هامونی حقیقت در گفتگو با برنا:

برنامه فدراسیون تیراندازی کسب مدال در ریو نیست/ کمبودها باعث عقب افتادن پیشرفت تیراندازی شده است

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۰۴۳۳
برنامه فدراسیون تیراندازی کسب مدال در ریو نیست/ کمبودها باعث عقب افتادن پیشرفت تیراندازی شده است
کارشناس تیراندازی کشور گفت: المپیک می تواند برای ایران فرصت بسیار مناسبی باشد که توانایی های خود را نشان دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، احمدرضا هامونی حقیقت، کارشناس خبره تیراندازی درخصوص وضعیت تیم های ملی تیراندازی و مشکلات این رشته صحبت کرد.

هامونی حقیقت در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به کمبودهایی که در این رشته برای تمرین ملی پوشان وجود دارد اظهار داشت: متأسفانه به خاطر تحریم هایی که تابحال در حق ایران اعمال می شده است از لحاظ کمبود مهمات و وسایل با دردسرهای بزرگی همراه بوده ایم. با توجه به اینکه اکثر تحریم ها در حال برکنار شدن می باشد ولی هنوز درخصوص وارد کردن مهمات با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: با منابعی که فدراسیون تیراندازی در اختیار دارد راه دشواری ملی پوشان ما برای تمرین و اردوهای خود دارند، از این رو است که در این مدت نتوانسته ایم تمرینات خوبی را پشت سر بگذاریم. خوشبختانه با روابطی که توانستیم ایجاد کنیم یکسری از مهمات را از گمرک آزاد کردیم و در اختیار ملی پوشان قرار گرفت.

دبیر سابق فدراسیون تیراندازی درخصوص اینکه برای آزاد کردن مهمات از گمرک با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم اضافه کرد: متأسفانه چارت پیچیده اداری که در سیستم ما وجود دارد باعث شده که نتوانیم مهمات را در اختیار ملی پوشان قرار دهیم و در این رابطه بعضی از ادارات و مراجعی که می توانند کمک شایانی به ما داشته باشند از این قضیه چشم پوشی می کنند.

هامونی حقیقت در پاسخ به این سوال که عملکرد ایران در المپیک با توجه به سهمیه ای که به دست آورده ایم چطور خواهد بود، خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته تیراندازی ایران پیشرفت خوبی را داشته است و ورزشکاران با استعدادی به این رشته روی آورده اند که با سرمایه گذاری خوب روی آنها می توان به دستاوردهای خوبی رسید. المپیک نیز می تواند برای ایران فرصت بسیار مناسبی باشد که توانایی های خود را نشان دهیم.

وی افزود: با مکاتبات و رایزنی هایی که با مسئولان رسانه ملی داشته ایم قرار است که مسابقات تیراندازی در سال 95 به صورت زنده در تلویزیون پخش شود.

کارشناس تیراندازی درخصوص وضعیت تیم های ملی اظهار داشت: پیشرفت ملی پوشان ما در رشته تفنگ بسیار خوب و اثرگذار بوده است و مدال های زیادی توسط آقایان و بانوان ما کسب شده است ولی در طرف دیگر در تپانچه نتوانسته ایم دستاوردهایی که در تفنگ به دست آورده ایم تکرار کنیم و پیشرفت در این رشته نامحسوس بوده است. اگر بخواهیم نگاه کلی به تیراندازی داشته باشیم باید عنوان کرد که در فدراسیون توانسته ایم به 60 درصد اهدافمان برسیم.

وی همچنین به مشکلات ملی پوشان این رشته اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم نگاه دقیقی به عملکرد کشورهای دیگر داشته باشیم می بینیم که 90 درصد ورزشکارانی که در المپیک مدال آوری می کنند تمام تمرکزشان روی این رشته است و به کار دیگری مشغول نیستند. متأسفانه در کشور ما به خاطر اینکه از لحاظ اقتصادی همواره ورزشکاران ما با مشکلات زیادی همراه هستند نمی توانند تمرکز زیادی روی ورزش بگذارند و مجبورند از طریق دیگری امرار معاش کنند.

هامونی حقیقت ادامه داد: اگر می خواهیم قهرمان ملی داشته باشیم باید لیگ حرفه ای داشته باشیم و تیراندازی ما ساپورت مالی شود چون اکثر قهرمانان ما از داخل لیگ بیرون می آیند. از ورزشکاری که بیشتر وقت خود را برای مسائل اقتصادی صرف می کند نباید انتظار مدال داشت.

وی اعلام داشت: در کشوری که جمعیت استقبال کننده از ورزش همگانی کمتر از 10 درصد است مجبور هستیم که روی ورزش حرفه ای سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم و این بدون امکانات و پشتوانه امکان پذیر نمی باشد.

کارشناس تیراندازی گفت: در تیراندازی بانوان در چند سال گذشته به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده ایم و هم اکنون ملی پوشان بسیار شایسته ای مانند خانم احمدی، جام بزرگ و خدمتی در اختیار داریم که امیدواریم در مسابقات جهانی و همچنین المپیک ریو بتوانند بدرخشند، هرچند که برنامه فدراسیون برای المپیک ریو کسب مدال نیست و مهم ترین برنامه ای که داریم این است که بتوانیم با کیفیت بالایی در این رقابت ها حضور پیدا کنیم و تجربه لازم برای میادین دیگر را نیز به دست آوریم.

نظر شما