رقابت های شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی – کره جنوبی؛

دو سهمیه شمشیربازی ایران قطعی شد/ شاهکار المپیکی

۱۳۹۵/۰۱/۰۷ - ۱۲:۵۴:۳۱
کد خبر: ۳۸۶۱۹۷
دو سهمیه شمشیربازی ایران قطعی شد/ شاهکار المپیکی
مجتبی عابدینی با صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی ضمن قطعی کردن مدال برنز خود موحب نهایی شدن دو سهمیه المپیکی ایران در اسلحه سابر هم شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا روز دوم مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی با برگزاری دیدارهای جدول ٦٤ نفره در سئول پیگیری شد. در این مرحله از مسابقات محتبی عابدینی که ذدون بازی وارد جدول ٦٤ نفره شده بود در مصاف با حریفی از فرانسه ١٧ بر ١٥ به برتری دست یافت. وی در جدول ٣٢ نفره مقابل نماینده کره جنوبی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد ١٥ بر ١٣ پیروز شد و به جمع ١٦ بازیکن ذرتر راه یافت. عابدینی در این مرحله مقابل ژیلاگی که قهرمانی دیدارهای انفرادی المپیک لندن را در اختیار دارد ١٥ بر ١٢ پیروز شد و به جمع ٨ بازیکن برتر این رقابت ها راه یافت.

با صعود به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی کره جنوبی، مجتبی عابدینی صاحب ٢١ امتیاز المپیکی شد . بدین ترتیب وی که پیش از این رقابت ها در رده ١٤ جهان قرار داشت و صاحب رده ١٣ المپیکی بود، با این امتیاز موفق شد جایگاه خود در جمع ١٤ بازیکن برتر جهان رز تثبیت کرده و بدین ترتیب دو سهمیه المپیکی ایران در اسلحه سابر قطعی و نهایی شد.

در ادامه مسابقات مجتبی عابدینی در جمع هشت بازیکن برتر کیم، بازیکن کره ای که در بخش تیمی المپیک لندن قهرمان شد را ١٥ بر ١٤ برد و مرحله نیمه نهایی صعود کرد. با حضور در این جمع مدال علاوه بر سهمیه المپیک، مدال برنز عابدینی در مسابقات جایزه بزرگ جهانی  نیز قطعی شد. این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در این سطح از مسابقات است.

اما علی پاکدامن دیگر نماینده ایران در مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ جهانی که بدون باخت به جدول ٦٤ نفره صعود کرد امروز در این مرحله سونگ کره ای را ١٥ بر ١٠ برد و به جدول ٣٢ نفره صعود کرد اما در این جدول مقابل ژیلاگی ١٥ بر ١٠ متحمل شکست شد.

پاکدامن که پیش از مسابقات کره جنوبی در رده ٢٩ جهان قرار داشت و صاحب رنگىکینگ المپیمی ١٨ بود از این رقابت ها ٦ امتیاز المپیکی گرفت و به لطف عملکرد عابدینی و تثبیت جلیگاه وی در جمع ١٤ بازیکن برتر جهان به سهمیه المپیک هم دست یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز