حضور وزیر ورزش و جوانان در رسانه ملی؛

دکتر گودرزی: عملکرد وزارت ورزش‌وجوانان قابل دفاع است/ عده‌ای می‌خواهند با واژه تعلیق باعث واهمه جامعه شوند/ فدراسیون کشتی باید هزینه‌هایش را مدیریت کند

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۲۱:۴۰:۳۰
کد خبر: ۳۸۴۵۷۵
دکتر گودرزی: عملکرد وزارت ورزش‌وجوانان قابل دفاع است/ عده‌ای می‌خواهند با واژه تعلیق باعث واهمه جامعه شوند/ فدراسیون کشتی باید هزینه‌هایش را مدیریت کند
وزیر ورزش و جوانان در بخش خبری شبکه دو سیما حضور یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان امشب در بخش خبری ساعت 22:30 شبکه دو سیما حضور یافت.

دکتر گودرزی در ابتدا گفت: برای مردم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم همه موفق باشند.

وی درباره اینکه گفته می شود عمر مدیریتش کوتاه است گفت: نزدیک به سه سال از مدیریتم گذشته است و از عملکردم راضی هستم و براساس آمار این را می گویم. وضعیت مناسبی وجود دارد و عملکرد وزارتخانه قابل دفاع است. بنده هم به فعالیتم در وزارتخانه ادامه می دهم.

دکتر گودرزی درخصوص عملکرد فدراسیون ها قبل از رقابت های المپیک گفت: عملکرد فدراسیونها بررسی شده و می شود. ورزشکاران باید در هفته المپیک در اوج آمادگی باشند. از تعداد سهمیه ها می شود حدس زد که در چه شرایطی قرار داریم. حدود هشت دوره در المپیک شرکت کرده ایم و تقریبا میانگین سه و نیم مدال را رقم زده ایم.  بخش عمده این مسائل مادی است چون نیاز به مربی، اردو، مکمل و ... است که هزینه محسوب می شود. بخش دیگر سفر تیم ها است و در تمام تورنمنت هایی که برای کسب سهمیه است باید حضور داشته باشیم. با مدیریت می توان تنها بخشی از این موارد را برطرف کرد.

وی ادامه داد: فدراسیون ها باید هزینه هایشان را مدیریت کنند. یکی از کارهای خوبی که در دوره مدیریت ما اتفاق افتاد، امضای تفاهمنامه با روسای فدراسیون ها بود که براساس برنامه ای مدون و مصوب، بودجه دریافت کنند. در ابتدای سال رئیس فدراسیون را دعوت می کنیم و تفاهم نامه را امضا می کند. فدراسیون کشتی طبق تفاهمنامه ای که در ابتدای سال امضا کرده، قریب به 7 میلیارد بودجه دریافت کرده و از این مبلغ 93 درصد  خود را دریافت کرده است و با 32 میلیارد باید فعالیت ها را مدیریت می کردند. 75 تا 80 میلیارد برای 51 فدراسیون پول داریم و اگر بخواهیم بودجه فدراسیون کشتی را بیشتر کنیم، آن وقت باید از بودجه دیگر فدراسیون ها کم کنیم. نمی خواهم بگویم فدراسیون کشتی مقصر است اما افراد باید هزینه های خود را برای رسیدن به اهداف شان مدیریت کنند.

دکتر گودرزی افزود: به عنوان مثال آقای داورزنی در فدراسیون والیبال عملکرد خوبی داشته است. او الگو مناسبی است و خیلی به منابع دولتی اتکا ندارد. فدراسیون ها نباید به دولت متکی باشند. مثلا تلویزیون گفته نمی تواند مسابقات المپیک را پوشش دهد و این مساله به بودجه ارتباط دارد. صداوسیما حتی از پرداخت حق پخش که یکی از منابع اصلی و درآمدهای سرشار ورزش محسوب می شود، سرباز می شود. صداوسیما علی رغم تعهدی که داشته و صورتجلسه امضا شده، حق پخش را پرداخت نمی کند. در این زمینه تاکنون فدراسیون ها سهم زیادی نداشته اند و حق پخش تلویزیونی می تواند به ورزش کمک شایانی کند.

وی گفت: در فدراسیون کشتی ما حتی بیش از بقیه فدراسیون ها پاداش پرداخت کرده ایم. به فدراسیون کشتی سکه هایی به عنوان پاداش به کشتی گیران داده ایم (4815 سکه) در سال 92-93. در سایر کشورها فدراسیون ها ساختمان و تشکیلات مجهز دارند. برند فدراسیون کشتی متعلق به جمهوری اسلامی و ملی است. این گونه نمی شود که در پایان سال اعلام کنیم که 200 میلیارد پول نیاز داریم. این درست نیست و باید در ابتدای سال گفته شود نه در انتهای سال. آنها به ما هیچ نامه ای نزدند و باید در ابتدا این کار را می کردند. در هیات دولت گفتم بعضی فدراسیون ها و ورزشکاران گلایه دارند و دکتر روحانی گفتند که این موضوع را بنویسیم. چانه در نظر گرفته شده برای وزارتخانه کم است اما دکتر روحانی دستور دادند که بودجه 42 درصد افزایش پیدا کند و بقیه دستگاه بیش از 12/5 درصد افزایش نمی یابد.

دکتر گودرزی درخصوص صحبت های اخیر کیومرث هاشمی و انتقادهای کمیته المپیک گفت: بنده و معاونین من هیچ گونه اختلافی نداریم و اگر آنها اختلاف دارند بحث دیگری است. در بازی های آسیایی اینچئون گفتم که مسئول این رقابت ها و متولی آن کمیته است و هیچ گونه دخالتی نکردیم. در بازی های آسیایی اینچئون بنده حتی نرفتم مدال ها را بر گردن ورزشکاران بیاندازم و مسئولان کمیته طبق شرح وظایف این کار را انجام دادند. طبق آیین نامه برای بازی های آسیایی و المپیک شورای عالی تشکیل می دهیم و همه مسائل را آنجا بررسی و پیگیری می کنیم. من در ستاد شورای عالی المپیک به آقایان اعلام کرده ام که مسئولیت با کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش و جوانان با تمام قوا حمایت کند. پیشنهاد دادم که برنامه و چارچوبی را تعیین کنید تا براساس آن حرکت کنیم. ما واژه تعلیق را گاهی اوقات به موقع استفاده نمی کنیم و عده ای می خواهند با طرح این مساله باعث ترس و واهمه جامعه شوند.

وی در پایان گفت: سال 94 یکی از سال های سخت جمهوری اسلامی از لحاظ اعتبارات بوده است. ارزش دلار سه برابر شده و در واقع سه برابر از شرایط اعزام تیم ها به خارج کاسته شده است. مدیران باید اینقدر درایت داشته باشند که خودشان برای شرایط بحران آماده کنند. اگر قرار است یک سازمان پول چاب کند دیگر نیازی به رئیس نیست. فدراسیون ها باید آرامش ورزشکاران را حفظ کنند و امیدوارم ورزشکاران در المپیک هم روسفید باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز