با اتمام رقابتهای جودوی گرندپری آلمان؛

محجوب و ملایی در رنکینگ بهترین ها قرار گرفتند

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۱۳:۲۴:۴۳
کد خبر: ۳۷۶۳۷۲
محجوب و ملایی در رنکینگ بهترین ها قرار گرفتند
دو نماینده کشورمان باید همچنان در رقابت‌های مختلف حضور داشته و امتیاز کسب کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مسابقات گرند پری آلمان که در دوسلدورف طی سه روز گذشته پیگیری شد، تیم دو نفره جودوی ایران با ترکیب جواد محجوب و سعید ملایی در اوزان 100- و 81- کیلوگرم شرکت کردند که جواد محجوب جودوکار سنگین وزن کشورمان با کسب مدال برنز به کار خود در آلمان پایان داد، اما سعید ملایی با شکست مقابل حریفان خود از رسیدن به مدال باز ماند.

در این دوره از مسابقات ٥٤٨ جودوکار از ٨٤ کشور به مدت سه روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد که 359 جودوکار در بخش مردان و 219 جودوکار در بخش بانوان به مصاف هم رفتند.

تیم ملی دو نفره جودو برای کسب سهمیه المپیک ابتدا راهی کشور فرانسه شد که محجوب و ملایی در این رقابت‌های حضور پیدا کردند و با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها حذف شدند. پس از پایان مسابقات و حضور در کمپ بین‌المللی پاریس جودوکاران کشورمان راهی اتریش شدند و با حضور در مسابقات جام اروپا به مدال طلا و برنز دست یافتند.

این دو جودوکار پس از سفر به آلمان در مسابقات گرندپریکس دوسلدورف حضور پیدا کردند و در نهایت سعید ملایی با شکست مقابل حریفان خود از گردونه رقابت‌ها حذف شد و محجوب به مدال برنز دست یافت. تیم ملی دونفره کشورمان پس از پایان مسابقات آلمان به ایران باز خواهند گشت.

پس از پایان مسابقات گرند پریکس آلمان سایت رسمی فدراسیون جهانی آخرین رده بندی بهترین های جهان در اوزان مختلف را منتشر کرد که طبق این رده بندی، محجوب و ملایی به جمع 22 نفر برتر اوزان خود راه یافته اند.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی، 22 جودوکار برتر هر وزن از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی به صورت مستقیم جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب می کنند.

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده جواد محجوب با مدال برنزی که در گرندپریکس آلمان کسب کرد، 120 امتیاز به داشته های خود اضافه کرد و جمع امتیازات خود را به عدد 726 رساند و با 4 پله صعود از مکان 31 تا رتبه 27 رنکنیگ بالا آمد.  

با توجه به آنکه هر کشور تنها یک نماینده می تواند به المپیک اعزام کند و برخی کشورها دو یا حتی سه جودوکار در رنکنیگ دارند، با خروج جودوکاران تکراری، رنکینگ واقعی محجوب 22 خواهد بود.

سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم کشورمان نیز در مسابقات دسلدورف آلمان تنها دو دور در جدول مسابقات حضور داشت. ملایی با یک پیروزی در این رقابت‌ها 24 امتیاز کسب کرد و امتیازات خود را به عدد 580 رساند، اما در رنکنیگ  یک پله سقوط کرد و به رده 35 رفت. در این وزن هم با خارج کردن جودوکاران تکراری کشورها، رنکنیگ واقعی ملایی 21 است.

بر همین اساس، تا اینجای کار هم ملایی و هم محجوب سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده اند، اما دو نماینده کشورمان باید همچنان در رقابت‌های مختلف حضور داشته و امتیاز کسب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز