علی توفیق در گفتگو با برنا:

در تورین کار سختی برای صعود به ریو خواهیم داشت/ دعوت نشدن چند بازیکن اصلی با نظر کمیته فنی بوده است

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۲۳:۵۳:۳۸
کد خبر: ۳۹۸۵۹۱
در تورین کار سختی برای صعود به ریو خواهیم داشت/ دعوت نشدن چند بازیکن اصلی با نظر کمیته فنی بوده است
دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: تیم ملی آنقدر انگیزه و پتانسیل دارد که بتواند در مقابل تمام تیم ها بازی خوبی را ارائه دهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال درخصوص شرایط تیم ملی برای شرکت در اردوهای برون مرزی و کسب سهمیه المپیک ریو صحبت کرد.

توفیق در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، با اشاره به اردوی تیم ملی بسکتبال برای مهیا شدن جهت شرکت در رقابت های کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: اولین اردوی ما از روز یکشنبه به مدت 3 هفته در تهران آغاز خواهد شد و بعد از آن به مدت یک هفته در یکی از استان های دیگر اردو خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: بعد از اتمام یک ماهه اردوهای داخلی به فیلیپین خواهیم رفت و دو بازی با تیم ملی این کشور برگزار خواهد شد. البته مکاتبات با این کشور انجام شده است ولی هنوز دعوت رسمی از این کشور برای فدراسیون نیامده است.

دبیر فدراسیون بسکتبال در ادامه گفت: قبل از اعزام تیم به رقابت های کسب سهمیه ما در تورنمنت چین شرکت خواهیم کرد و همچنین با دو تیم لتونی و نیوزلند دو بازی دوستانه را برگزار خواهیم کرد. بعد از این بازی ها تیم به ایتالیا خواهد رفت که در مسابقات سهمیه المپیک ریو شرکت کند.

توفیق در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس برای صعود به المپیک ریو دارد، خاطرنشان کرد: نمی توان از الان پیش بینی کرد که در ایتالیا چه اتفاقی خواهد افتاد چون ملی پوشان ما کار بسیار سختی دارند. با توجه به تغییر سیستم بازی ها و صعود تیم ها، از سه گروهی که در این رقابت ها شرکت می کنند از هر گروه فقط یک تیم صعود می کند.

وی تصریح کرد: تمام تیم هایی که در این رقابت ها شرکت می کنند هدف اصلی شان رسیدن به المپیک است و به همین خاطر با تمام تلاش و قوا به زمین خواهند آمد. البته باید گفت تیم ما نیز آنقدر انگیزه و پتانسیل دارد که بتواند در مقابل تمام تیم ها بازی خوبی را ارائه دهد.

دبیر فدراسیون بسکتبال درخصوص دعوت نکردن چند بازیکن اصلی تیم ملی به اردو خاطرنشان کرد: با تصمیمی که در شورای فنی فدراسیون با نظر مستقیم باوئرمن گرفته شد فدراسیون تصمیم بر این گرفت که چند بازیکن کهنه کار تیم را کنار بگزارد و در اردوی که در پیش است از نیروهای جوانتر استفاده کند که آنها نیز بتوانند تجربه کافی را کسب کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این بازیکنان برای رقابت های انتخابی در کنار تیم ملی نخواهند بود، اظهار داشت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست و سرمربی تیم ملی به همراه کمیته فنی این تصمیم را خواهند گرفت. باید دید شرایط اردوها و بازی های دوستانه ای که در پیش است به چه صورت پیش خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز