امیرحمزه توسلی در گفتگو با برنا:

بستر جامعه برای پیشرفت وودبال مستعد است/ نمایندگان مجلس نباید از ورزش به بعنوان اهرم سیاسی استفاده کنند

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۰۶:۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۸۰۱۳۶
بستر جامعه برای پیشرفت وودبال مستعد است/ نمایندگان مجلس نباید از ورزش به بعنوان اهرم سیاسی استفاده کنند
رئیس انجمن وودبال کشور گفت: وودبال همانند گلف تمرکز ذهن را بالا خواهد برد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امیرحمزه توسلی، رئیس انجمن وودبال کشور درخصوص ویژگی های این رشته نوپای ورزشی در کشور صحبت کرد.

توسلی در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به خصوصیات این رشته اظهار داشت: این رشته شباهت زیادی به گلف دارد با این تفاوت که این ورزش در 12 قطعه زمین انجام می شود و در انتهای زمین به جای اینکه حفره باید از یک گیت یا دروازه تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: خوبی این رشته این است که در اکثر زمین های پارک ها و فضاهای سبز قابل اجرا می باشد و همانند گلف نیاز به زیرساخت مناسب ندارد.

رئیس انجمن وودبال کشور خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگیهای مثبت این رشته ورزشی این است که مانند گلف تمرکز انسان را بالا می برد. درخصوص پیشرفت ورزش همگانی در کشور یکی از رشته هایی که می تواند تأثیر مستقیمی داشته باشد وودبال است به همین خاطر قصد داریم که این رشته را با کمک شهرداری و شورای شهر در تمامی استان ها جا بیاندازیم که برای شروع نیز از تهران آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه مسابقات وودبال قهرمانی کشور را در سطح خوبی با حضور 12 استان در مجموعه انقلاب تهران در دو رده آقایان و بانوان برگزار کردیم که استقبال خوبی از این رقابت ها صورت گرفت.

توسلی در ادامه گفت: در سال آینده مسابقات بین المللی وودبال ساحلی را در یکی از شهرهای ساحلی برگزار خواهیم کرد. این مسابقات می تواند به صنعت گردشگری کشور نیز کمک بالایی کند و ورزشکاران زیادی را از سراسر نقاط دنیا به ایران بکشاند. به همین منظور با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قصد داریم که تفاهم نامه ای را به امضا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری تهران در این موضوع پیش قدم شود مطمئن هستیم که دیگر استان ها نیز به یاری هیئت های وودبال خواهند شتافت و به زودی گستره این ورزش مهیج در تمامی کشور بالا خواهد رفت. در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم دوره آموزش مقدماتی این ورزش را در پارک ها و فضاهای سبز به صورت رایگان برگزار کنیم.

رئیس انجمن وودبال کشور همچنین در پاسخ به این سئوال که انتظارات جامعه ورزش از کسانی که در مجلس شورای اسلامی منتخب مردم شده اند چیست، بیان داشت: نمایندگانی که با رأی مردم راهی مجلس شده اند باید به امر ورزش یک نگاه فراجناحی و فراسیاسی داشته باشند. با توجه به اینکه بیش از نیمی از اخبار و وقایع جامعه را رویدادهای ورزشی تشکیل می دهد و همچنین اشتیاقی که بین مردم وجود دارد نباید از ورزش به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده کرد.

توسلی خاطرنشان کرد: دولت باید در بحث زیرساختی امکانات بیشتری را در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار دهد و همچنین دست فدراسیون ها باز باشد که بتوانند از منابع خصوصی بیشتر برای پیشرفت ورزش استفاده کنند که از این رو می توانیم در خصوص ورزش قهرمانی بهتر کار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز