مهدی رهبری در گفتگو با برنا:

اکثر ملی‌پوشان ما شرایط فیزیکی هندبال را ندارند/ مهمترین دستاورد ایران از تیم‌های اروپایی، تجربه بود

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۲۳:۲۹:۵۴
کد خبر: ۳۹۰۸۰۹
اکثر ملی‌پوشان ما شرایط فیزیکی هندبال را ندارند/ مهمترین دستاورد ایران از تیم‌های اروپایی، تجربه بود
کارشناس هندبال کشور گفت: نبود اردوهای مناسب و از همه مهمتر حریف تمرینی خوب می تواند از مهمترین دلایل برای افت تیم باشد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مهدی رهبری، مربی و کارشناس هندبال درخصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت های انتخابی المپیک ریو صحبت کرد.

رهبری در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به ناکامی های که ایران در سه بازی خود رقابت های انتخابی المپیک ریو به دست آورد، اظهار داشت: درست است که تیم ایران هر سه بازی خود در این رقابت ها را با باخت پشت سر گذاشت ولی نباید فراموش کنیم که این مسابقات تجربه بسیار بزرگی برای ملی پوشان و مربیان ما بود.

وی در ادامه افزود: تیم ایران در مقابل بزرگترین تیم های اروپا و جهان بازی کرد و این رقابت ها در آینده می تواند اثرات بسیار مطلوبی در روند تیمی ما داشته باشد چون در این رقابت های مهم است که می توانیم نقاط ضعف خود را پیدا کنیم. همچنین فرصت خوبی برای بازیکنان ما پیش می آید که در سطح اروپا دیده شوند و به این ترتیب لژیونرهای ما نیز بیشتر خواهد شد. بخصوص اینکه در این تورنمنت یکسری از بازیکنان ما نمایش فوق العاده ای داشتند.

کارشناس هندبال کشورمان همچنین درخصوص نحوه بازی و عملکردی تیم ایران خاطرنشان کرد: در یک بازی استاندارد تقریبا بین 20 تا 25 گل هر تیم وارد دروازه حریف می کند و تیم ایران با میانگین 19 گل در این مسابقات نشان داد که به سطح جهانی خیلی نزدیک شده است. بخصوص در خط حمله توانسته ایم در این چند سال خیلی خوب کار کنیم و عملکرد موفقی را داشته باشیم. ولی به همان اندازه که در حمله خوب بوده ایم در خط دفاعی مشکل داریم و بازیکنانی که در حال حاضر در تیم ملی وجود دارند برای خط دفاعی مناسب نیستند و این به خاطر این است که ابزار کارآمدش را نداریم.

وی در ادامه افزود: منطقی که بر دفاع در هندبال حاکم است منطق فیزیک می باشدو بازیکنان ما از لحاظ فیزیکی و قد و وزن در شرایط خوبی قرار ندارند و به همین علت در زمانی که تیم های حریف به دروازه ایران حمله می کنند بازیکنان سرزن آنها خیلی از ما سرتر هستند و به راحتی می توانند در خط دفاعی ما مانور بدهند.

رهبری در پاسخ به این سوال که برای رفع این مشکل چه باید کرد، اظهار داشت: این به مربیان پایه ما برمی گردد که وقتی در حال آموزش و استعدادیابی هستند نفراتی برای این رشته انتخاب کنند که در وهله اول از لحاظ فیزیکی شرایط مطلوب و استاندارد این رشته را داشته باشند که در سالیان بعد این استعدادها بتوانند در خدمت تیم ملی خودشان باشند. در حال حاضر یک بازیکن استاندارد در هندبال باید قدی در حدود یک متر و نود و پنج سانتی متر داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایمان جمالی یکی از بازیکنان جوان و با استعداد تیم ملی ایران است که با قد دو متری خودش توانسته هم در تیم ملی و هم در باشگاهی خودش نمایش خیره کننده ای را داشته باشد.

مربی هندبال کشورمان در ادامه به عملکرد ایران در بازی با اسلوونی اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از دلایلی که باعث شد تیم ایران در بازی با اسلوونی که تا قبل از آن احتمال می رفت آسان ترین بازی ما باشد با نتیجه بدتری شکست بخورد به این خاطر بود که در بازی اول ما تمام ترفندها و تکنیک های خودمان را در زمین پیاده کردیم و دیگر برای دو بازی بعد چیز خاصی در آستین نداشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین که نبود شش بازیکن اصلی ما در این رقابت ها بسیار مشهود بود دیگر بازیکنان ما نیز از تجربه کافی برای همچینن مسابقاتی برخوردار نبودند و همین مسئله باعث شد که فاصله امتیازات ما زیاد شود. ولی قطعا استفاده از جوانها می تواند باعث شود در آینده تیم استخوان داری داشته باشیم چون سطح آگاهی تیم ایران بالا رفته است.

وی در پایان خاتمه داد: نبود اردوهای مناسب و از همه مهمتر حریف تمرینی خوب می تواند از مهمترین دلایل برای افت تیم باشد.

نظر شما