مراسم تجلیل از بانوان داور و کمک داور برگزار شد؛

کفاشیان: بانوان ایران افتخار آسیا هستند/ فیفا برنامه ویژه ای برای فوتبال بانوان دارد

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۷:۰۰:۱۴
کد خبر: ۳۸۱۵۴۴
کفاشیان: بانوان ایران افتخار آسیا هستند/ فیفا برنامه ویژه ای برای فوتبال بانوان دارد
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما باید از تمام امکانات خود برای پیشرفت داوران بانوان استفاده کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مراسم تجلیل از داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال بانوان امروز با حضور علی کفاشیان، الهه عرب عامری، فریدون اصفهانیان، مسعود عنایت و مهندس ثابت پی مدیرعامل شرکت نامی نو بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و در این مراسم از برترین داوران لیگ فوتبال تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم شیوا یاری به عنوان داور برتر نیم فصل اول و سلطنت نوروزی به عنوان داور برتر نیم فصل دوم و کل فصل انتخاب شد. همچنین فاطمه سپاهی به عنوان کمک داور برتر نیم فصل اول و کل فصل و انسیه خبازی به عنوان کمک داور برتر نیم فصل دوم انتخاب شدند و علی کفاشیان از آنها تقدیر به کرد.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: ما باید سطح قضاوت در لیگ را بالا ببریم و داوران بین المللی بیشتری داشته باشیم زیرا این مسئله به داشتن لیگی با کیفیت کمک می کند.

وی در ادامه گفت: بانوان ما در آسیا افتخارات زیادی را کسب کرده اند. یکی از بزرگترین افتخارات ما در این هشت سال، پیشرفت در فوتبال بانوان بوده است. سال های گذشته ما فقط لیگ های داخلی را برگزار می کردیم و در مسابقات بین المللی شرکت نمی کردیم. بعد از مذاکراتی که با فیفا داشتیم، توانستیم موافقت فیفا را در راستای پوشش اسلامی بانوان ورزشکارمان  کسب کنیم و این اولین موفقیت ما بود.

کفاشیان افزود: دومین موفقیت در فوتسال اتفاق افتاد. در بازی های قهرمانی آسیا بانوان عنوان نخست را بدست آوردیم. طبق گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسابقات بالای 850 هزار ببینده داشت. براساس آخرین مصوبات کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا رقابت های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا به جای هر 4 سال به هر دو سال یک بار تغییر پیدا کرده است.

رئیس فدراسیون در ادامه خاطر نشان کرد: این مژده را به شما می دهم که فیفا و ای اف اسی برنامه ویژه ای برای حمایت از فوتبال بانوان در آینده خواهند داشت. در قسمت داوران بین المللی بانوان، 4 داور فوتبال و 2 داور فوتسال داریم. ما باید از تمام امکانات خود برای پیشرفت داوران بانوان استفاده کنیم. در آینده سعی داریم نگاه ویژه ای به بانوان داشته باشیم. اولین جلسه تقدیر از داوران فوتبال بانوان را برگزار کردیم و امیدوارم این حمایت در آینده بیشتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز