نام و شعار کاروان پارالمپیک ایران در ریو اعلام شد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۰:۱۶
کد خبر: ۳۹۴۳۸۴
«توکل، اراده و افتخار» و «کاروان فرهنگی ورزشی منا» شعار و نام کاروان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک ریو شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمود خسروی وفا از انتخاب شعار و نام کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو خبر داد و گفت: این کاروان با شعار «توکل، اراده و افتخار» و با نام «کاروان فرهنگی ورزشی منا» در این بازی‌ها حضور خواهد داشت.

وی در مورد دلایل انتخاب شعار «توکل، اراده و افتخار»، اظهار داشت: بی‌شک توکل یک ویژگی و فاکتور همیشگی در ورزشکاران ایران بوده که با تکیه به آن در میادین ورزشی ظاهر می‌شوند. در مورد اراده هم باید بگویم تا زمانی که این ویژگی در ورزشکاری نباشد و همتی صورت نگیرد، یقیناً نتیجه‌ای هم حاصل نخواهد شد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه افزود: زمانی که توکل و اراده در کنار هم قرار بگیرد و به معنای واقعی برای یک ورزشکار نهادینه و اجرا شود، نتیجه مورد نظر که همانا دستیابی به افتخار است، حاصل خواهد شد. بر همین اساس «توکل، اراده و افتخار» را شعار کاروان ایران برای پارالمپیک ۲۰۱۶ قرار دادیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین در مورد آنچه موجب انتخاب نام «فرهنگی ورزشی منا» برای کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو شده است، توضیح داد و گفت: پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شهریور ماه در ریو برگزار می‌شود. زمان برگزاری این بازی‌ها با مراسم حج، عید قربان و عید غدیر همزمانی پیدا کرده است؛ ضمن اینکه به یاد داریم سال گذشته در چنین ایامی فاجعه منا رخ داد و طی آن تعداد زیادی از حجاج هموطنانمان در کنار حجاج دیگر کشورها به شهادت رسیدند به همین دلیل و برای گرامیداشت ایام حج و یاد شهدای حجاج‌، این نام را برای کاروان کشورمان انتخاب کردیم.

محمود خسروی‌وفا ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با شعار «توکل، اراده و افتخار» و با نام «کاروان فرهنگی ورزشی منا» به نتایج و مدال‌های ارزشمندی دست یابد.

نظر شما