جودو ایران در سال ۱۳۹۴

تلاش برای کسب سهمیه سوم و مدال آوری

۱۳۹۵/۰۱/۰۸ - ۰۸:۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۸۶۳۲۸
تلاش برای کسب سهمیه سوم و مدال آوری
جودو که تاکنون دو سهمیه المپیک ریودوژانیرو را کسب کرده در روزهای آتی به دنبال کسب سهمیه سوم و حتی مدال آوری از آوردگاه المپیک است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از عملکرد ناامید کننده تیم ملی جودوی ایران در بازی های آسیایی اینچئون در سال 93، تغییرات در مدیریت فدراسیون جودو کلید خورد که در نهایت محمدعلی رستگار جای خود را به رشید خدابخش داد.

رستگار به خصوص اختلافات زیادی با آرش میراسماعیلی داشت که این اختلاف هم به جودو لطمه زد و هم موقعیت او به عنوان رئیس فدراسیون را به مخاطره انداخت چراکه طیف وسیعی از اهالی این رشته به دلیل موقعیت ویژه میراسماعیلی، از این چهره مطرح جودو حمایت می کردند.

سرپرست فدراسیون جودو با نشستن بر صندلی قدرت این فدراسیون المپیکی شروع به تغییرات در بخش های مختلف و همچنین کادر فنی تیم ملی کرد تا شاید کشتی تلاطم زده جودوی ایران بتواند از دریای طوفانی جودوی جهان به ساحل آرامش برسد.

برکناری مجید زارعیان از سرمربیگری تیم ملی و انتخاب حامد ملک محمدی و مسعود خسروی نژاد به عنوان مربیان اختصاصی سعید ملایی و جواد محجوب از تصمیمات بحث برانگیز سرپرست فدراسیون جودو بود.

همچنین انتصاب محمدرضا رودکی، قهرمان سابق سنگین وزن جودوی ایران و آسیا که یک منتقد همیشگی است، به عنوان مشاور فنی فدراسیون نیز از مهمترین اتفاقات جودو در اواخر سال بود.

در بخش فنی جودوی ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان و در زمان ریاست محمدعلی رستگار توانست در آسیا سکونشین شود تا سرمایه گذاری در سنین پایه بالاخره جواب مثبتی داشته باشد.

در رده بزرگسالان نیز جواد محجوب و سعید ملایی بارها در مسابقات جایزه بزرگ و تورنمنت های بین المللی شرکت کرده و چند مدال نیز به دست آوردند تا به سهمیه المپیک نزدیک شوند.

همچنین تیم ملی ایران در اوایل سال و در مسابقات قهرمانی آسیا تنها یک برنز کسب کرد تا مشخص شود کار سختی پیش روی این ورزش است.

جودو تاکنون دو سهمیه المپیک ریودوژانیرو را به دست آورده و در مسابقات پیش رو به دنبال کسب سهمیه سوم است، چیزی که چندان دور از دسترس نیست و حتی انتظار می رود با کمی تلاش، این رشته جذاب و دیدنی و در عین حال مدال آور از آوردگاه المپیک 2016 با کسب حداقل یک مدال زرین به خانه بازگردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز