هیچ تیمی وجود ندارد که برابر والیبال ایران شکست نخورده باشد

داورزنی: وزارت ورزش و جوانان همیشه از ما حمایت کرده است

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۴:۳۸
کد خبر: ۳۹۷۳۹۶
داورزنی: وزارت ورزش و جوانان همیشه از ما حمایت کرده است
رییس فدراسیون والیبال گفت: همه از ایران انتظار دارند که بتوانند سهمیه المپیک را بگیرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رییس فدراسیون والیبال گفت: عملکرد فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر به شکلی بوده که همه از ایران انتظار دارند که بتوانند سهمیه المپیک را بگیرد.

محمدرضا داورزنی در حاشیه تمرین تیم ‌ملی والیبال که با حضور مناف هاشمی برگزار شد، گفت: در حال‌ حاضر همه چیز خوب است و فدراسیون تمام تلاش خود را انجام داده تا بتواند آنچه که برای تیم ‌ملی نیاز است تا سهمیه المپیک را کسب کند تدارک ببیند. برای رسیدن به چنین وقت‌هایی که همه از والیبال انتظار دارند که سهمیه المپیک را کسب کند، حدود 10 سال کار شده است و یک پروسه طولانی مدت می‌خواهد تا تیم به چنان قدرتی برسد که همه از آن بخواهند در بالاترین سطح از مسابقات شرکت کند. ما از حدود سال 2003 به بعد در ر‌قا‌بت‌های مختلف جوانان و نو‌جو‌ا‌نان حضور داشتیم و موفق شدیم عناوین خوبی را هم به دست بیاوریم. در واقع کارهای ما در آن زمان باعث شد که الان تیم قدرتمندی را داشته باشیم.

داورزنی ا‌دا‌مه‌ داد: شاید ما چهار سال‌ پیش قدرت‌های بزرگ دنیا به مانند روسیه و برزیل را شکست نداده بودیم ولی الان به جایی رسیده ایم که هیچ تیمی وجود ندارد که برابر والیبال ایران شکست نخورده باشد. این باور با این نتایج در اذهان به وجود آمده است که تیم ‌ملی والیبال لیاقت کسب سهمیه المپیک را دارد و بازیکنان نیز از خود انتظار دارند تا به این هدف برسند. کادرفنی نیز تمام برنامه‌ها و خواسته‌هایش را به ما داده است و ما هم تمام تلاشمان را برای حمایت و انجام آنها به کار گرفته‌ایم و خو‌شبختا‌نه دولت نیز تا الان به تعهدات خود عمل کرده است.

رییس فدراسیون والیبال درباره صحبت‌های مناف هاشمی مبنی بر خودکفا شدن فدراسیون والیبال، بیا‌ن‌ کرد: این که آقای هاشمی می‌گویند فدراسیون والیبال خودمختار شده است به این معنا است که ما تمام سعی خودمان را می‌کنیم تا منابع لازم را تامین کنیم، ولی همیشه حمایت وزارت ورزش و جوانان شامل حال ما شده است و ما با این حمایت‌ها در بحث توسعه گام های خوبی برداشته‌ایم و زیر ساخت‌های خودمان را بهبود بخشیده‌ایم. برای مثال برای بانوان کمپ دایر کرده‌ایم و تصمیم داریم یک کمپ بین‌المللی نیز که تا یک ماه آینده شروع می‌شود را در شمال احداث کنیم. ما برای دخترهایمان نیز کارهای خوبی کرده‌ایم و این که حدود هشت تیم ملی را اداره می‌کنیم کار سختی است که با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان عملی شده است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ما امکانات خودمان را سازماندهی کرده‌ایم و این نوید را به مردم ایران می‌دهم که در آینده‌ای نزدیک شاهد کارها و نتایجی در تیم ‌ملی والیبال ایران باشند که برای آنها راضی کننده باشد و فصل جدیدی از تحول در والیبال در ورزش ایران رخ دهد و ما بتوانیم با شکستن سد حضور در المپیک افتخار بزرگی را به دست بیاوریم.

داورزنی ا‌ضافه‌ کرد‌: قبل از حضور در المپیک ما لیگ جهانی را پیش‌رو داریم و هفته‌ آینده جلساتی را با مسئولان در این رابطه برگزار خواهیم کرد چرا که به دلیل برگزاری المپیک شکل برگزاری لیگ جهانی امسال تغییر کرده است و ما یک هفته‌ در تهران میزبان سه تیم هستیم و بعد به برزیل و صربستان می رویم.

او در پایان درباره لیگ جهانی والیبال نیز گفت: ما در دور مقدماتی 9 بازی داریم و اگر شرایط خوبی پیش برود می‌توانیم جزو تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی باشیم. ما آنچه را که لازم است، انجام داده‌ایم و می دانم که بازیکنانم این شایستگی را دارند که در لیگ جهانی بدرخشند. امیدوارم که در آینده افق‌های خوبی برای والیبال ایران دیده شود.

نظر شما