوان کمک مربی و همچنین آنالیزورها نشان دهنده کاری تیمی است و اعتقاد به کار تیمی دارم. فلسفه بعدی کاری‌ام آماده سازی بازیکنان از لحاظ فیزیکی است زیرا در بسکتبال جدید، نیازمند این هستیم که بازیکنان در سطح بالای آمادگی جسمانی باشند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی بازی بسکتبال به مهارت‌های اساسی که بازیکنان باید کسب کنند، بستگی زیادی دارد. به دلیل اینکه بسکتبال، بازی سریعی است که در یک محیط بسته و محدود انجام می‌شود. اگر دقت کنید حتی بهترین موزیسین‌های دنیا هم برای تکنیک نوازندگی خود روزانه ساعت‌های زیادی را صرف کارهای بسیار ابتدایی می‌کنند و این در مورد بازیکنان بسکتبال هم صادق است.

باوئرمن با اشاره به اینکه بازیکنان نیاز دارند در مورد کارهای پایه خودشان به صورت انفرادی فعالیت کنند، گفت: ورزش بسکتبال، وابسته به دو فاکتور کارهای تاکتیکی و استراتژی است و این فقط در سایه کار سخت و طاقت فرسا و صرف زمان زیاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز