باید عمان را ببریم

اقتدار در شام آخر/ حمله به موی دماغ عربی!

۱۳۹۵/۰۱/۰۹ - ۰۶:۴۸:۰۱
کد خبر: ۳۸۶۴۳۸
اقتدار در شام آخر/ حمله به موی دماغ عربی!
تیم ملی در آخرین بازی مرحله مقدماتی گروه D با عمان جدی ترین رقیب خود دیدار می کند. ایران 17 امتیازی و عمان 14 امتیازی است و با توجه به تفاضل گل بالا صعود تیم ملی حتی در صورت شکست هم قطعی است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ اما محتمل بودن صعود ایران نباید موجب شود که این بازی را دستکم بگیریم و به نتیجه ای غیر از پیروزی، آن هم پیروزی پر رنگ قانع شویم چراکه قبول شکست در این دیدار و شاید هم نتیجه مساوی موقعیت ایران را در رنکینگ فیفا به خطر بیاندازد.

تیم ملی هم اکنون با 627 امتیاز در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا و همچنین تیم 44 جهان است و شکست یا حتی تساوی در این دیدار امتیاز منفی برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت و محتمل است در صورت رخداد موقعیت تیم ملی در رنکینگ فیفا به خطر بیافتد. بنابراین نباید عمان را دستکم بگیریم یا حتی خود را تیم از پیش برنده این دیدار بدانیم.

اهمیت بازی با عمان باید مثل اهمیت سه امتیاز همه دیدارهای سپری شده باشد و چه خوب که تیم ملی با این ذهنیت در میدان حاضر شود که برای صعود به دور بعدی نیازمند سه امتیاز این دیدار است و اگر به آن دست نیابد رویای حضور در جام جهانی هم نقش برآب خواهد شد. پیروزی در این دیدار حسن های دیگری هم برای تیم ملی دارد. صعود با اقتدار ایران انگیزه ها را برای شروع رویایی دور بعد بیشتر می کند و یقینا قدرتی به تیم ملی می دهد که این قدرت یارای عبور از سد تیم های بزرگ تر را خواهد داشت.

Iran&Oman2

باید به این نکته اشاره کرد در دوره های پیشین شکست در برابر تیم های کوچکی چون عمان بسیار آزار دهنده بود و موجب شد تا نگاه ها نسبت به فوتبال ایران تغییر کند اما حال که بر سکوی نخست آسیا تکیه زده ایم باید این اقتدار را حفظ کنیم و نتیجه ای غیر از پیروزی در چنین بازی هایی ما را راضی نکند.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که عمان در چند سال اخیر به طرز عجیبی موی دماغ فوتبال ایران بوده و همیشه ما را آزار داده و مدتهاست در شکست این حریف کوچک ناکام بوده ایم. بنابراین این بازی می تواند پایان طلسم شکست ناپذیری عجیب عمان برابر ما باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز