آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر؛

لژیونرهای پاراالمپیکی به بسکتبال با ویلچر اضافه خواهند شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۱:۱۲
کد خبر: ۳۹۶۷۰۷
اردوی سوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر اول تا ۱۵ خردادماه برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سال گذشته و پیش از آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو، فهرست اولیه ای متشکل از ۲۴ بازیکن به فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر (IWBF) و کمیته برگزارکننده پارالمپیک ۲۰۱۶ اعلام شد.

بر اساس همین فهرست که ملاک اصلی برای معرفی ترکیب نهایی اعزامی به ریودوژانیرو است، اردوهای پارالمپیکی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از ۱۵ فروردین ماه آغاز شد. البته از مجموع بازیکنان فهرست موردنظر، ۱۲ بازیکن لژیونر بوده و در کشورهای ترکیه، اسپانیا، انگلستان و قبرس مشغول به بازی هستند.

به همین دلیل اردوی نخست تیم ملی بسکتبال با ویلچر که تا ۲۲ فروردین ماه ادامه داشت در غیاب این بازیکنان و با حضور دیگر نفرات فهرست ۲۴ نفره مورد نظر برگزار شد. اردوی دوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در غیاب لژیونرها برگزار می شود اما از اردوی سوم، اردوی پارالمپیکی این تیم با حضور لژیونرها و ترکیب کامل فهرست مورد نظر پیگیری می شود.

مرتضی ابراهیمی، مرتضی عابدی، امیرهادی اظهر، محسن طلوعی، مهدی قربانی، محمد حسن سیاری، مرتضی غریب لو، علیرضا احمدی، وحید غلام آزاد، ابراهیم احمدی، احمد دغاغله پور و اسماعیل حسین پور لژیونرهای بسکتبال با ویلچر هستند که تا پایان اردیبهشت ماه تیم های باشگاهی خود را در مسابقات داخلی ترکیه، اسپانیا،انگلستان یا قبرس همراهی می کنند و با پایان یافتن این مسابقات به ایران باز می گردند تا از اردوی سوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر، در کنار دیگر اردونشینان تمرینات خود را برای پارالمپیک ریو پیگیری کنند.

اردوی سوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر اول تا ۱۵ خردادماه برگزار می شود.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که سال گذشته از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورد با تیم های برزیل، آمریکا، آلمان، الجزایر و انگلستان همگروه شده است.

نظر شما