بهترین آرزوها را برای ایرانیان دارم

سیچلو: امیدوارم والیبال ایران در سال ۹۵ به آرزوی دیرینه خود برسد

۱۳۹۵/۰۱/۰۳ - ۲۲:۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۸۵۷۴۹
سیچلو: امیدوارم والیبال ایران در سال ۹۵ به آرزوی دیرینه خود برسد
مربی تیم ملی گفت: والیبال ایران سالها در آرزوی حضور در بازی های المپیک است و امیدوارم سال 1395 به این آرزوی دیرینه خود برسد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، خوان سیچلو در ابتدای این مصاحبه با بیان این جمله به فارسی «نوروز بر شما ایرانیان مبارک»، افزود: بهترین آرزوها را برای ایرانیان در سال جدید دارم و امیدوارم والیبال نیز در سال 95 به آرزوی دیرینه خود که صعود به المپیک است، دست یابد.

وی که در زمان خولیو ولاسکو به عنوان مربی در تیم ملی والیبال ایران حضور داشت و از هشتم اسفندماه سال 94 نیز رسما تمرین تیم ملی را با 17 بازیکن آغاز کرده است، درباره تفاوت والیبال ایران در این دو دوره گفت: سال 2011 آغاز راه پیشرفت والیبال ایران بود و در آن زمان والیبال ایران برای اولین بار قهرمان آسیا شد، همه پروسه ها برای پیشرفت والیبال ایران مهیا بود چون در آغاز راه بودیم.

مربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: الان همه فکر می کنند خیلی قدرتمند هستند، ذهنیت ها عوض شده است و سطح توقعات از والیبال نیز خیلی افزایش یافته است، این موارد کار را برای والیبال سخت می کند، زیرا از یک طرف بازیکنان فکر می کنند خیلی قوی هستند و آنچنان که نیاز است، انگیزه برای تمرین در آنان دیده نمی شود، و از سوی دیگر مردم از والیبال کشورشان جز پیروزی و کسب مقام انتظار دیگری ندارند و حتی شکست در یک ست برابر مدعیان جهان برای آنان قابل قبول نیست.

سیچلو تاکنون المپیک را به عنوان بازیکن و مربی تجربه نکرده است، اما معتقد است که بازی های المپیک مهمترین تورنمنت جهان محسوب می شود و درباره آن گفت: بهترین های هر ورزش جهان در المپیک جمع می شوند. مسابقات در بهترین و بالاتری سطح ممکن در المپیک برگزار می شود. حضور در المپیک همراه با غرور ملی است و تجربه های زیادی برای ورزشکاران و مربیان به همراه خواهد داشت.

مربی تیم ملی والیبال که روزانه 6 ساعت با ملی پوشان در تمرین است، درباره دیگر برنامه هایش در روز گفت: هر روز ساعت 9 به فدراسیون می آیم. ابتدا گزارش های تمرین روز گذشته را برای لوزانو سرمربی تیم ملی می فرستم. همچنین اطلاعات بدنسازی بازیکنان را با مربی بدنساز هماهنگ می کنم. جلسات مختلفی روزانه با بازیکنان و مربیان تیم ملی به صورت اختصاصی و گروهی برگزار می کنم. در مجموع هشت صبح که از هتل خارج می شود تا 10 شب درگیر تیم ملی هستم تا دوباره به هتل برگردم.

وی درباره برنامه هایش در تعطیلات نوروز گفت: یک هفته ای برای دیدار با خانواده به ایتالیا می روم و دوباره به تهران باز خواهم گشت تا تمرینات تیم ملی را از هشتم فروردین ماه آغاز کنم. اواخر فروردین ماه نیز همسرم و دو دختر 6 و 9 ساله ام به تهران می آیند.

سیچلو درباره تعداد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بعد از نوروز گفت: در مجموع 32 بازیکن به تیم ملی والیبال دعوت می شوند که 14 نفر در تیم الف تمرین خواهند کرد و بقیه در تیم ب، البته این نفرات بر اساس انگیزه، تلاش، آمادگی جسمانی و دیگر فاکتورهای مد نظر کادر فنی در دو تیم الف و ب جابجا می شوند.

وی تاکید کرد: بازیکنان دعوت شده بهترین های لیگ برتر والیبال هستند. لیگ برتر والیبال ایران بازیکنان خوب زیاد دارد، اما بازیکنان عالی تعداد کمی هستند. برخی بازیکنان حاضر در اردو نیز نفرات زیر 23 سال و تیم جوانان هستند که برای حفظ آمادگی در اردو حضور دارند.

مربی تیم ملی والیبال درپایان در پاسخ به این پرسش که چه اطلاعاتی از نوروز ایرانیان دارید؟ گفت: می دانم نوروز برای ایرانیان بسیار مهم است. در این دوران ایرانیان سفره ای پهن می کنند و چیزهای خاصی را در آن می گذارند. همچنین شب چهارشنبه آخر سال مراسم هایی خاصی برگزار می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز