شیخ سلمان بیش از این نمی تواند به فوتبال ایران کمک کند

ترابیان: انتخاب اینفانتینو به نفع ایران بود/ اصلاحات رئیس جدید فیفا، به نفع فوتبال خواهد شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۱۲:۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۷۸۲۳۹
ترابیان: انتخاب اینفانتینو به نفع ایران بود/ اصلاحات رئیس جدید فیفا، به نفع فوتبال خواهد شد
مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ایران گفت: امیدوارم اینفانتینو تحولی بزرگ در فوتبال ایجاد کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا جیانی اینفانتینو به عنوان رئیس جدید فیفا انتخاب شد. عباس ترابیان مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد دارد که انتخاب اینفانتینو به نفع فوتبال ایران بوده است. در این باره خاطرنشان کرد: به نظرم این انتخاب به نفع دنیا شد چرا که مردم اعتماد خود را به فیفا از دست داده بودند. اینفانتینو وابستگی به فردی و گروهی نداشت و با برنامه هایی که دارد امیدوارم بتواند موفقیت های جدیدی را حاصل کند.

ترابیان درباره تاثیر این رای برای فوتبال ایران گفت: انتخاب اینفانتینو به نفع ایران بود. رئیس جدید فیفا، ایران را به عنوان یک لیدر به شمار آورده بود. او گفته بود حتی با وجود اینکه قرار بود بلافاصله پس از از ایران به میامی آمریکا برود، حاضر شد به کشورمان بیاید. اینفانتینو به من گفت که می‌دانم برای رفتن به آمریکا دچار مشکل می‌شوم اما این مشکلات را به جان می‌خرم و به ایران می‌‌آیم. او پس از ترک ایران در پیامی به من اعلام کرد که به دلیل داشتن ویزای ایران، 4 ساعت در فرودگاه آمریکا معطل شده است. با این حال او به ایران آمد و صحبت‌های خوبی با ما داشت.

ترابیان درباره رای ایران در انتخابات فیفا گفت: تصور من این است که در لحظات آخر به اینفانتینو رای داده ایم. کفاشیان گفته بود به شیخ سلمان رأی می‌دهد اما در صحبت‌های خصوصی که با او در ازبکستان و در حین برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا داشتم، گفتم شیخ سلمان چیز بیشتری نمی‌تواند به ما بدهد. ما اکنون در کنفدراسیون فوتبال آسیا معاونت و چند کرسی داریم و شیخ سلمان چه چیز دیگری می‌تواند به ما بدهد؟ ضمن اینکه او وجهه بن‌همام رئیس پیشین این کنفدراسیون را هم ندارد.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در خصوص رابطه فدراسیون ایران با شیخ سلمان عنوان کرد: به نظر من شیخ سلمان بیش از این نمی تواند به ما کمک کند. ما یک معاونت از کنفدراسیون آسیا گرفته ایم. ضمن اینکه شیخ سلمان وجهه بن همام را هم در فوتبال ندارد. حتی کارکنان کنفدراسیون آسیا هم گفته اند. طبق گفته کارکنان AFC شیخ سلمان 6-5 بار بیشتر به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی نرفته آن هم در حالی که باید به واسطه مسئولیتش در مالزی حضوری فعال داشته باشد. شیخ سلمان مدعی شده بود که مقر AFC را به بحرین می برد ولی همه می دانند بحرین چه شرایطی دارد و این تصمیم ها درست نیست. معمولاً افرادی که در کنفدراسیون‌ها مشغول فعالیت می‌شوند اهداف سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: اولین گامی که ایشان بر آن تاکید داشت ایجاد کند اصلاحاتی است که ایجاد کند. وی خودش عضوی از کمیته اصلاحات فیفا هم هست و قرار است مواردی را که وابستگی هایی برای برخی ایجاد کرده بود را از بین ببرد. به نظر می رسد تعداد کمیته ها را نیز کاهش دهند ولی به برخی کمیته های اساسی توجه ویژه کنند.

ترابیان در خصوص تغییرات احتمالی در برگزاری جام جهانی گفت: اینفانتینو در نظر دارد که تعداد تیم های جام جهانی را به عدد ۴۰ برساند و برای کمک به کشورهایی که در جام جهانی حاضر می شوند بجای یک میلیون دلار، پنج میلیون دلار کمک کنند. اگر این اتفاق رخ بدهد برای فوتبال ایران اگر به جام جهانی راه یابد از نظر مالی بسیار خوب خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز