مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی برگزار شد؛

باقرزاده: شمشیربازی ایران جایگاه بالایی در جهان دارد

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۵:۳۵:۳۵
کد خبر: ۳۷۸۷۹۵
باقرزاده: شمشیربازی ایران جایگاه بالایی در جهان دارد
مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شمشیربازی ظهر امروز یکشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.در این مجمع نصرالله سجادی معاون امور حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش به عنوان رییس مجمع و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

نگین کافی، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نیز نماینده ورزشکاران و پیمان فخری نماینده مربیان در مجمع بودند. در این مجمع تنها روسای هیئت های فعال حضور داشتند.احمد گواری رییس دفتر امور مشترک فدراسیونها نیز جزو حاضرین در این جلسه بود.

فضل الله باقرزاده ربیس فدراسیون شمشیربازی در این مجمع گفت: سال ۹۴ نقطه عطف شمشیربازی ایران است. ما می خواهیم نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا خود را به همه بشناسانیم. شمشیربازی ایران جایگاه بالایی در جهان دارد و حتی رییس فدراسیون جهانی از من علت پیشرفت و موفقیت شمشیربازی ایران را می پرسید. اینکه ما مورد توجه هستیم در جهان خیلی اهمیت دارد.

باقرزاده درباره بودجه فدراسیون هم گفت: در سال های گذشته ما به خاطر یک ریال پشت در اتاق وزیر بودیم اما الان همه چیز منظم است و بودجه ماه به ماه به حساب ما می آید. تاکنون نزدیک به ۱۰۰ درصد بودجه وزارت و بیش از ۷۵ درصد بودجه کمیته به ما پرداخت شده و شاید علت موفقیت امسال ما هم همین باشد. ما حتی یک ریال بدهکاری نداریم و همچنین در فدراسیون ما هیچ گونه مشکل اخلاقی و حاشیه دیگری وجود ندارد.

وی درباره کسب سهمیه المپیک گفت: خوشبختانه تاکنون یک سهمیه قطعی شده و سهمیه دوم هم تقریبا ۹۰درصد قطعی است مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ بدهد. البته امید برای کسب سهمیه در دختران و دیگر اسلحه پسران در رقابت های زون آسیا وجود دارد. من حتی می توانم بگویم که ما شانس کسب مدال المپیک را داریم تا شمشیربازی پنجمین رشته مدال آور ایران در این بازی ها باشد. توجه مسئولان به شمشیربازی خوب است اما بهتر است که بیشتر از این شود.

نصرالله سجادی رییس مجمع نیز در پایان جلسه گفت: شمشیربازی یکی از رشته هایی ست که نفرات آن کم توقع هستند. توقع آنها هم ایجاد حداقل ها است اما نباید خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. باید براساس در آمد خرج کنیم و بیشتر از آن نمی توانیم لذا مقایسه کار جالبی نیست. با همین امکانات بچه ها تربیت می شوند و کار می کنند. در تیم ملی امکانات خوبی است. درست است که نسبت به برخی کشورها بودجه کم است اما باز هم خوب نتیجه گرفتیم. تقریبا هرسال به هر فدراسیون یک و نیم میلیارد می رسد و نمی توان بیشتر پرداخت کرد.

سجادی ادامه داد: تفاهم نامه ما با بیشتر فدراسیون ها امضا شده است. به فدراسیون ها گفتیم که بودجه چقدر است ولی به آن ها گفتیم خودشان درآمدزایی کنند. بودجه ای که اختصاص می دهیم کمک است و باید خودشان هم تلاش کنند. ما در وزارت هم خیلی تلاش می کنیم ولی کشور از نظر اقتصادی و مالی در شرایط خاصی است و امیدوارم بعد از برجام در سال های آینده شرایط بهتر شود. البته همه توانایی ها پول نیست. درست است که پول مهم است اما توانایی خود ورزشکاران هم خیلی مهم است. خوشحالم که فدراسیون کار استعدادیابی را آغاز کرده است. امیدوارم کار با برنامه و سازمان یافته تر شود.

معاون وزیر گفت: امیدوارم با شناخت بیشتر، همین امکانات کم را در جایی مناسب سرمایه گذاری کنیم. به صورت خاص به المپیکی های شمشیربازی توجه می کنیم و کمیته هم این کار را انجام می دهد. امیدوارم در همه رشته ها با آمادگی در ریو شرکت کنیم. با توانایی هایی که داریم امیدوارم در المپیک خوب کار کنیم تا ورزش بیشتر مورد حمایت مجلس و دولت قرار بگیرد تا بتوانیم برخی از مشکلات را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز