نگاه ویژه ای به مسائل اهواز خواهیم داشت

حسن زاده: هر تیمی شایستگی حضور در لیگ برتر را ندارد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۴:۵۷
کد خبر: ۳۹۶۱۴۰
حسن زاده: هر تیمی شایستگی حضور در لیگ برتر را ندارد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌ها برای حضور در سطح اول فوتبال باید زمینه‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقاتی که در اهواز و زمان برگزاری بازی استقلال اهواز و پرسپولیس رخ داد صحبت کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: از ابتدای فصل پرونده‌هایی در خصوص این تیم و تماشاگرانش وجود داشت و به همین دلیل و با مشاهدات ما باید تنبیهی در نظر گرفته شود که بازدارنده باشد. البته از نظر من چیزی که در این مدت مغفول مانده این است که در طی فصل مراجعات متعددی به کمیته انضباطی می‌شد و تمام این مراجعات هم مربوط به استقلال اهواز بود و می‌دیدیم برخی‌ها با این تیم مشکل داشتند و همین مسئله باعث التهاب‌های زیادی در استقلال اهواز شد.

وی ادامه داد: این التهاب‌ها هیچ گاه درست نشد به طوریکه برای هواداران این تیم فقط نتیجه گیری مهم بود و همه چیز در بازی روز جمعه تحت تاثیر این مسئله قرار گرفت چرا که استقلال اهواز در بازی‌هایش به اکثر تیم‌ها می‌باخت و یا نتیجه نمی‌گرفت و هوادارانش دوست داشتند مقابل تیم صدرنشین جدول حتما برنده شوند.این مسئله هواداران استقلال اهواز را ناراحت و عصبی کرده بود و دیدیم تیمی که توانایی بردن در این بازی را نداشت هوادارانش چه کارهایی کردند البته من قصد ندارم مسائل فنی را مطرح کنم و حرف فنی بزنم اما اتفاقاتی که وجود داشت این بود که استقلال اهواز در مسائل اقتصادی، دادن حقوق بازیکنان، تعویض‌های مربی و مسائل دیگر تیم پر التهابی بود.

رئیس کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: حتی پیش از بازی اتفاقات عجیبی مثل سنگ پرانی در ورزشگاه انجام شد که همین مسئله باعث به وجود آمدن تاخیر 30 دقیقه‌ای بازی شد. باید این مسائل تحلیل شود. متاسفانه اتفاقاتی در ورزشگاه اهواز رخ داد که شاید جان انسانی به خطر می‌افتاد و احتمال داشت کسی فوت شود و به همین دلیل باید نگاه جدی‌تری به این اتفاقات داشته باشیم.

وی در مورد اینکه امروز رای انضباطی اتفاقات ورزشگاه تختی اهواز اعلام می‌شود یا نه گفت: ما تلاش می‌کنیم امروز رای را صادر کنیم. خوشبختانه دیروز گزارش بازی به دست ما رسید و به دلیل حساسیت موضوع رسانه‌ها را هم بیشتر از قبل رصد کردیم و به همین دلیل پرونده خوبی از نظر آمار و اطلاعات در دست ماست و سعی می‌کنیم تا غروب امروز رای بازی روز جمعه در اهواز را صادر کنیم.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا هر تیمی شایسته حضور در لیگ برتر است ادامه داد: حرف خوبی است این مسئله می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد از نظر ما هم هر تیمی نمی‌تواند در لیگ برتر و یا حتی لیگ دسته اول باشد. ما می‌بینیم تیم‌هایی هستند که در تهیه وعده غذایی و حتی تهیه بلیط هواپیما دچار مشکل هستند اما سوال ما هم همین است که آیا هر تیمی به صرف خریدن سهمیه آیا ظرفیت کامل برای پذیرش برد و باخت و حضور در لیگ برتر و حتی در لیگ دسته اول را دارد؟ ما هم از این مسائل رنج می‌بریم و با مدارک و مستندات می‌گوییم که از هفته چهارم به بعد بازیکنان این تیم دچار مشکلات زیادی شدند و به کمیته انضباطی مراجعه می‌کردند چرا که به حق و حقوق خود نمی‌رسیدند و همین مسئله باعث شد خیلی از بازیکنان این تیم جدا شوند و به نوعی این تیم پوست بیاندازد.

وی تصریح کرد: تیم‌ها برای حضور در سطح اول فوتبال باید زمینه‌های لازم را داشته باشند. موضوع دیگر بحث بازی در ورزشگاه تختی و یا غدیر بود چرا که اگر تفکر درستی وجود داشت بازی در ورزشگاهی بزرگتر و یا بیرون شهر انجام میشد تا امنیت بهتری برقرار شود اما به هر حال این مسئله را مسئولان استانی باید پاسخگو باشند. چیزی که مهم است این است که تیم‌هایی که در لیگ برتر حضور دارند باید برای کنفدراسیون آسیا شناخته شده باشند و از طرف دیگر به عنوان شرکت ثبت شده باشند تا طراز مالی هم ارائه دهند. به شهادت آمار می‌توانم بگویم که از هفته‌های اول اتفاقاتی در استقلال اهواز رخ داد که آن‌ها می‌خواستند مقابل تیم صدرنشین بازنده نباشند اما اتفاقاتی دیده شد که در حد تیم لیگ برتری نبود.

نظر شما