شاهمیری در سمینار داوران المپیکی در ژاپن؛

چشم عقاب جایگزین ویدیو چک سابق می شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۶:۱۳
کد خبر: ۳۹۶۸۲۷
چشم عقاب جایگزین ویدیو چک سابق می شود
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از محمد شاهمیری داور بین المللی ایران برای حضور در سمینار داوری المپیک دعوت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، 20 داور قضاوت مسابقات والیبال المپیک را بر عهده خواهند داشت و با توجه به حساسیت این رقابت ها، فدراسیون جهانی والیبال سمینار ویژه برای داوران قضاوت کننده در المپیک برگزار خواهد کرد.

این سمینار در دو گروه 10 نفره در ژاپن برگزار می شود که محمد شاهمیری در گروه نخست و از 20 اردیبهشت ماه در آن شرکت می کند و سمینار گروه دوم نیز از پنجم خردادماه آغاز می شود.

در این دوره مسایل همچون قوانین و مقررات جدید والیبال، سیستم جدید ویدیو چک، منشی الکترونیک، بحث های رواشناسی و تست پزشکی از داوران قرار دارد که دبیر، رئیس کمیته داوران و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی والیبال نیز در این سمینار حضور خواهند داشت.

کاربرد سیستم جدید ویدیو چک مشهور به «چشم عقاب» یکی از محورهای مهم این سمینار است و شاهمیری داور بین المللی والیبال کشورمان درباره این سیستم گفت: شش ساعت از دوره ژاپن در خصوص نحوه کاربرد این سیستم خواهد بود.

وی درباره ویژگی های سیستم چشم عقاب گفت: مهمترین ویژگی استفاده از دوربین های بسیار قدرتمند است. همچنین امکان نمایش تصاویر به صورت گرافیکی از دیگر مزایایی این سیستم است.

شاهمیری با بیان اینکه گروه اپراتور همراه این سیستم از طرف فدراسیون جهانی به مسابقات اعزام می شوند، گفت: داور ویژه ویدیو چک نیز به جمع داوران اول و دوم اضافه می شود. همچنین داور ویدیو چک با داور اول و دوم از طریق بیسیم در ارتباط خواهد بود.

وی درباره تعداد داوران قضاوت کننده در المپیک گفت: مسابقات والیبال المپیک 2016 ریو با حضور 20 داور برتر جهان قضاوت خواهد شد و از قاره آسیا داورانی از کشورهای قطر، چین، کره جنوبی و ایران حضور دارند.

داور بین المللی والیبال ایران سمینار ژاپن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کادر برگزاری این دوره بسیار قدرتمند و زبده هستند و برگزاری آن قبل از لیگ جهانی می تواند، کمک به برگزاری بهتر مسابقات لیگ جهانی در تهران کند و به یقین برای والیبال ایران مفید خواهد بود.

محمد شاهمیری در سال 2016 برای قضاوت در مسابقات انتخابی المپیک، لیگ جهانی و مسابقات والیبال المپیک ریو از سوی فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شده است.

سیستم چشم عقاب در مسابقات والیبال جام جهانی 2015 برای تست استفاده شد و نمره قبولی گرفت. این سیستم در مسابقات تنیس نیز استفاده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز