مرور مهمترین اتفاقات سال گذشته در عرصه ورزش

فروردین ۹۴؛ نکونام از بازی‌های ملی خداحافظی کرد

۱۳۹۴/۱۲/۲۹ - ۲۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۸۵۳۲۷
فروردین ۹۴؛ نکونام از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
خداحافظی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال از بازی های ملی مهمترین اتفاق ماه فروردین در سال 1394 بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، خداحافظی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال از بازی های ملی مهمترین اتفاق ماه فروردین در سال 1394 بود.

اول فروردین

تست دوپینگ ایوان مارکوف نایب قهرمان جهان در دسته 85 کیلوگرم مثبت شد. مارکوف در جریان مسابقات جهانی قزاقستان با ثبت رکورد 179 کیلوگرم مدال طلا یک ضرب را از آن خود کرد و رستمی با 178 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

دوم فروردین

تیم ملی هندبال بانوان ایران برای نخستین بار در جایگاه ششم مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفت. تیم ملی هندبال بانوان ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی برای کسب مقام پنجم به مصاف تیم ازبکستان رفت. در این دیدار تیم ایران با وجود تلاش بسیاری که انجام داد با نتیجه 30 بر 18 شکست خورد و ششم شد.

چهارم فروردین

تیم ملی فوتبال بانوان با شکست برابر چین تایپه از صعود به دور دوم مسابقات انتخابی المپیک بازماند.

حسین جوادی و میلاد اسلامی خبرنگاران ورزشی خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن در سانحه سقوط هواپیمای آلمانی فوت کردند.

هفتم فروردین

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی تیم پرستاره شیلی را شکست داد. تیم ملی کشورمان از ساعت 23:30 دقیقه در بازی‌ای تدارکاتی به مصاف تیم ملی شیلی رفت و توانست با دو گل حریف پرستاره خود را شکست دهد.

هشتم فروردین

سعید ملایی جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقیب بلژیکی خود صاحب مدال برنز رقابتهای جایزه بزرگ ترکیه شد.

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با نتیجه پرگل 8 بر 3 لبنان را شکست داد و مجوز حضور در جام جهانی پرتغال را بدست آورد.

نهم فروردین

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه، بدون کسب مدال توسط آزادکاران ایران، در شهر استانبول پایان یافت.

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران قهرمان تورنمنت 10 جانبه ژاپن شد.

یازدهم فروردین

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد که از ساعت 22 به وقت تهران در ورزشگاه فرنزو آرنا آغاز شده بود، در پایان با برتری سه بر یک سوئد خاتمه یافت.

برای سوئد در این دیدار زلاتان ابراهیموویچ (11) و مارکوس برگ (21) و اولا تویوونن (89) گلزنی کردند و تک گل ایران نیز در دقیقه 23 توسط جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

دوازدهم فروردین

جواد نکونام از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از نمایش قابل قبول در بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال سوئد، از تیم ملی خداحافظی کرد. نکونام با انجام 151 بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال ایران، رکورد بیشترین بازی ملی در ایران را به خود اختصاص داد. وی در بازی دوستانه مقابل سوئد، به همراه زلاتان ابراهیموویچ کاپیتان تیم ملی سوئد به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

بیست و چهارم فروردین

در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی تکواندو دختران ایران با کسب 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز، برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی تکواندو  پسران ایران با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز، عنوان نایب قهرمانی این رقابتها را به خود اختصاص داد.

بیست و هفتم فروردین

نمایندگان تکواندوی ایران با کسب 12 مدال طلا و 4 نقره عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا را در دو بخش دختران و پسران از آن خود کردند.

بیست و هشتم فروردین

اولین دوره مسابقات پاراتکواندوی قهرمانی آسیا با کسب 5 مدال توسط نمایندگان ایران به پایان رسید و تیم ملی ایران در میان کشورهای حاضر در رقابت ها بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد.

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران صاحب 4 مدال طلا و 4 برنز در تورنمنت آذربایجان شد.

بیست و نهم فروردین

تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان ایران در پایان رقابت های جام فدراسیون آذربایجان به یک مدال نقره و برنز دست یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز