اعلام زمان و مکان رقابت‌ های لیگ برتر شطرنج

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۱:۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۹۶۲۶۶
اعلام زمان و مکان رقابت‌ های لیگ برتر شطرنج
زمان و مکان رقابت‌ های لیگ برتر شطرنج اعلام شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، جلسه سازمان لیگ فدراسیون شطرنج با حضور مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، کیومرث بیات رئیس کمیته داوران، اعضای این کمیته (رضا مشمولی، محسن توکلیان، مونا سلمان ماهینی، مسعود ناموری و سعید مهرفر) و جمعی از مسئولان فدراسیون و روسای کمیته‌های مختلف (از جمله علیرضا محجوب، امیر افتخاری، شهره بیات، شادی پریدر) برگزار شد.

کیومرث بیات رئیس کمیته داوران پس از پایان این جلسه اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شطرنج در سال 95 برگزار شد. از رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم که با دقت و دلسوزی در تمام جلسات سازمان لیگ حضور دارد و از هیچ کمکی به سازمان لیگ دریغ نمی‌کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پانزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج کشور (جام اندیشمندان) این رقابت‌ها در 4 هفته و به میزبانی 4 استان برگزار خواهد شد. هفته اول این مسابقات از 12 تا 15 مرداد به میزبانی ساری در استان مازندران برگزار خواهد شد. هفته دوم 15 تا 18 مهر برگزار می شود و در خصوص میزبان آن از بین گزینه‌های واجد شرایط تصمیم گیری خواهد شد. هفته سوم 25 تا 28 آبان ماه به میزبانی استان تهران و هفته چهارم نیز 19 تا 22 بهمن ماه به میزبانی استان گیلان و شهر رشت برگزار خواهد شد.

بیات با اشاره به شرایط متفاوت میزبانی در فصل 95 شطرنج کشور تصریح کرد: شرایط میزبانی امسال با گذشته تفاوت زیادی دارد. قرار است تا هزینه اسکان، هتل و پذیرایی داخل سالن تماما به عهده میزبان باشد.البته سازمان لیگ نیز هزینه های داوری را متقبل خواهد شد.پوشش رسانه ای مطلوب یکی دیگر از شروط سازمان لیگ برای استانهای میزبان است.بازیکنان موظفند 5 درصد قرارداد خود را به سازمان لیگ واریز کنند و ورودی تیم ها نیز مبلغ 7 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر حداکثر 10 تیم است و لیگ بانوان و آقایان همزمان با هم (4 میز آقا و یک میز خانم) برگزار خواهد شد.همچنین تیم ها موظفند تا حتما مربی و سرپرست داشته باشند.تا کنون 8 تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده اند و در خصوص افزایش احتمالی با وسواس عمل می کنیم چرا که به نظر ما حضور یک تیم در لیگ برتر شطرنج باید دارای چارچوب و قواعد خاصی باشد و برازنده لیگ برتر بزرگ شطرنج باشد.

رئیس سازمان لیگ شطرنج کشور همچنین از امتیاز ویژه فدراسیون برای دو تیم برتر لیگ برتر شطرنج خبر داد و گفت: قرار است تا تیم نخست رقابت‌های لیگ برتر شطرنج با هزینه فدراسیون به مسابقات شطرنج باشگاه های آسیا و تیم دوم نیز به رقابتهای شطرنج شهرهای آسیا اعزام شود. همچنین باید عنوان کنم که دو تیم پایانی جدول لیگ برتر نیز به لیگ دسته اول شطرنج کشور سقوط می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز