آیادست عربستان درکاراست؛

دلیل محرومیت تیم فوتبال عراق از بازی در ایران

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۹۶۶۸۱
دلیل محرومیت تیم فوتبال عراق از بازی در ایران
فدراسیون جهانی فوتبال به همراه فدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب و غیر معمول با انتشار بیانیه ای مشترک تیم ملی فوتبال عراق را از برگزاری بازی هایش در ایران محروم کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فدراسیون فوتبال عراق روز یکشنبه از صدور بیانیه مشترک فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر ممنوعیت تیم فوتبال عراق از برگزاری بازی های مقدماتی جام  جهانی 2018 این کشور در ایران خبرداد.

این کنفدراسیون افزود: دراین بیانیه از ما خواسته شده تا به دنبال ورزشگاه دیگری غیر از ایران باشیم.

عراق و افغانستان به دلیل ناامنی های موجود و نداشتن امکانات لازم، ایران را به عنوان میزبان بازیهای رسمی فوتبال خود در رقابت های آسیایی و انتخابی جام جهانی برگزیده اند و تا کنون این رویه بدون هیچ مشکلی ادامه داشته است اما گویا بعد از رفتار غیر قوتبالی عربستان سعودی و با وجود صراحت قانون در خصوص ممنوعیت ورود مسایل سیاسی به فوتبال، با رای فدراسیون فوتبال آسیا بازی تیم های باشگاهی دو کشور هم اکنون در کشوری ثالث برگزار می شود و گویا در حال اعمال این رویه نادرست بر کشورهای دیگری هستند که ایران را به عنوان میزبان بازی های خود برگزیده اند.

"یحیی کریم" عضو فدراسیون فوتبال عراق درگفت وگو با سومریه نیوزاظهارداشت: فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال آسیا بیانیه مشترکی صادر کرده و تیم ملی عراق را از بازی درایران منع کردند.

تیم عراق پیش از این ایران را به عنوان مکان احتمالی برای بازی های انتخابی جام جهانی 2018 مطرح کرده بود.

وی افزود: دو فدراسیون مزبور ازعراق خواستند تا کشور دیگری را برای بازیهای مقدماتی جام جهانی 2018 انتخاب کند.

کریم خاطرنشان کرد، فدراسیون فوتبال عراق متن بیانیه مشترک فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای ترجمه کامل و درک محتوای آن برای نزار احمد، وکیل ویژه، ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: این وکیل در نگاه اول بر اشکالات قانونی صدور چنین بیانیه ای اشاره و خاطرنشان کرده است که این مساله به نفع عراق است و بغداد می تواند علیه این رفتار غیر معمول اقدام کند.

وی افزود: در صورت ادامه اصرار دو فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال عراق به دادگاه بین المللی ورزش مراجعه خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز